Research Article
BibTex RIS Cite

Diş Hekimliği Uzmanlık Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeylerinin ve Sonuca Etki Eden Faktörlerin Değerlendirilmesi

Year 2025, Volume: 12 Issue: 2, 253 - 261, 22.08.2025
https://doi.org/10.15311/selcukdentj.1532117

Abstract

Öz
Amaç: Çalışmada, Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi uzmanlık programında eğitim almakta olan uzmanlık öğrencilerinin fakülte ile ilgili memnuniyet düzeyleri ve sonuca etki eden faktörlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırmaya katılmayı kabul eden 89 kişiye sosyodemografik veriler, fakülte yönetimi, eğitim-öğretim, altyapı ve olanaklara yönelik memnuniyetlerini ölçmek amacıyla hazırlanmış 38 soruluk bir anket formu ile Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği (STAI TX-1 ve STAI-TX-2) ilgili birimlerde, yüz yüze uygulandı.
Bulgular: Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi uzmanlık öğrencilerinin eğitim-öğretim süreci ve kurumsal memnuniyetleri üzerine yapılan çalışma aşağıda belirtilen ana bulguları ortaya koymuştur. Şehir dışından gelen öğrencilerin genel olarak eğitim ve iş memnuniyetleri daha yüksek olmuştur. Akademik kariyer hedefi olan öğrencilerin eğitim-öğretim ve araştırma memnuniyetleri daha fazla bulunmuştur. Yönetim, iletişim ve karar alma süreçlerine ilişkin memnuniyet genel olarak olumlu olsa da bazı alanlarda iyileştirmeye ihtiyaç duyulduğu belirtilmiştir. Altyapı ve olanaklar konusunda ise temizlik hizmetleri memnuniyeti yüksekken, personel yetersizliği sorunu bulunmaktadır.
Sonuç: Sonuçlar, eğitim kalitesinin artırılması ve öğrenci memnuniyetinin iyileştirilmesi için stratejiler geliştirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Anahtar kelimeler: Memnuniyet, Uzmanlık öğrencileri, Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği

