Review
BibTex RIS Cite

Using Technology in Social Studies Teaching in Primary School

Year 2018, , 19 - 33, 15.11.2018
https://doi.org/10.29250/sead.475414

Abstract

Societies that have an education system
that lacks technology are far from stagnant and innovative. It is necessary to
take advantage of technology and scientific development in the process of
growing to confident, creative and sensitive individuals in the social studies
course. Social studies course is a lesson that was stacked, cumulative, created
based on the collective teaching approach. This course designed to recognize
themselves, their society and the world of children were included in the
primary school curriculum in 1924, 1936, 1948, 1968, 1998 and 2005. Social
studies course is one of the basic lessons of technological tools can be used
in learning environments. The social studies course aims to give basic life
skills to students in elementary school besides it supports to adapt students
who adapt to the era, sensitive to environment, and innovative. From this point
to benefit from technology may lead to very useful results in social studies
accordance with the constructivist learning approach.

References

  • Akdağ, H. ve Taşkaya, M, S. (2016). Birleştirilmiş sınıflarda hayat bilgisi öğretimi. Hayat bilgisi öğretimi. Editörler: Semra Güven, Selahattin Kaymakçı. Ankara: PegemA Yayıncılık, ss. 348-369.
  • Aközüm, C. (2013). Eğitim ve teknoloji ile ilgili temel kavramlar. Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı. (Ed. Ramazan Sever, Erol Koçoğlu), s. 1-16. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aktürk, V., Yazıcı, H. ve Bulut, R. (2013). Sosyal bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin mekânı algılama becerilerine yönelik etkileri. Marmara coğrafya dergisi, 28, 1-17.
  • Ayas, C., Kaya, H., Taştan, B. ve Özder, A. (2015). Google Earth görüntülerinin ve QGİS açık kaynak kodlu CBS yazılımının sosyal bilgiler eğitiminde kullanılması. Marmara coğrafya dergisi, 32, s. 43-60.
  • Bass, R., Rosenzweig, R. ve Mason, G. (1999). Rewiring the history and social studies classroom: Needs, frameworks, dangers and proposals. Journal of education, 181 (3), 41-62.
  • Demirci, A. ve Karaburun, A. (2011). Cbs, Gps ve Google Earth teknolojilerinin coğrafya derslerinde kullanımı. Marmara coğrafya dergisi, 24, s. 99-123.
  • Deveci, H. ve Gürdoğan Bayır, Ö. (2011). Hayallerdeki sosyal bilgiler: ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin algıları, Uluslararası Avrasya sosyal bilimler dergisi, 2 (4), 9-28.
  • Dündar, Ş. (2003). İlköğretim üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde öğrenme paketi kullanımının öğrencinin başarısına, tutumuna ve yaratıcılığına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ersoy, A. (2002). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin internet kullanma durumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gökkaya, A. K. ve Tural, A. (2012). Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı etkinliklerin öğrencilerin sosyal bilgiler dersine karşı olan tutumlarına etkisi. Türk eğitim bilimleri dergisi, 10(3), s. 439-458.
  • Gündüz, M. (2014). İlköğretim 3. Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde ‘Sorumluluk’ Değerinin PROJE Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı İle Öğretiminin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Işık, A. D. (2016). Elektronik öğrenme içeriklerinin ahlak ve değerler eğitimi yönüyle incelenmesi. Eğitimde gelecek arayışları dünden bugüne Türkiye’de beceri, ahlak ve değerler eğitimi sempozyumu, 1, 467-483.
  • Işık, A. D., Akosmanoğlu, E. ve Bilir, H. (2015). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma başarısını etkileyen sosyo-kültürel faktöreler. İlköğretim online, 14(4), s. 1327-1340, doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2015.13811.
  • Kabaran, H., Göçen Kabaran, G. ve Altıntaş, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin öğretim yazılımı kullanımına ilişkin görüşleri. International Periodical for the languages, literature and history of turkish or turkic, 11(3), 93-112.
  • Karakuş, U. ve Oğuz S. (2013). Sosyal bilgiler dersi coğrafya konularında Google Earth kullanımı ve öğretmen görüşleri. Uluslararası Avrasya sosyal bilimler dergisi, 4(12), s. 110-125.
  • Kaymakcı, S. (2009). Yeni sosyal bilgiler programının ve ders kitaplarının bilim ve teknolojiye yaklaşımı. Bilim teknoloji ve sosyal değişme. (Ed: Bahri Ata), s. 13-37. Ankara: Pegem Akademi.
  • MEB (2009). İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı ve klavuzu.
  • MEB (2015). İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı.
  • Öğütveren, M. (2014). Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya konularının öğretiminde Google Earth programının başarıya etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Giresun.
  • Özen, Ç. (2014). İlkokul öğrencilerinin okul dışında bilişim teknolojilerine erişim olanakları ve kullanım amaçlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Öztürk, C., Keskin, S. ve Keskin, Y. (2004). İlköğretim okulu 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler derslerinde materyal/teknoloji kullanım durumu. M.Ü. Atatürk eğitim fakültesi eğitim bilimleri dergisi, 19, 107-120.
  • Saban, A. (2012). Öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı ile ilgili temel kavramlar. Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. (Ed. Kıymet Selvi). S. 51-82. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2010). Hayat bilgisi öğretimi ve öğretmen klavuzu yeni programa göre düzenlenmiş ders planı örnekleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, S. (2014). Geçmişten günümüze hayat bilgisi. Sınıf öğretmenleri ve adayları için hayat bilgisi öğretimi. Editör: Selçuk Şimşek. Ankara: Anı Yayıncılık, ss, 3-26.
  • Şimşek, Ü., Yıldırım, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri. International journal of human sciences, 13(1), s. 632-649.
  • Tabanlı, C. B. (2014). 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde CBS kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Giresun.
  • Tankut, Ü, S. (2008). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Tay, B., Baş, M. (2015). 2009 ve 2015 yılı hayat bilgisi dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Bayburt üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 10(2), s. 341-374. TUİK. (2016). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması. 24.06.2016 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1028 adresinden indirilmiştir. Tural, A. (2011). Sosyal bilgilerde yapılandırmacı yaklaşımla kavram öğretimine yönelik model geliştirme. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uşun, S. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Uysal, K. (2011). Google Earth ve bazı kullanışlı özellikleri. SDUGEO, 2(2), s. 32-35.
  • Uzunkol, E. (2014). Hayat bilgisi öğretiminde uygulanan değerler eğitimi programının öğrencilerin özsaygı düzeyleri, sosyal problem çözme becerileri ve empati düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yeşiltaş, E. ve Kaymakçı, S. (2014). Sosyal bilgiler öğretim programının teknoloji boyutu. Uluslararası Avrasya sosyal bilimler dergisi, 5 (16), 314-340.

