Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bilişötesi farkındalık düzeyleri, cinsiyet, öğrenim görülen bölüm ve başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmanın örneklemi Akdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Benden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü ve Güzel Sanatlar Fakültesinin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören ve random olarak seçilen (n:338) üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin bilişötesi farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla Schraw ve Dennison (1994) tarafından geliştirilen ve Abacı, Çetin ve Akın (2006) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Bilişötesi Farkındalık Envanteri(BFE) kullanılmıştır. Veri analizinde aritmetik ortalama, ağırlıklı ortalama ve standart sapma” istatistik teknikleri ve t-testi analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin cinsiyetlerine göre bilişötesi farkındalık düzeyleri arasında fark bulunmamıştır. Bunun yanında Güzel Sanatlar Fakültesinde öğrenim görenlerin BESYO öğrencilerine göre bilişötesi farkındalık düzeyleri istatistiksel olarak yüksek bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin akademik başarı algıları yüksek olanların orta düzey olanlara göre daha yüksek bulunmuştur.
bilişötesi farkındalık özel yetenek sınavı üniversite öğrencileri
The aim of this study is to examine the relationship between university student’s metacognitive awarenesslevels, gender, department and their academicachievement levels. This study sample is composed of (n:338) university student’s chosen randomly and studied atAkdeniz University departments of the Fine Arts Facultyand Department of Physical Education and Sports.Metacognitive Awareness Inventory (MAI), which isdeveloped by Schraw and Dennison (1994) and adoptedinto Turkish by Abacı, Çetin and Akın (2006) and personal information sheet were used in this study asmeasurement instrument. Arithmetic mean, weighted average and standard deviation" statistical techniques and t-test analysis were used in data analysis According to researh findings,there is no difference between student gender and metacognitive awareness. Besides, metacognitive awareness levels of studying students Fine Art Faculty isstatistically found high than studying at PESC. Universtiy students whose high academic sucess perception is found high level metacognitive awareness.
metacognitive awareness special talent examination university students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0