References

  • 1. Stormon N, Ford PJ, Kisely S, Bartle E, Eley DS. Depression, anxiety and stress in a cohort of Australian dentistry students. Eur J Dent Educ. 2019;23(4):507-514. doi:10.1111/eje.12459
  • 2. Çulhaoğlu Ak, Kılıçarslan Ma, Denız Kz. Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavının Farklı Eğitim Seviyelerdeki Algı ve Tercih Durumlarının Değerlendirilmesi. Ata Diş Hek Fak Derg. July 2021;31(3):420-426. doi:10.17567/ataunidfd.911839
  • 3. Günay O. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi son sınıf öğrencilerinin tıp eğitimi hakkındaki düşünceleri. TED. 2002;7(7).
  • 4. Owall B, Welfare R, Garefis P, et al. Specialisation and specialist education in prosthetic dentistry in Europe. Eur J Prosthodont Restor Dent. 2006;14(3):105-110.
  • 5. Kanmodi KK, Badru AI, Akinloye AG, Wegscheider WA. Specialty choice among dental students in Ibadan, Nigeria. Afr J Health Professions Educ 2017;9(1):21-23. DOI:10.7196/AJHPE.2017.v9i1.670
  • 6. Taşsöker M, Çelik M. Diş hekimliği öğrencilerinde mezuniyet sonrası kariyer ve uzmanlık motivasyonu. Selcuk Dent J. 2019;6(4):108-11.
  • 7. Tıpta Uzmanlık Kurulu Müfredat Oluşturma ve Standart Belirleme Komisyonu (TUKMOS), Erişim Adresi: https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/34104/0/ailehekimligimufredatv24pdf.pdf Erişim Tarihi: 20.10.2023
  • 8. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği, RG, 3 Eylül 2022, Sayı 31942
  • 9. Küçük M, Çekiç EG. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesinde Eğitim Alan Tıpta Uzmanlık Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyi ve Beklentilerinin Belirlenmesi. MMJ. April 2017;4(1):15-20.
  • 10. Aksoy A, Yanıkoğlu N. Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalında Uzmanlaşma Konusundaki Motivasyonlarının Değerlendirilmesi. Ata Diş Hek Fak Derg. October 2019;29(4):623-630. doi:10.17567/ataunidfd.437118
  • 11. Yaşan, A., Eşsizoğlu, A., Yalçın, M., & Özkan, M. Bir üniversite hastanesinde çalışan araştırma görevlilerinde iş memnuniyeti, anksiyete düzeyi ve ilişkili etmenler. Dicle Tıp Dergisi, 2008;35(4), 228-233.
  • 12. Anderson RA, İssel LM, McDaniel RR.Nursing staff turnover in nursing homes: A new look. Public Administration Quarterly 1997; 21: 69-95.
  • 13. Spielberger CD. Anxiety as an emotional state. In: Spielberger CD, editor. Anxiety: current trends in theory and research. Vol. 1. New York: Academic Press; 1972. p. 21-41.
  • 14. Büyüköztürk DŞ. Araştırmaya yönelik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;12(12):453-64.
  • 15. Yıldız E, Yeniçeri N, Ongel K. Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeğinin (STAI-TX) rastgele seçilmiş bireylerde uygulanması ve sonuçları. Smyrna Tıp Dergisi. 2019.
  • 16. Aydin S, Zengin B. Anxiety in foreign language learning: a review of literature. J Lang Linguist Stud. 2008;4:81-94.
  • 17. Ehtiyar R, Üngüren E. Lise ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008(2):34-51.
  • 18. Beril D. Covid-19 Döneminde Kaygı Düzeyi ile Duygusal Yeme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi [tez]. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü; 2022.
  • 19. Spielberger CD, Gorsuch RC, Luschene RE. Manual for the State-Trait Anxiety Inventory. California: Consulting Psychologists Press; 1970.
  • 20. Öner, N. ve A. Le Compte. (1983). Durumluk- Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayını
  • 21. Haliç Üniversitesi Akademik Personel memnuniyet anketi. Erişim adresi: https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/kalite/dokumanlar/anketler/akademik-personel-memnuniyet-anketi.pdf Erişim tarihi: 17.10.2023
  • 22. Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Akademik Personel Memnuniyet Anketi. Erişim adresi: https://aybu.edu.tr/GetFile?id=a77169b6-1cb5-4bff-801e-835c8b25ea41.pdf Erişim tarihi: 18.10.2023
  • 23. Uşak Üniversitesi Akademik Personel Memnuniyet Anketi. Erişim adresi: https://kalite.usak.edu.tr/storage/yan-sayfa/March2022/Akademik%20Memnuniyet%20A keti%2015.03.2022.pdf Erişim tarihi:18.10.2023
  • 24. Sütlü S, Beşikçi MB. Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Okul Olanakları Hakkındaki Memnuniyet Düzeylerinin Tespiti. CPHS. 2024;5(1):1-5.
