Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’deki Havayolu İşletmelerinin Hizmet Anlayışlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma

Year 2017, , 192 - 205, 21.11.2017
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.349602

Abstract

Günümüzde hızla büyüyen ulaşım
sektörü ülkelerin ekonomik, sosyal ve kültürel olarak gelişimine katkıda
bulunan en önemli araçlardan birisidir. Deniz, Kara ve Hava taşımacılığından
oluşun ulaşım sektörü içerisinde ise; özellikle havayolu ulaşımı, hem ulusal
hem de uluslararası ticareti arttırmakta, taşıma maliyetlerini düşürmekte,
yolcuların veya eşyaların en kısa zamanda, en az maliyetle, en çok kapasite de
ulaşımına olanak tanımaktadır. Bu imkânlarının yanında ayrıca, sosyal ve
kültürel olarak da insanları birbirine yaklaştırmakta ve kültürleri
kaynaştırmaktadır. Hava taşımacılığının dünyadaki bu etkileyici gelişmelerinden
bağımsız kalamayan ülkemizde de son yıllarda hava taşımacılığı önemli mesafeler
kat etmiştir. Hatta ülkemizdeki havayolu sektörü büyüme konusunda, dünya
ortalamasının daha üstünde bir performans sergilemektedir. Ancak sektörde
küreselleşmenin de etkisiyle rekabet çok yoğun yaşanmakta ve bu sektörde hizmet
veren işletmeleri zor durumda bırakmaktadır. Zorlu ortamdan çıkmanın yolu ise
farklılaşmaktan geçmektedir. