Research Article
BibTex RIS Cite

COMPARISON OF ONLINE AND FACE-TO-FACE EDUCATION SUCCESS IN DENTISTRY

Year 2025, Volume: 12 Issue: 4, 42 - 45, 19.09.2025
https://doi.org/10.15311/selcukdentj.1680222

Abstract

Background: The Covid-19 pandemic has affected every moment of human life, as well as education, and the face-to-face education in dentistry faculties has been transformed into distance education. This study aims to compare the efficiency of online and face-to-face education by comparing the passing grades of first-year students of the faculty of dentistry in both theoretical and practical courses during the face-to-face and online learning process.
Material and Methods: The grades of a total of 211 first-year students were included in the study. 96 of these students were students who received online education in Harran University Faculty of Dentistry in 2019-2020. The remaining 115 students were students who received face-to-face education in the 2023-2024 academic year. The grade passing scores of the students included in the study in theoretical (Knowlegde of Materials) and practical (Tooth Morphology and Manipulation) courses were compared. Independent t test was used to compare normally distributed paired groups.
Results: In our study, the practical and theoretical course passing grades of 96 online and 115 face-to-face students were compared. No statistically significant difference was found between the online education exam grade point averages (68.35±13.17) and face-to-face education exam grade points (68.00±8.26) of the students in the practical course (p=0.276). In the theoretical course, the online education exam grade point averages of the students were calculated higher than the face-to-face education exam grade point averages (p=0.03).
Conclusions: While there is no difference between online and face-to-face education exam grades in practical courses, the grades of students who received online education in theoretical courses were calculated higher. We think that success is higher in online theoretical courses due to the advantages such as the ability to record lessons and watch them again after the lesson.

Ethical Statement

Ethical approval not required.

Supporting Institution

No funding resource is associated with this study.

References

  • 1. Eroğlu F, Kalaycı N. Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Türk dili dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2020;8(3):1001-27.
  • 2. Yaman B. Covid-19 pandemisi sürecinde Türkiye ve Çin’de uzaktan eğitim süreç ve uygulamalarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 2021;17(Pandemi Özel Sayısı):3298-308.
  • 3. Aubusson P, Schuck S. Teacher education futures: Today’s trends, tomorrow’s expectations. Teacher Development. 2013;17(3):322-33.
  • 4. Ektik D, Ünkaya G. Muhasebe eğitiminde temel kavramların algılanmasında yaşanan zorluklar: yüz yüze eğitim-çevrimiçi eğitim karşılaştırması. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2023(97):1-12.
  • 5. Alzamo A, Delilbaşı E. Covid-19 pandemisinde diş hekimliği eğitimi. ADO Klinik Bilimler Dergisi, 2022;11(1):85-9.
  • 6. Galibourg A, Maret D, Monsarrat P, Nasr K. Impact of COVID‐19 on dental education: How could pre‐clinical training be done at home? Journal of dental education 2020;84(9):949.
  • 7. Prieto D, Tricio J, Cáceres F, Param F, Meléndez C, Vásquez P, et al. Academics' and students' experiences in a chilean dental school during the COVID‐19 pandemic: A qualitative study. European Journal of Dental Education, 2021;25(4):689-97.
  • 8. Kılıçarslan M. Covid-19 pandemisi sürecinde diş hekimliği uygulamalari. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi, 2020;3(1):36-42.
  • 9. Eroğlu F, Kalaycı N. Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2022;17(34):474-511.
  • 10. Zeytun AŞ, Nuhoğlu H. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Beklentilerinin Analizi:" Yüz yüze ve Çevrim içi Öğretim Deneyimleri". Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 2025(63):386-415.
  • 11. Karaaslan İ, Nimet Ö, Yavuz A. Covid-19 Döneminde Öğrencilerin Online Eğitimi Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştirma: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği. The Journal of Academic Social Science Studies, 2025;17(Year: 17-Number: 102):393-414.
  • 12. Serçemeli M, Kurnaz E. Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakiş açilari üzerine bir araştirma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 2020;4(1):40-53.
  • 13. Kurnaz E, Ağgül S. Ters Yüz Edilmiş Sinif Modeline Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bakiş Açilari: Bayburt Üniversitesi Ve Kafkas Üniversitesi Örneği. Journal MSAI.2018;6(2):332-44.
  • 14. Alaca N, Kaba H, Safran EE, Öztürk Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde uygulama içeren ikinci sınıf derslerinin memnuniyet ve algılanan öğrenim çıktıları açısından karşılaştırılması: Covid-19 öncesindeki yüz yüze eğitim ile Covid-19 sırasındaki çevrimiçi eğitim. Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi 2022;4(1):1-11.
  • 15. Bağdat A. Covid-19 pandemisinde muhasebe derslerinde uygulanan uzaktan eğitim yöntemlerinin incelenmesi ve bir model önerisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi,2021(17):20-34.
  • 16. Kahramanoglu E, Helvacioğlu Özkardeş M, Cüre AÇ. 2019-nCoV Pandemisinin 5. Sınıf Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Protetik Diş Tedavisi Eğitiminde Oluşturduğu Etkinin Araştırılması. 7tepe Klinik, 2024;20(1).
  • 17. Bellini P, Iani C, Zucchelli G, Franchi M, Mattioli AV, et al. Impact of the COVID-19 pandemic on dental hygiene students in the Italian region of Emilia-Romagna. Minerva Stomatol 2020; Dec 14.
  • 18. Singal A, Bansal A, Chaudhary P, Singh H, Patra A. Anatomy education of medical and dental students during COVID-19 pandemic: a reality check. Surg Radiol Anat 2021; 43(4): 515–21.