  • 25. Ünal S, Karlıdağ R, Yoloğlu S. Hekimlerde Tükenmişlik ve İş Doyumu Düzeylerinin Yaşam Doyumu Düzeyleri ile İlişkisi. Klinik Psikiyatri 2001;4:113-118
  • 26. Sünter AT., Pratisyen hekimlerde tükenmişlik, işe bağlı gerginlik ve iş doyumu düzeyleri, Genel Tıp Derg 2006;16(1)
  • 27. Hayran O, Aksayan S. Job satisfaction among physicians [in Turkish]. Community and Physician, Journal of Turkish Medical Association. 1991;47(1):16-18.
  • 28. Yeniyol ZD. Sağlık Çalışanlarının İş Doyumu, Kaygı ve Tükenmişlik Düzeylerinin incelenmesi [tez]. İstanbul: Işık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı; 2018.
  • 29. Bülbül Ş. İş ve özel yaşam (iş dışı yaşam) memnuniyeti arasındaki ilişki yapısının doğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi ile incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2012;12(4):101-114.
  • 30. Blegen M. Nurses' job satisfaction: A meta-analysis of related variables. Nurs Res. 1993;42(1):36-41.
  • 31. Tan MN, Özçakar N, Kartal M. Asistan hekimlerin tıpta uzmanlık eğitimi kapsamında mesleki memnuniyetleri ve yaşam koşulları ile ilişkisi. Marmara Medical Journal. 2012;25:20-5.
  • 32. Doğan Ü. Türkiye'deki aile hekimliği uzmanlık öğrencilerinin eğitim ve çalışma koşulları hakkındaki görüşleri [tez]. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi; 2020.
  • 33. Özyurt A, Hayran O, Sur H. Predictors of burnout and job satisfaction among Turkish physicians. QJ Med 2006; 99(3) :161-9.
  • 34. Ergin A, Dikbaş E, Bozkurt Aİ, Atçeken G, Gürbüz H, Yılmaz C, Çölbe SN, Taşcı U, Güldamla L, Demircan Hİ. Tıp fakültesi öğrencilerinin mezuniyet sonrası kariyer seçimi ve etkileyen faktörler. TED. 2011;32(32):8-17.
  • 35. Le Floch B, Bastiaens H, Le reste YJ, Lingner H, Hoffman D, Czachowski S, et al. Which positive factors determine the GP satisfaction in clinical practice? A systematic literature review. BMC Family Practice. 2016; 17: 133–41.
  • 36. Insch, A., Sun, B. (2013). University students' needs and satisfaction with their host city, Journal of Place Management and Development, 6(3), 178 - 191.
  • 37. Helgesen, Ø., Nesset, E., Strand, Ø. (2013). “Brain Drain” or “Brain Gain”? Students’ loyalty to their student town: Field evidence from Norway, European Planning Studies, 21(6), 909-943.
  • 38. Kelecioğlu H, Bilge F, ve Akman Y. Öğretim Elemanları İş Doyumu Ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2006;3(26):115-128.
  • 39. Alanyalı FM, Geroğlu B, Kurnaz MA, Can H, Öngel K. İzmir İlinde Bulunan Eğitim ve Araştırma Hastanelerindeki Aile Hekimliği Asistanlarının Aile Hekimliği Disiplini Konusunda Bilgileri ve Uzmanlık Eğitimi ile İlgili Görüşleri. The Journal of Turkish Family Physician 2014; 5(4): 1‐7.
  • 40. Tan MN, Özçakar N, Kartal M. Asistan hekimlerin tıpta uzmanlık eğitimi kapsamında mesleki memnuniyetleri ve yaşam koşulları ile ilişkisi. Marmara Medical Journal. 2012;25:20-5.
  • 41. Alparslan A. Öğretim elemanlarının işlerinden tatmin, üniversitelerinden memnuniyet ve gönüllü olmalarındaki öncüller: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi'nde bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2015;6(11):82-101.
  • 42. Ruhi S, Yengin Sarpkaya P, Yılmaz T, Altun B. Öğretim Elemanlarına Yönelik Ödüllendirme Uygulamaları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). 2016; 17(2): 473-493.
  • 43. Yılmaz Y, Uçar E, Ertin H. Tıpta uzmanlık eğitimi ve asistan hekimlerin sorunlarının irdelenmesi: Bir anket çalışması. TED. 2019;18(54):21-9.
  • 44. Yıldırım B, Eğici MT. Aile Hekimliği Uzmanlık Öğrencilerinin Bakış Açısından Aile Hekimliği Saha Eğitimi ve Eğitim Aile Sağlığı Merkezleri. Ankara Med J, 2018; 18(3): 300‐11.
  • 45. Aysan E, Köroğlu G, Türkeli V, Özgönül A, Özyaşar A, Gülümser Ç, et al. Resident physicians in Turkey: Results of a survey of 1069 residents from 11 provinces. Turk J Med Sci. 2008;38(1):35-42.
  • 46. Tekiner MA, Tavas B. Çalışanlara stres yönetimi becerisi kazandırılmasının iş tatmini üzerindeki etkisi: Emniyet teşkilatı örneklemi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016;9(42).
  • 47. Durmuş S, Günay O. Hemşirelerde iş doyumu ve anksiyete düzeyini etkileyen faktörler. Erciyes Med J. 2007;29(2):139-46.

