Amaç: Bu derleme çalışmasında, son 10 yılda çocuklarda beden eğitimi ve hareket gelişiminde yapay zeka (YZ) teknolojilerinin kullanımı incelendi. Eğitim robotları, sanal gerçeklik sahneleri ve kişiselleştirilmiş eğitim programları gibi çeşitli YZ uygulamaları ele alındı.
Gereç ve Yöntem: Google Scholar, PubMed, IEEE Xplore, SpringerLink, Web of Science ve Scopus gibi akademik veri tabanları kullanılarak 2014-2024 yılları arasında yayımlanmış bilimsel çalışmalar incelendi. "Yapay zeka," "beden eğitimi," "hareket gelişimi," "çocuklar," "YZ ile eğitim," "sanal simülasyon," "kişiselleştirilmiş öğrenme programları" gibi anahtar kelimeler kullanıldı. Veriler öğrenci performansı, geri bildirim mekanizmaları ve eğitim süreçlerinin iyileştirilmesi gibi kriterlere göre sınıflandırıldı
Bulgular: Eğitim robotları, sanal gerçeklik sahneleri ve kişiselleştirilmiş eğitim programları gibi çeşitli YZ uygulamaları, çocukların fiziksel aktivitelerini artırmada ve hareket gelişimlerini desteklemede etkili olmaktadır. YZ teknolojileri, öğrenci performansını izleme ve anlık geri bildirim sağlama konusunda önemli avantajlar sunmaktadır
Sonuç: YZ teknolojilerinin çocuklarda beden eğitimi ve hareket gelişimine önemli katkılar sağladığı, öğrenci performansını izleme, geri bildirim sağlama ve eğitim süreçlerini iyileştirme konularında büyük bir potansiyele sahip olduğu görüldü. Öğretmenlerin YZ teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli eğitimlerin sağlanması ayrıca önemlidir. Gelecekteki araştırmaların artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve nesnelerin interneti gibi teknolojilerin entegrasyonuna odaklanması önerilmektedir.
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu, çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığını, bu çalışma için elde edilen veriler, insan ve hayvanların deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması ve kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar kapsamında olmamasından dolayı etik kurul iznine tabi olmadığını, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet edildiğini tüm yazarlar adına beyan edildiğini bildiririm.
Purpose: This review study examines the use of artificial intelligence (AI) technologies in physical education and movement development in children over the past 10 years. Various AI applications, such as educational robots, virtual reality scenes, and personalized education programs, are discussed.
Method: Scientific studies published between 2014 and 2024 were reviewed using academic databases such as Google Scholar, PubMed, IEEE Xplore, SpringerLink, Web of Science, and Scopus. Keywords such as "artificial intelligence," "physical education," "movement development," "children," "AI in education," "virtual simulation," and "personalized learning programs" were used. Data were classified based on criteria such as student performance, feedback mechanisms, and the improvement of educational processe.
Results: Various AI applications, including educational robots, virtual reality scenes, and personalized education programs, are effective in increasing children's physical activities and supporting their movement development. AI technologies offer significant advantages in monitoring student performance and providing real-time feedback.
Conclusion: AI technologies have been found to make significant contributions to physical education and movement development in children, with great potential in monitoring student performance, providing feedback, and improving educational processes. It is also important to provide necessary training for teachers to effectively use AI technologies. Future research should focus on the integration of technologies such as augmented reality, virtual reality, and the Internet of Things.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Movement Education in Sports Science |
Journal Section | Article |
Authors | |
Early Pub Date | March 13, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | November 11, 2024 |
Acceptance Date | March 13, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |