Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Use of the Aegean Region Folk Literature to Turkish Curriculum (2017) Themes

Yıl 2017, , 77 - 97, 15.11.2017
https://doi.org/10.29250/sead.341566

Öz

The Turkish course aims to transform the individual
into a carrier of Turkish culture. Folk literature   products, which have an important place in
terms of Turkish language and culture, draw attention with its rich products
within the Aegean region. It is the aim of this research to make scientific
suggestions for the use of Aegean folk literature products in the Turkish
Education in the context of 2017 Turkish Education Curriculum themes, and to
raise awareness in terms of other studies to be done in the field. The method
of study is descriptive analysis. Yıldırım and Şimşek (2008) describe the
method of descriptive analysis as organizing and interpreting the findings. In
this study, examples of the folk literature products belonging to the Aegean
region were evaluated in terms of the themes of 2017 Turkish Lesson Curriculum.
Suggestions on the appropriateness of the use of the Aegean region folk
literature products for Turkish education in terms of the 2017 Turkish Lesson
Curriculum themes, were introduced.


 

Kaynakça

  • Baş, B. (2002). Türkçe Temel Dil Becerilerinin Öğretiminde Atasözlerinin Kullanımı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:2, Sayı:12, 60-68.
  • Çanlı, Z. (2007). Kütahya-Şeyhler Beldesi Folklor Örnekleri. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Erol, K. İ. (2014) Balıkesir Merkez İlçe Manav Köyleri Halk Edebiyatı Ve Folklor Derlemeleri. ( Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir 2014
  • Göçer, A. (2010). Türkçe Öğretiminde Çok Uyaranlı Bir Eğitim Ortamı Oluşturmak İçin Seçkin Edebî Ürünlerden Yararlanma. TÜBAR, XXVII, 341-369
  • Kınık, M. (2011). Bir İletişim Aracı Olarak Türk Halk Müziği ve Türküler. Erciyes İletişim Dergisi, 2/1, 136-150.
  • MEB. (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programı, Ankara.
  • Otman, A. (2013). Salihli’de Kültür ve Sanat, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:11, Sayı:3, Manisa Özel Sayısı, 531-545.
  • Önal, M. N. (2002). Türkçe’nin Eğitimi ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri ve Önemi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Güz, Sayı 9, 1-17.
  • Özcan, H. (2008). Halk Edebiyatı Metinlerinin Çocuk Edebiyatına Kaynak Olması Ve Örneklem Olarak Dede Korkut Hikayeleri. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 3/2, Spring, 582-603.
  • Tunç, T. (2008). Manisa Masalları Üzerine Bir İnceleme. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Yolcu, M. A. (2012). Kadın İcracılar Bağlamında Balıkesir Düğün Törenlerinde Mani İcrası, U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl: 13, Sayı: 22, 113-132.
  • Zeybek, Ş. N. (2015). Ege Türkülerinde Giyim-Kuşam ve Tesettür. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Yıl: 2, Sayı:3, 119-138.  

Türkçe Öğretim Programı (2017) Temaları İçin Ege Bölgesi Halk Edebiyatı Ürünlerinin Kullanılması

Yıl 2017, , 77 - 97, 15.11.2017
https://doi.org/10.29250/sead.341566

Öz

Türkçe
dersi temaları ile bireyi Türk kültürünün taşıyıcısı haline getirmeyi de
hedefler. Türk dili ve kültürü bakımından önemli bir yere sahip olan halk
edebiyatı ürünleri Ege bölgesi içerisinde de zengin ürünleri ile dikkat çeker.
2017 Türkçe Dersi Öğretim Programı temaları bakımından Ege bölgesi halk
edebiyatı ürünlerinin Türkçe Eğitimi içerisinde kullanılmasına dair bilimsel
önerilerde bulunmak ve alanda yapılacak diğer çalışmalar bakımından farkındalık
oluşturmak bu araştırmanın amacıdır. Çalışmanın yöntemi betimsel analiz
yöntemidir. Yıldırım ve Şimşek (2008) betimsel analiz yöntemini elde edilen
bulguları düzenlemek ve yorumlamak olarak açıklar. Çalışma kapsamında Ege
bölgesine ait halk edebiyatı ürünlerinden örnekler 2017 Türkçe Dersi Öğretim
Programı temaları bakımından değerlendirilmiştir. Ege bölgesi halk edebiyatı
ürünlerinin 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programı temaları bakımından Türkçe
eğitimi için kullanılma uygunluğuna dair öneriler verilmiştir. 

Kaynakça

  • Baş, B. (2002). Türkçe Temel Dil Becerilerinin Öğretiminde Atasözlerinin Kullanımı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:2, Sayı:12, 60-68.
  • Çanlı, Z. (2007). Kütahya-Şeyhler Beldesi Folklor Örnekleri. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Erol, K. İ. (2014) Balıkesir Merkez İlçe Manav Köyleri Halk Edebiyatı Ve Folklor Derlemeleri. ( Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir 2014
  • Göçer, A. (2010). Türkçe Öğretiminde Çok Uyaranlı Bir Eğitim Ortamı Oluşturmak İçin Seçkin Edebî Ürünlerden Yararlanma. TÜBAR, XXVII, 341-369
  • Kınık, M. (2011). Bir İletişim Aracı Olarak Türk Halk Müziği ve Türküler. Erciyes İletişim Dergisi, 2/1, 136-150.
  • MEB. (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programı, Ankara.
  • Otman, A. (2013). Salihli’de Kültür ve Sanat, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:11, Sayı:3, Manisa Özel Sayısı, 531-545.
  • Önal, M. N. (2002). Türkçe’nin Eğitimi ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri ve Önemi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Güz, Sayı 9, 1-17.
  • Özcan, H. (2008). Halk Edebiyatı Metinlerinin Çocuk Edebiyatına Kaynak Olması Ve Örneklem Olarak Dede Korkut Hikayeleri. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 3/2, Spring, 582-603.
  • Tunç, T. (2008). Manisa Masalları Üzerine Bir İnceleme. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Yolcu, M. A. (2012). Kadın İcracılar Bağlamında Balıkesir Düğün Törenlerinde Mani İcrası, U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl: 13, Sayı: 22, 113-132.
  • Zeybek, Ş. N. (2015). Ege Türkülerinde Giyim-Kuşam ve Tesettür. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Yıl: 2, Sayı:3, 119-138.  
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bilge Bağcı Ayrancı 0000-0002-9889-2777

Salim Pilav 0000-0001-5141-6282

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2017
Gönderilme Tarihi 4 Ekim 2017
Kabul Tarihi 17 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Bağcı Ayrancı, B., & Pilav, S. (2017). The Use of the Aegean Region Folk Literature to Turkish Curriculum (2017) Themes. The Journal of Limitless Education and Research, 2(3), 77-97. https://doi.org/10.29250/sead.341566

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.