Dental Specialty Students' Levels of Satisfaction and Factors Affecting the Outcomes

Year 2025, Volume: 12 Issue: 2, 253 - 261, 22.08.2025
https://doi.org/10.15311/selcukdentj.1532117

Abstract

Abstract
Objective: This study aims to evaluate the satisfaction levels of specialty students enrolled in the Ege University Faculty of Dentistry's specialty program and the factors affecting these outcomes.
Materials and Methods: A survey consisting of 38 questions, designed to measure satisfaction with faculty management, education and training, infrastructure, and facilities, was administered face-to-face to 89 participants who agreed to participate in the study. Additionally, the State-Trait Anxiety Inventory (STAI TX-1 and STAI-TX-2) was used.
Results: The study on the educational and institutional satisfaction of specialty students at Ege University Faculty of Dentistry revealed the following main findings: Students coming from outside the city generally reported higher levels of satisfaction with their education and work. Students with academic career goals had higher satisfaction with education, training, and research. While satisfaction with management, communication, and decision-making processes was generally positive, some areas were identified as needing improvement. Regarding infrastructure and facilities, satisfaction with cleaning services was high, but there was an issue with staff insufficiency.
Conclusion: The results emphasize the need to develop strategies to improve the quality of education and student satisfaction.
Keywords: Satisfaction, specialty students, State-Trait Anxiety Inventory

