Geoffrey Chaucer’ın Canterbury Hikayeleri farklı sınıfları resmeden eşsiz hicviyle
Ortaçağ toplumunu her yönüyle ele alır. Hacılarını zamanın toplumsal, ekonomik
ve siyasal değişimlerine uygun olarak gerçekçi bir biçimde tasvir eden Chaucer’ın
Canterbury Hikayeleri’ndeki odak
noktalarından biri de yaşlı bir toprak sahibi olan Franklin karakterini
şekillendiren toplumsal hareketliliktir. Franklin’in portresi, toplumsal
hareketlilikten dolayı asil kanı olmaksızın sosyal statüsünü yükselten
tarihteki gerçek emsalleri gibi arada kalmışlıkla yoğrulmuştur. Asil kökenleri
olmayan köylü sınıfına mensup, zenginliğiyle toplumda yükselen Franklin, hem
önceki hem de şimdiki toplumsal statüsünün özelliklerini kendisinde
barındırarak Ortaçağ “üçüncü alanı”nda yaşam sürer. Tam anlamıyla ne asiller ne
de köylü sınıfına dâhil olan Franklin bir kimlik bunalımı içindedir ve
geleneksel üç sınıfa (ruhban sınıfı, soylular ve köylü sınıfı) dâhil olmayan
sonradan görmelerin oluşturduğu Ortaçağ “orta sınıf”ına mensuptur. Bu “orta
sınıf”a dâhil olan Ortaçağ insanları, üç sınıfa dayanan kesin hatlarla çizilmiş
Ortaçağ kimliklerinin kıyısında kendi alternatif kimliklerini geliştirirler.
Franklin bu bağlamda kendisine toplumda bir yer edinebilmek için toplumsal statüleri
kendisinden yüksek olan asilleri taklit ederek melez bir kimlik geliştirmek
zorunda kalır. Bu çerçevede, bu makale
Ortaçağ’ın kabul gören köylü ve soylu sınıflarının kimlikleri arasında kalan ve
dinamik Ortaçağ toplumunda kabul görebilecek bir kimlik arayan Chaucer’ın Canterbury Hikayeleri’indeki Franklin
karakterini Bhabha’nın dile getirdiği anlamda melez ve taklitçi bir kimlik
olarak ele alır.
Chaucer’ın Franklin karakteri melezleşme Ortaçağ’ın üç sınıf kavramı taklitçilik üçüncü alan
Geoffrey Chaucer’s The
Canterbury Tales represents every facet of medieval society by its unique
satire of medieval people exhibiting various classes. Depicting his life-like
pilgrims in accordance with the social, economic and political changes of the
time, one of the focal points Chaucer highlights in his The Canterbury Tales is social mobility which moulds the portrait
of his old landowner, the Franklin. Due to social mobility, as in the case of
his real counterparts in history, the portrayal of the Franklin is shaped by in-betweenness
since he is a social climber without a noble birth. The Franklin, a rich social
climber of peasant origin, embraces the characteristics of both his previous
and present social position and inhabits a medieval “third space.” Not entirely
belonging to the nobility or to the commoners, parvenu Franklin is in an
identity crisis and belongs to the medieval “middle grouping” of social
climbers apart from the members of the traditional three estates: the clergy,
the nobility and the commoners. Those people of “middle-grouping” develop their
alternative identities on the borders of the acknowledged identities of the
three medieval estates. Thereupon, the Franklin has to develop a hybrid
identity by mimicking his social superiors, the members of the nobility, to be
able to find a place for himself in society. Accordingly, this paper aims to
discuss Chaucer’s Franklin in The
Canterbury Tales as a Bhabhanian hybrid and mimic who is caught in between
the medieval acknowledged identities of the commoners and the nobility, and
searches for a recognisable identity in dynamic medieval society.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2017 |
Submission Date | February 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 37 |
Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.