Amaç: Dental radyografiler, ağız hastalıklarının tanısında önemli araçlardır.
Lisans eğitimi sırasında diş hekimliği öğrencileri, klinik stajları sırasında
gözetim altında dental röntgen cihazlarını kullanırlar. Bu anket çalışmasında
diş hekimliği öğrencilerinin dental radyasyondan korunma ve uygulama bilgisinin
değerlendirilmesi ile birlikte iyonize radyasyondan korunma konusunda
farkındalık yaratmak amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya diş hekimliği 4. ve 5. sınıf öğrencileri dahil edildi.
Katılımcılara, dental radyolojik tetkiklerle ilgili temel bilgilerin sorulduğu
11'i çoktan seçmeli, 8'i iki seçimli (Doğru ya da Yanlış) sorulardan oluşan bir
anket uygulanmıştır.
Bulgular: Toplamda 146 diş hekimliği öğrencisi (74 öğrenci 4. sınıf, 72 öğrenci 5.
sınıf) anket sorularını cevaplandırmıştır. Öğrencilerden hiçbiri radyobiyoloji
ile ilgili tüm soruları doğru bir şekilde cevaplayamamıştır. Periapikal
radyografinin radyasyon dozu kesinlikle güvenlidir ve sağlığa hiçbir etkisi
yoktur sorusunu % 82.2 katılımcı doğru olarak cevaplandırmıştır. Radyasyondan
korunma bilgisinde görüntüleme prosedürü sırasında kurşun önlük ve tiroit
koruyucu kullanma gerekliği % 88.3 öğrenci tarafından ankette belirtilmiştir.
Sonuç: Çalışmamızın sonuçları diş hekimliği öğrencilerinin radyasyon
biyolojisi ve radyasyondan korunma hakkında iyi derecede bilgiye sahip olduğu
ve iki grup arasında farklılık olmadığını göstermektedir. Üniversitelerde hem
diş hekimliği hem de radyoloji programlarında dental radyoloji dersine daha
fazla önem verilmesi ve bu alanda sürekli eğitim gerektiğini düşünmekteyiz.
ANAHTAR KELİMELER
Dental radyografiler diş hekimliği öğrencisi,
iyonize radyasyon, radyasyondan korunma
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 11, 2019 |
Submission Date | October 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 4 |
Selcuk Dental Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).