References

  • 1. Stormon N, Ford PJ, Kisely S, Bartle E, Eley DS. Depression, anxiety and stress in a cohort of Australian dentistry students. Eur J Dent Educ. 2019;23(4):507-514. doi:10.1111/eje.12459
  • 2. Çulhaoğlu Ak, Kılıçarslan Ma, Denız Kz. Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavının Farklı Eğitim Seviyelerdeki Algı ve Tercih Durumlarının Değerlendirilmesi. Ata Diş Hek Fak Derg. July 2021;31(3):420-426. doi:10.17567/ataunidfd.911839
  • 3. Günay O. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi son sınıf öğrencilerinin tıp eğitimi hakkındaki düşünceleri. TED. 2002;7(7).
  • 4. Owall B, Welfare R, Garefis P, et al. Specialisation and specialist education in prosthetic dentistry in Europe. Eur J Prosthodont Restor Dent. 2006;14(3):105-110.
  • 5. Kanmodi KK, Badru AI, Akinloye AG, Wegscheider WA. Specialty choice among dental students in Ibadan, Nigeria. Afr J Health Professions Educ 2017;9(1):21-23. DOI:10.7196/AJHPE.2017.v9i1.670
  • 6. Taşsöker M, Çelik M. Diş hekimliği öğrencilerinde mezuniyet sonrası kariyer ve uzmanlık motivasyonu. Selcuk Dent J. 2019;6(4):108-11.
  • 7. Tıpta Uzmanlık Kurulu Müfredat Oluşturma ve Standart Belirleme Komisyonu (TUKMOS), Erişim Adresi: https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/34104/0/ailehekimligimufredatv24pdf.pdf Erişim Tarihi: 20.10.2023
  • 8. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği, RG, 3 Eylül 2022, Sayı 31942
  • 9. Küçük M, Çekiç EG. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesinde Eğitim Alan Tıpta Uzmanlık Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyi ve Beklentilerinin Belirlenmesi. MMJ. April 2017;4(1):15-20.
  • 10. Aksoy A, Yanıkoğlu N. Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalında Uzmanlaşma Konusundaki Motivasyonlarının Değerlendirilmesi. Ata Diş Hek Fak Derg. October 2019;29(4):623-630. doi:10.17567/ataunidfd.437118
  • 11. Yaşan, A., Eşsizoğlu, A., Yalçın, M., & Özkan, M. Bir üniversite hastanesinde çalışan araştırma görevlilerinde iş memnuniyeti, anksiyete düzeyi ve ilişkili etmenler. Dicle Tıp Dergisi, 2008;35(4), 228-233.
  • 12. Anderson RA, İssel LM, McDaniel RR.Nursing staff turnover in nursing homes: A new look. Public Administration Quarterly 1997; 21: 69-95.
  • 13. Spielberger CD. Anxiety as an emotional state. In: Spielberger CD, editor. Anxiety: current trends in theory and research. Vol. 1. New York: Academic Press; 1972. p. 21-41.
  • 14. Büyüköztürk DŞ. Araştırmaya yönelik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;12(12):453-64.
  • 15. Yıldız E, Yeniçeri N, Ongel K. Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeğinin (STAI-TX) rastgele seçilmiş bireylerde uygulanması ve sonuçları. Smyrna Tıp Dergisi. 2019.
  • 16. Aydin S, Zengin B. Anxiety in foreign language learning: a review of literature. J Lang Linguist Stud. 2008;4:81-94.
  • 17. Ehtiyar R, Üngüren E. Lise ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008(2):34-51.
  • 18. Beril D. Covid-19 Döneminde Kaygı Düzeyi ile Duygusal Yeme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi [tez]. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü; 2022.
  • 19. Spielberger CD, Gorsuch RC, Luschene RE. Manual for the State-Trait Anxiety Inventory. California: Consulting Psychologists Press; 1970.
  • 20. Öner, N. ve A. Le Compte. (1983). Durumluk- Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayını
  • 21. Haliç Üniversitesi Akademik Personel memnuniyet anketi. Erişim adresi: https://halic.edu.tr/tr/s-universitemiz/Documents/kalite/dokumanlar/anketler/akademik-personel-memnuniyet-anketi.pdf Erişim tarihi: 17.10.2023
  • 22. Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Akademik Personel Memnuniyet Anketi. Erişim adresi: https://aybu.edu.tr/GetFile?id=a77169b6-1cb5-4bff-801e-835c8b25ea41.pdf Erişim tarihi: 18.10.2023
  • 23. Uşak Üniversitesi Akademik Personel Memnuniyet Anketi. Erişim adresi: https://kalite.usak.edu.tr/storage/yan-sayfa/March2022/Akademik%20Memnuniyet%20A keti%2015.03.2022.pdf Erişim tarihi:18.10.2023
  • 24. Sütlü S, Beşikçi MB. Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Okul Olanakları Hakkındaki Memnuniyet Düzeylerinin Tespiti. CPHS. 2024;5(1):1-5.
  • 25. Ünal S, Karlıdağ R, Yoloğlu S. Hekimlerde Tükenmişlik ve İş Doyumu Düzeylerinin Yaşam Doyumu Düzeyleri ile İlişkisi. Klinik Psikiyatri 2001;4:113-118
  • 26. Sünter AT., Pratisyen hekimlerde tükenmişlik, işe bağlı gerginlik ve iş doyumu düzeyleri, Genel Tıp Derg 2006;16(1)
  • 27. Hayran O, Aksayan S. Job satisfaction among physicians [in Turkish]. Community and Physician, Journal of Turkish Medical Association. 1991;47(1):16-18.
