Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLER ARASINDAKİ ÇATIŞMALARA DÖNÜK BİR META SENTEZ ÇALIŞMASI

Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 24 - 55, 30.06.2021

Abstract

Bu araştırma, okul yöneticileri ile öğretmenler arasındaki çatışmalar konusunda yapılan lisansüstü tez
çalışmalarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, Türkiye’de okul yöneticileri ile öğretmenler
arasındaki çatışmaların konu edinildiği lisansüstü tez çalışmaları meta- sentez yöntemi kullanılarak analiz
edilmiştir. Bu kapsamda, 2006- 2019 yılları arasında yapılan 50 lisansüstü tez çalışması analiz edilmiştir. Yapılan
tezlerin tespit edilmesinde ve seçilmesinde Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Tarama Merkezi veri tabanından
yararlanılmıştır. Lisansüstü tez çalışmalarından elde edilen veriler; araştırmaların yapıldığı iller, hedeflenen
amaçlar, örneklem grubu, kullanılan yöntem, veri toplama araçları, araştırmalarda elde edilen sonuçlar ve
araştırmacıların önerileri açısından değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler, tablo ve grafiklerden yararlanılarak
yorumlanmıştır. Araştırmacıların en çok, okul yöneticilerinin öğretmenler ile yaşadıkları çatışmalarda
kullandıkları çatışma yönetim stratejilerinin belirlenmesi amacıyla araştırma yaptıkları tespit edilmiştir.

References

  • Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kuramsal ve teknik yönleriyle okul yöneticiliği. Pegem Akademi
  • Aküzüm, C., & Özmen, F. (2013). Eğitim denetmenlerinin rollerini gerçekleştirme yeterlikleri bir metasentez çalışması. Ekev Akademi Dergisi, 56(56), 97-120.
  • Atiş, H. (2010). Okul Yöneticilerinin Öğretmenlerle Olan Çatışmayı Yönetme Stratejileri (Öğretmenlerin Algılarına Yönelik Kâğıthane İlçesi Örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bilgin, A. (2008). Okullarda şiddeti önlemede bir yöntem çatışma çözme. Ezgi Kitabevi.
  • Deniz, A. (2004). Eğitim yöneticilerine öneriler. Zambak Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2008). Eğitim ve okul yönetimi. (7.Basım). Alfa.
  • Gökdemir, F. ve Dolgun, G. (2020). Nitel, nicel, sistematik derleme, meta-analiz, meta-sentez araştırmalarında gereç ve yöntem bölümünün yazımı. Arch health sci res 7(2): 189-95. doi: 10.5152/ArcHealthSciRes.2020.594665.
  • Kahyaoğlu, M. (2016). Türkiye’de doğa eğitimi üzerine yapılan çalışmalarının analizi: bir meta sentez çalışması. Academia eğitim araştırmaları dergisi, 1(1), 1-14.
  • Kapıcı, S. (2015). Eğitim örgütlerinde çatışma ve çatışma yönetimi üzerine bir araştırma: İzmir balçova örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Karip, E. (2010). Çatışma yönetimi. Pegem Akademi.
  • MEB, (2020). http://sgb.meb.gov.tr/www/resmi-istatistikler/icerik/64.
  • Polat, S. ve Ay, O. (2016). Meta-sentez: kavramsal bir çözümleme. Eğitimde nitel araştırmalar dergisiJournal of qualitative research in education, 4(1), 52-64. [Online]: http://www.enadonline.com http://dx.doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.4c2s3m.
  • Sarpkaya, R. (2002). Eğitim örgütlerinde çatışma yönetimi ve bir örnek olay. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi, 31(31), 414-429.
  • Sökmen, A. ve Yazıcıoğlu, İ. (2005), Thomas modeli kapsamında yöneticilerin çatışma yönetimi stilleri ve tekstil işletmelerinde bir alan araştırması. Ticaret ve turizm eğitim fakültesi dergisi, (1):1-19.
  • Uyanık, M. (2012). Tümevarım meselesi-İbn Sînâ merkezli yeni bir okuma. Hitit üniversitesi ilahiyat fakültesi dergisi, 11(21), 195-230.
  • Yeniçeri, Ö. (2009). Örgütlerde çatışma ve yabancılaşma yönetimi. IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Year 2021, Volume: 1 Issue: 1, 24 - 55, 30.06.2021

Abstract

References

  • Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kuramsal ve teknik yönleriyle okul yöneticiliği. Pegem Akademi
  • Aküzüm, C., & Özmen, F. (2013). Eğitim denetmenlerinin rollerini gerçekleştirme yeterlikleri bir metasentez çalışması. Ekev Akademi Dergisi, 56(56), 97-120.
  • Atiş, H. (2010). Okul Yöneticilerinin Öğretmenlerle Olan Çatışmayı Yönetme Stratejileri (Öğretmenlerin Algılarına Yönelik Kâğıthane İlçesi Örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bilgin, A. (2008). Okullarda şiddeti önlemede bir yöntem çatışma çözme. Ezgi Kitabevi.
  • Deniz, A. (2004). Eğitim yöneticilerine öneriler. Zambak Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2008). Eğitim ve okul yönetimi. (7.Basım). Alfa.
  • Gökdemir, F. ve Dolgun, G. (2020). Nitel, nicel, sistematik derleme, meta-analiz, meta-sentez araştırmalarında gereç ve yöntem bölümünün yazımı. Arch health sci res 7(2): 189-95. doi: 10.5152/ArcHealthSciRes.2020.594665.
  • Kahyaoğlu, M. (2016). Türkiye’de doğa eğitimi üzerine yapılan çalışmalarının analizi: bir meta sentez çalışması. Academia eğitim araştırmaları dergisi, 1(1), 1-14.
  • Kapıcı, S. (2015). Eğitim örgütlerinde çatışma ve çatışma yönetimi üzerine bir araştırma: İzmir balçova örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Karip, E. (2010). Çatışma yönetimi. Pegem Akademi.
  • MEB, (2020). http://sgb.meb.gov.tr/www/resmi-istatistikler/icerik/64.
  • Polat, S. ve Ay, O. (2016). Meta-sentez: kavramsal bir çözümleme. Eğitimde nitel araştırmalar dergisiJournal of qualitative research in education, 4(1), 52-64. [Online]: http://www.enadonline.com http://dx.doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.4c2s3m.
  • Sarpkaya, R. (2002). Eğitim örgütlerinde çatışma yönetimi ve bir örnek olay. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi, 31(31), 414-429.
  • Sökmen, A. ve Yazıcıoğlu, İ. (2005), Thomas modeli kapsamında yöneticilerin çatışma yönetimi stilleri ve tekstil işletmelerinde bir alan araştırması. Ticaret ve turizm eğitim fakültesi dergisi, (1):1-19.
  • Uyanık, M. (2012). Tümevarım meselesi-İbn Sînâ merkezli yeni bir okuma. Hitit üniversitesi ilahiyat fakültesi dergisi, 11(21), 195-230.
  • Yeniçeri, Ö. (2009). Örgütlerde çatışma ve yabancılaşma yönetimi. IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Abdülhakim Üzüm This is me

Publication Date June 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Üzüm, A. (2021). OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLER ARASINDAKİ ÇATIŞMALARA DÖNÜK BİR META SENTEZ ÇALIŞMASI. Siirt Eğitim Dergisi, 1(1), 24-55.