Bu çalışmanın amacı, İstanbul Esenyurt ilçesinde görev yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) kullanım düzeylerinin yaratıcı kişilikleri üzerine etkisini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmamızın örneklemini İstanbul/Esenyurt ilçesinde 2022/2023 yılı içerisinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet ve özel okullarında çalışan 97’si kadın, 103’ü erkek toplamda 200 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”, Günbatar (2014) tarafından oluşturulan “Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Tutum Ölçeği” ve Şahin ve Danışman (2017)’ın oluşturduğu “Yaratıcı Kişilik Özellikleri Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPPS 26 Windows paket programı kullanılarak One Way ANOVA testi, Tukey testi, bağımsız gruplar için t-testi uygulanılmış olup anlamlılık değeri p<0,05 olarak belirlenmiştir. Ayrıca, beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım düzeylerinin yaratıcı kişilikleri üzerine etkisini incelemek amacıyla regresyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak, bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) ölçeğinde cinsiye değişkenine göre erkek beden eğitimi öğretmenlerinin lehine istatistiksel bir farklılık saptanırken, cinsiyet değişkeni ile yaratıcı kişilik özellikleri (YKÖ) ölçeği arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Medeni durum değişkeninde BİT ve YKÖ ölçekleri arasında bekar beden eğitimi öğretmenlerinin lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Araştırmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi ve iletişim düzeylerinin yaratıcı kişilik özellikleri üzerinde düşük düzeyde ve pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumu arttıkça yaratıcı kişilik özelliklerinin de arttığı tespit edilmiştir.
Beden Eğitimi Bilgi teknolojisi Yaratıcı Kişilik. Physical education İnformation technology Creative personality.
The aim of this study is to determine the effect of the information and communication technologies (ICT) usage levels of Physical Education Teachers working in Istanbul Esenyurt district on their creative personalities and to examine them in terms of various variables. Our sample consists of 200 physical education teachers, 97 female and 103 male, working in public and private schools affiliated with the Directorate of National Education in Istanbul/Esenyurt district in 2022/2023. To collect data for the study, the researcher used the "Personal Information Form," the "Information and Communication Technologies Attitude Scale" developed by Günbatar (2014), and the "Creative Personality Traits Scale" developed by Şahin and Danışman (2017). The One Way ANOVA test, Tukey test, and t-test for independent groups were used in the data analysis, and the significance value was set at p <0,05 using the SPPS 26 Windows package program. In addition, regression analysis was performed to investigate the impact of physical education teachers' use of information and communication technologies on their creative personalities. As a result, while the gender variable in the information and communication technologies (ICT) scale revealed a statistical difference in favor of male physical education teachers, there was no significant difference between the gender variable and the creative personality traits (YQL) scale. A significant difference in the marital status variable was found between the ICT and YQL scales in favor of single physical education teachers. The knowledge and communication levels of physical education teachers who participated in the study on their creative personality traits were found to have a low-level and statistically significant relationship. It has been discovered that as physical education teachers' attitudes toward information and communication technologies improve, so, too, do their creative personality traits.
Physical education İnformation technology Creative personality.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0