Hayat Bilgisi Öğretiminde Teknoloji Kullanımı

Year 2018, , 19 - 33, 15.11.2018
https://doi.org/10.29250/sead.475414

Abstract

Teknolojiyi hayatına katamamış daha da
önemlisi teknolojiden yoksun bir eğitim sistemine sahip olan toplumlar, durağan
ve yenilikçilikten uzaktır. Hayat Bilgisi dersinin özünde toplumda kabul görme
noktasında kendinden emin, yaratıcı ve günün koşullarına duyarlı bireyler
yetiştirilmesi aşamasında teknolojiden ve bilimsel gelişmelerden faydalanmak
gerekmektedir. Hayat bilgisi dersi, yığılmalı, birikimli, toplu öğretim
yaklaşımına dayalı olarak oluşturulmuş bir derstir. Çocukların kendilerini,
içinde yaşadıkları toplumu ve dünyayı tanımaları amacıyla tasarlanmış olan bu
ders, 1924, 1936, 1948, 1968, 1998 ve 2005 ilköğretim programlarında yer
almıştır. Hayat Bilgisi dersi teknolojik araç gereçlerin öğrenme ortamlarında
kullanılabileceği temel derslerden biridir. Hayat Bilgisi dersi ilkokullarda
öğrencilere temel hayat becerilerinin kazandırmayı amaçlamanın yanında çağa
ayak uydurabilen, çevresine duyarlı, yenilikçi insanlar olarak toplama
kazandırılmalarını da desteklemektedir. Bu açıdan Hayat Bilgisi dersinin
yürütülmesi sürecinde yapılandırıcı öğrenme yaklaşımına uyumlu olarak,
teknolojiden faydalanmak oldukça yararlı sonuçlar doğurabilecektir.

