Bu çalışmada, okulda öğrenciler meydana gelen şiddet kavramını ele almaya çalıştık. Konu seçimi rastgele bir seçim değildi. Günlük yaşamda herkes her an sözel olsun veya psikolojik, sosyal, cinsel olsun her tür şiddete maruz kalabilir. Ancak bu kabul edilemez davranıştan en çok zarar gören kesim genellikle kadınlardır. Böylesine önemli olayları yeterli bir şekilde ele alamama endişesiyle, çalışmamızı romanın asıl teması olan öğrenciler arasındaki dışlama ve şiddet konularıyla sınırlamayı uygun gördük. Julia Jarman tarafından yazılmış olan Un Élève de Trop adlı romanda, okulda veya okul dışında olsun her türlü şiddete maruz kalan romanın baş kahramanı Danny’nin başından geçenleri ortaya koyarak şiddet temasına eğildik. Yazar, Danny’i hikâye boyunca sınıf arkadaşlarının hakaret ve dalga geçmeleri karşısında kayıtsız kalan ve kendisini hiçbir şekilde ne sözel olarak ne de fiziksel olarak savunamayan bir çocuk olarak resmeder. Dışlama, hırpalama ve tecrit etmenin kontrol edilemez bir düzeye ulaştığı bu hikâye içinde sınıfta bulunan beş öğrenci Danny’i ölüme sürükleyecek derecede şiddet uygularlar. Danny’inin çevresinde hiç kimse, ne ailesi ne de öğretmenleri onun yaşadıklarını ve nasıl bir şiddete maruz kaldığını anlayamamışlardı. Danny’nin hikâyesi bize bir yandan şiddeti ve onun korkunç sebeplerini anlama, diğer yandan da eğitim kurumlarının olduğu kadar ailelerin de bu konuda duyarlı davranmaları gerektiğine dikkat çekme imkânı vermiştir. Okul ortamındaki şiddet evrensel bir olgudur. Öyle ki sonuçları sadece çocuklara zarar vermekle kalmaz aynı zamanda tüm topluma da zarar verir. Bu yüzden herkes bu tehlikeye karşı duyarlı olmalıdır. Bu nitel çalışmayı yürütmek için doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.
Dans le présent article, nous avons essayé d’aborder la conception de la violence entre élèves à l’école. Le choix de ce sujet n’était pas au hasard. Car, chacun de nous peut à tout moment être exposé à tout genre de violence soit verbal, physique, psychologique, social ou sexuel. Comme nous avons le souci de ne pas pouvoir traiter ces phénomènes si importants d’une façon adéquate, nous avons choisi de nous limiter dans l’exclusion et la violence entre élèves qui est le thème principal du roman que nous avons tenté d’analyser. Dans Le roman intitulé « Un Élève de Trop » écrit par Julia Jarman, nous avons examiné le thème de la violence en mettant en évidence l’histoire de Danny, le personnage principal du roman, qui subit toutes sortes de violence à l’école ou à l’extérieur. Dans cette histoire, l’exclusion, le harcèlement et l’isolement arrivent à un niveau incontrôlable, les cinq élèves harcèlent Danny au point qu’il veuille mourir. L’histoire de Danny nous a permis d’une part de mettre le doigt sur les causes de la violence et ses effets affreux et d’autre part d’attirer l’attention sur le fait que les familles et les établissements scolaires s’y sensibilisent. La violence en milieu scolaire est un phénomène universel dont les conséquences sont préjudiciables non seulement aux enfants, mais aussi à l'ensemble de la société. De ce fait, tout le monde doit être sensible à ce danger. Pour mener ce travail qualitatif, nous avons utilisé la méthode de l’analyse du document.
In this
article, we have tried to examine the concept of violence among school
students. The choice of this topic was not random because everyone can be
exposed to violence, especially women, at any time, whether verbal or
psychological, social or sexual. They all suffer from this unacceptable
behavior. That’s why, by considering the fact of not being able to deal with
such important events adequately, we deemed it appropriate to limit our work to
issues of exclusion and violence among school students which is the main theme
of the novel herein. In the novel entitled ²Hangman" written by
Julia Jarman, we dealt with the theme of violence by revealing the experiences
of Danny, the protagonist of the novel, who has been subjected to all forms of
violence both inside and outside the classroom. It is a child who has been
indifferent to the insults and mockery of his classmates throughout the story,
and who cannot defend himself orally or physically in any way. In this story,
where exclusion, beating, and isolation have reached an uncontrollable level,
the five students in the classroom are violent enough to lead Danny to death.
No one, neither his family nor his teachers, could understand what he felt and
suffered from. Danny's story has allowed us to understand violence and its
terrible causes on one hand, and on the other hand, to draw attention to
educational institutions as well as their sensitivities in their families.
Violence in the school environment is a universal phenomenon so much so that
the consequences not only harm children but also harm the whole society. That
is why being sensitive to this danger and taking it into consideration is a
must. In order to conduct this qualitative research, we have used the document
analysis method.
Primary Language | French |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2019 |
Submission Date | June 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 42 |
Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.