DİŞ HEKİMLİĞİNDE CEVRİMİÇİ VE YÜZ YÜZE EĞİTİM BAŞARISININ KIYASLANMASI

Year 2025, Volume: 12 Issue: 4, 42 - 45, 19.09.2025
https://doi.org/10.15311/selcukdentj.1680222

Abstract

Giriş: Covid-19 pandemisi, insan yaşamının her anını etkilediği gibi eğitim de önemli ölçüde etkilenmiş ve diş hekimliği fakültelerinde yüz yüze yapılan eğitim şekli, uzaktan eğitime dönüştürülmüştür.
Amaç: Bu çalışmada diş hekimliği fakültesi 1. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin yüz yüze ve çevrimiçi öğrenme sürecinde hem teorik hem pratik derslerdeki sınıf geçme notlarının karşılaştırılması yapılarak çevrimiçi ve yüz yüze eğitimin verimliliğinin kıyaslanması amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırmaya toplam 211 1. Sınıf öğrencisinin notları dahil edilmiştir. Bu öğrencilerden 96’sı Harran üniversitesi diş hekimliği fakültesinde, 2019-2020 yıllarında çevrimiçi eğitim almış öğrencilerdir. Geri kalan 115 öğrenci ise 2023-2024 öğretim yılında yüz yüze eğitim almış öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmaya dahil edilen öğrencilerin teorik (Maddeler Bilgisi) ve pratik (Diş Morfolojisi ve Manuplasyon) derslerdeki sınıf geçme puanları karşılaştırılmıştır. Normal dağılan ikili grupların kıyaslanmasında independent t testi kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmamızda 96 çevrimiçi eğitim almış ve 115 yüz yüze eğitim almış öğrencinin pratik ve teorik derslerdeki sınıf geçme notları kıyaslanmıştır. Pratik derste öğrencilerin çevrimiçi eğitim sınav not ortalamaları (68,35±13,17) ile yüz yüze eğitim sınav notları (68,00±8,26) arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p=0,276). Teorik derste öğrencilerin çevrimiçi eğitim sınav not ortalamaları yüz yüze eğitim sınav not ortalamalarından daha yüksek hesaplanmıştır (p=0.03).
Sonuçlar: Pratik derslerde çevrimiçi ve yüz yüze eğitim sınav notları arasında bir fark izlenmezken, teorik derslerde çevrimiçi eğitim alan öğrencilerin notları daha yüksek hesaplanmıştır. Derslerin kaydedilebilmesi ve ders sonrasında tekrar izlenebilmesi gibi avantajları dolayısıyla çevrimiçi teorik derslerde başarının daha yüksek olduğunu düşünmekteyiz.