  • 28. Yeniyol ZD. Sağlık Çalışanlarının İş Doyumu, Kaygı ve Tükenmişlik Düzeylerinin incelenmesi [tez]. İstanbul: Işık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı; 2018.
  • 29. Bülbül Ş. İş ve özel yaşam (iş dışı yaşam) memnuniyeti arasındaki ilişki yapısının doğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi ile incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2012;12(4):101-114.
  • 30. Blegen M. Nurses' job satisfaction: A meta-analysis of related variables. Nurs Res. 1993;42(1):36-41.
  • 31. Tan MN, Özçakar N, Kartal M. Asistan hekimlerin tıpta uzmanlık eğitimi kapsamında mesleki memnuniyetleri ve yaşam koşulları ile ilişkisi. Marmara Medical Journal. 2012;25:20-5.
  • 32. Doğan Ü. Türkiye'deki aile hekimliği uzmanlık öğrencilerinin eğitim ve çalışma koşulları hakkındaki görüşleri [tez]. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi; 2020.
  • 33. Özyurt A, Hayran O, Sur H. Predictors of burnout and job satisfaction among Turkish physicians. QJ Med 2006; 99(3) :161-9.
  • 34. Ergin A, Dikbaş E, Bozkurt Aİ, Atçeken G, Gürbüz H, Yılmaz C, Çölbe SN, Taşcı U, Güldamla L, Demircan Hİ. Tıp fakültesi öğrencilerinin mezuniyet sonrası kariyer seçimi ve etkileyen faktörler. TED. 2011;32(32):8-17.
  • 35. Le Floch B, Bastiaens H, Le reste YJ, Lingner H, Hoffman D, Czachowski S, et al. Which positive factors determine the GP satisfaction in clinical practice? A systematic literature review. BMC Family Practice. 2016; 17: 133–41.
  • 36. Insch, A., Sun, B. (2013). University students' needs and satisfaction with their host city, Journal of Place Management and Development, 6(3), 178 - 191.
  • 37. Helgesen, Ø., Nesset, E., Strand, Ø. (2013). “Brain Drain” or “Brain Gain”? Students’ loyalty to their student town: Field evidence from Norway, European Planning Studies, 21(6), 909-943.
  • 38. Kelecioğlu H, Bilge F, ve Akman Y. Öğretim Elemanları İş Doyumu Ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2006;3(26):115-128.
  • 39. Alanyalı FM, Geroğlu B, Kurnaz MA, Can H, Öngel K. İzmir İlinde Bulunan Eğitim ve Araştırma Hastanelerindeki Aile Hekimliği Asistanlarının Aile Hekimliği Disiplini Konusunda Bilgileri ve Uzmanlık Eğitimi ile İlgili Görüşleri. The Journal of Turkish Family Physician 2014; 5(4): 1‐7.
  • 40. Tan MN, Özçakar N, Kartal M. Asistan hekimlerin tıpta uzmanlık eğitimi kapsamında mesleki memnuniyetleri ve yaşam koşulları ile ilişkisi. Marmara Medical Journal. 2012;25:20-5.
  • 41. Alparslan A. Öğretim elemanlarının işlerinden tatmin, üniversitelerinden memnuniyet ve gönüllü olmalarındaki öncüller: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi'nde bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2015;6(11):82-101.
  • 42. Ruhi S, Yengin Sarpkaya P, Yılmaz T, Altun B. Öğretim Elemanlarına Yönelik Ödüllendirme Uygulamaları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). 2016; 17(2): 473-493.
  • 43. Yılmaz Y, Uçar E, Ertin H. Tıpta uzmanlık eğitimi ve asistan hekimlerin sorunlarının irdelenmesi: Bir anket çalışması. TED. 2019;18(54):21-9.
  • 44. Yıldırım B, Eğici MT. Aile Hekimliği Uzmanlık Öğrencilerinin Bakış Açısından Aile Hekimliği Saha Eğitimi ve Eğitim Aile Sağlığı Merkezleri. Ankara Med J, 2018; 18(3): 300‐11.
  • 45. Aysan E, Köroğlu G, Türkeli V, Özgönül A, Özyaşar A, Gülümser Ç, et al. Resident physicians in Turkey: Results of a survey of 1069 residents from 11 provinces. Turk J Med Sci. 2008;38(1):35-42.
  • 46. Tekiner MA, Tavas B. Çalışanlara stres yönetimi becerisi kazandırılmasının iş tatmini üzerindeki etkisi: Emniyet teşkilatı örneklemi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016;9(42).
  • 47. Durmuş S, Günay O. Hemşirelerde iş doyumu ve anksiyete düzeyini etkileyen faktörler. Erciyes Med J. 2007;29(2):139-46.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Oral and Maxillofacial Surgery, Oral and Maxillofacial Radiology, Paedodontics, Endodontics, Orthodontics and Dentofacial Orthopaedics, Periodontics, Prosthodontics, Restorative Dentistry
Journal Section Research
Authors

Fatma Burçin İsbir 0009-0004-8311-0391

Gaye Bölükbaşı 0000-0001-8856-6567

Betül Karaca 0000-0003-3123-3272

Hayal Boyacıoğlu 0000-0003-0887-0302

Olca Sürgevil 0000-0002-7667-8104

Pelin Güneri 0000-0001-9423-9191

Publication Date August 22, 2025
Submission Date August 12, 2024
Acceptance Date February 19, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 12 Issue: 2

Cite

Vancouver İsbir FB, Bölükbaşı G, Karaca B, Boyacıoğlu H, Sürgevil O, Güneri P. Diş Hekimliği Uzmanlık Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeylerinin ve Sonuca Etki Eden Faktörlerin Değerlendirilmesi. Selcuk Dent J. 2025;12(2):253-61.