Göçmenlerin sosyo-kültürel hayatlarında meydana gelen değişimlere en fazla maruz kalan, eğitim çağındaki çocukları olmaktadır. Bu çocuklar bulundukları ülkenin eğitim kurumlarında öğrenimlerine devam etmektedir. Bu araştırma; sınıf öğretmenlerinin göçmen öğrenci algılarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma, öğretmenlerin göçmen öğrencileri nasıl algıladığı, onlara karşı akademik, sosyal, psikolojik yaklaşımlarının neler olduğu/olacağı açısından önem taşımaktadır. Araştırma, olgu-bilim (fenomenoloji) deseninde bir nitel araştırma yöntemi olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu, 2023-2024 Eğitim Öğretim yılının bahar döneminde Eskişehir il merkezindeki MEB’e bağlı ilkokullarda görev yapan 16 sınıf öğretmenini kapsamaktadır. Araştırmada amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve araştırmadan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; sınıf öğretmenleri göçmen öğrencilerin sınıflarını, disiplin, dil ve kültür farklılıkları nedeniyle etkilediğini düşünmektedirler. Bunun haricinde ekonomik sıkıntılar, aile desteği yoksunluğu, mevcut akademik durumları, sınıfa ve müfredata uyum sürecinde yaşanılan sorunlar da öğretmenlerce belirtilmiştir. Sınıflarında göçmen öğrenci olmasını isteyen öğretmenler; bu öğrencilerin mesleki gelişimlerine katkıda bulanacağı ve farklı kültürleri tanımanın sınıfa fayda sağlayacağını düşünmektedirler. Öğretmenlerin göç olgusu ve göçmen öğrencilerin mevcut durumları konusunda bilgilendirilmeleri, bu konuda destek eğitimlerin verilmesi, göçmen öğrencilere ilişkin başarı ve iyi uygulama örneklerinin paylaşılması, göçmen öğrencisi olan öğretmene mesleki kolaylıkların sağlanması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Primary Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2024 |
Submission Date | July 24, 2024 |
Acceptance Date | September 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 4 |