References

  • 1. Eroğlu F, Kalaycı N. Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Türk dili dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2020;8(3):1001-27.
  • 2. Yaman B. Covid-19 pandemisi sürecinde Türkiye ve Çin’de uzaktan eğitim süreç ve uygulamalarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 2021;17(Pandemi Özel Sayısı):3298-308.
  • 3. Aubusson P, Schuck S. Teacher education futures: Today’s trends, tomorrow’s expectations. Teacher Development. 2013;17(3):322-33.
  • 4. Ektik D, Ünkaya G. Muhasebe eğitiminde temel kavramların algılanmasında yaşanan zorluklar: yüz yüze eğitim-çevrimiçi eğitim karşılaştırması. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2023(97):1-12.
  • 5. Alzamo A, Delilbaşı E. Covid-19 pandemisinde diş hekimliği eğitimi. ADO Klinik Bilimler Dergisi, 2022;11(1):85-9.
  • 6. Galibourg A, Maret D, Monsarrat P, Nasr K. Impact of COVID‐19 on dental education: How could pre‐clinical training be done at home? Journal of dental education 2020;84(9):949.
  • 7. Prieto D, Tricio J, Cáceres F, Param F, Meléndez C, Vásquez P, et al. Academics' and students' experiences in a chilean dental school during the COVID‐19 pandemic: A qualitative study. European Journal of Dental Education, 2021;25(4):689-97.
  • 8. Kılıçarslan M. Covid-19 pandemisi sürecinde diş hekimliği uygulamalari. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi, 2020;3(1):36-42.
  • 9. Eroğlu F, Kalaycı N. Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2022;17(34):474-511.
  • 10. Zeytun AŞ, Nuhoğlu H. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Beklentilerinin Analizi:" Yüz yüze ve Çevrim içi Öğretim Deneyimleri". Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 2025(63):386-415.
  • 11. Karaaslan İ, Nimet Ö, Yavuz A. Covid-19 Döneminde Öğrencilerin Online Eğitimi Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştirma: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği. The Journal of Academic Social Science Studies, 2025;17(Year: 17-Number: 102):393-414.
  • 12. Serçemeli M, Kurnaz E. Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakiş açilari üzerine bir araştirma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 2020;4(1):40-53.
  • 13. Kurnaz E, Ağgül S. Ters Yüz Edilmiş Sinif Modeline Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bakiş Açilari: Bayburt Üniversitesi Ve Kafkas Üniversitesi Örneği. Journal MSAI.2018;6(2):332-44.
  • 14. Alaca N, Kaba H, Safran EE, Öztürk Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde uygulama içeren ikinci sınıf derslerinin memnuniyet ve algılanan öğrenim çıktıları açısından karşılaştırılması: Covid-19 öncesindeki yüz yüze eğitim ile Covid-19 sırasındaki çevrimiçi eğitim. Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi 2022;4(1):1-11.
  • 15. Bağdat A. Covid-19 pandemisinde muhasebe derslerinde uygulanan uzaktan eğitim yöntemlerinin incelenmesi ve bir model önerisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi,2021(17):20-34.
  • 16. Kahramanoglu E, Helvacioğlu Özkardeş M, Cüre AÇ. 2019-nCoV Pandemisinin 5. Sınıf Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Protetik Diş Tedavisi Eğitiminde Oluşturduğu Etkinin Araştırılması. 7tepe Klinik, 2024;20(1).
  • 17. Bellini P, Iani C, Zucchelli G, Franchi M, Mattioli AV, et al. Impact of the COVID-19 pandemic on dental hygiene students in the Italian region of Emilia-Romagna. Minerva Stomatol 2020; Dec 14.
  • 18. Singal A, Bansal A, Chaudhary P, Singh H, Patra A. Anatomy education of medical and dental students during COVID-19 pandemic: a reality check. Surg Radiol Anat 2021; 43(4): 515–21.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Dentistry (Other)
Journal Section Research
Authors

Sedef Kotanli 0000-0002-0827-0991

Mehmet Emin Doğan 0000-0001-9660-9838

Mehmet Veysel Kotanlı 0000-0001-7032-4367

Publication Date September 19, 2025
Submission Date April 20, 2025
Acceptance Date August 18, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 12 Issue: 4

Cite

Vancouver Kotanli S, Doğan ME, Kotanlı MV. COMPARISON OF ONLINE AND FACE-TO-FACE EDUCATION SUCCESS IN DENTISTRY. Selcuk Dent J. 2025;12(4):42-5.