References

  • Akdağ, H. ve Taşkaya, M, S. (2016). Birleştirilmiş sınıflarda hayat bilgisi öğretimi. Hayat bilgisi öğretimi. Editörler: Semra Güven, Selahattin Kaymakçı. Ankara: PegemA Yayıncılık, ss. 348-369.
  • Aközüm, C. (2013). Eğitim ve teknoloji ile ilgili temel kavramlar. Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı. (Ed. Ramazan Sever, Erol Koçoğlu), s. 1-16. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aktürk, V., Yazıcı, H. ve Bulut, R. (2013). Sosyal bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin mekânı algılama becerilerine yönelik etkileri. Marmara coğrafya dergisi, 28, 1-17.
  • Ayas, C., Kaya, H., Taştan, B. ve Özder, A. (2015). Google Earth görüntülerinin ve QGİS açık kaynak kodlu CBS yazılımının sosyal bilgiler eğitiminde kullanılması. Marmara coğrafya dergisi, 32, s. 43-60.
  • Bass, R., Rosenzweig, R. ve Mason, G. (1999). Rewiring the history and social studies classroom: Needs, frameworks, dangers and proposals. Journal of education, 181 (3), 41-62.
  • Demirci, A. ve Karaburun, A. (2011). Cbs, Gps ve Google Earth teknolojilerinin coğrafya derslerinde kullanımı. Marmara coğrafya dergisi, 24, s. 99-123.
  • Deveci, H. ve Gürdoğan Bayır, Ö. (2011). Hayallerdeki sosyal bilgiler: ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin algıları, Uluslararası Avrasya sosyal bilimler dergisi, 2 (4), 9-28.
  • Dündar, Ş. (2003). İlköğretim üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde öğrenme paketi kullanımının öğrencinin başarısına, tutumuna ve yaratıcılığına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ersoy, A. (2002). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin internet kullanma durumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gökkaya, A. K. ve Tural, A. (2012). Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı etkinliklerin öğrencilerin sosyal bilgiler dersine karşı olan tutumlarına etkisi. Türk eğitim bilimleri dergisi, 10(3), s. 439-458.
  • Gündüz, M. (2014). İlköğretim 3. Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde ‘Sorumluluk’ Değerinin PROJE Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı İle Öğretiminin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Işık, A. D. (2016). Elektronik öğrenme içeriklerinin ahlak ve değerler eğitimi yönüyle incelenmesi. Eğitimde gelecek arayışları dünden bugüne Türkiye’de beceri, ahlak ve değerler eğitimi sempozyumu, 1, 467-483.
  • Işık, A. D., Akosmanoğlu, E. ve Bilir, H. (2015). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma başarısını etkileyen sosyo-kültürel faktöreler. İlköğretim online, 14(4), s. 1327-1340, doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2015.13811.
  • Kabaran, H., Göçen Kabaran, G. ve Altıntaş, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin öğretim yazılımı kullanımına ilişkin görüşleri. International Periodical for the languages, literature and history of turkish or turkic, 11(3), 93-112.
  • Karakuş, U. ve Oğuz S. (2013). Sosyal bilgiler dersi coğrafya konularında Google Earth kullanımı ve öğretmen görüşleri. Uluslararası Avrasya sosyal bilimler dergisi, 4(12), s. 110-125.
  • Kaymakcı, S. (2009). Yeni sosyal bilgiler programının ve ders kitaplarının bilim ve teknolojiye yaklaşımı. Bilim teknoloji ve sosyal değişme. (Ed: Bahri Ata), s. 13-37. Ankara: Pegem Akademi.
  • MEB (2009). İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı ve klavuzu.
  • MEB (2015). İlkokul 1, 2 ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı.
  • Öğütveren, M. (2014). Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya konularının öğretiminde Google Earth programının başarıya etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Giresun.
  • Özen, Ç. (2014). İlkokul öğrencilerinin okul dışında bilişim teknolojilerine erişim olanakları ve kullanım amaçlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Öztürk, C., Keskin, S. ve Keskin, Y. (2004). İlköğretim okulu 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler derslerinde materyal/teknoloji kullanım durumu. M.Ü. Atatürk eğitim fakültesi eğitim bilimleri dergisi, 19, 107-120.
  • Saban, A. (2012). Öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı ile ilgili temel kavramlar. Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. (Ed. Kıymet Selvi). S. 51-82. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2010). Hayat bilgisi öğretimi ve öğretmen klavuzu yeni programa göre düzenlenmiş ders planı örnekleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, S. (2014). Geçmişten günümüze hayat bilgisi. Sınıf öğretmenleri ve adayları için hayat bilgisi öğretimi. Editör: Selçuk Şimşek. Ankara: Anı Yayıncılık, ss, 3-26.
  • Şimşek, Ü., Yıldırım, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri. International journal of human sciences, 13(1), s. 632-649.
  • Tabanlı, C. B. (2014). 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde CBS kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Giresun.
  • Tankut, Ü, S. (2008). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Tay, B., Baş, M. (2015). 2009 ve 2015 yılı hayat bilgisi dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Bayburt üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 10(2), s. 341-374. TUİK. (2016). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması. 24.06.2016 tarihinde http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1028 adresinden indirilmiştir. Tural, A. (2011). Sosyal bilgilerde yapılandırmacı yaklaşımla kavram öğretimine yönelik model geliştirme. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uşun, S. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Uysal, K. (2011). Google Earth ve bazı kullanışlı özellikleri. SDUGEO, 2(2), s. 32-35.
  • Uzunkol, E. (2014). Hayat bilgisi öğretiminde uygulanan değerler eğitimi programının öğrencilerin özsaygı düzeyleri, sosyal problem çözme becerileri ve empati düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yeşiltaş, E. ve Kaymakçı, S. (2014). Sosyal bilgiler öğretim programının teknoloji boyutu. Uluslararası Avrasya sosyal bilimler dergisi, 5 (16), 314-340.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Ayşe Derya Işık 0000-0002-9867-0904

Ayşegül Tural 0000-0003-2009-7543

Publication Date November 15, 2018
Submission Date October 27, 2018
Acceptance Date November 12, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Işık, A. D., & Tural, A. (2018). Hayat Bilgisi Öğretiminde Teknoloji Kullanımı. The Journal of Limitless Education and Research, 3(3), 19-33. https://doi.org/10.29250/sead.475414

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.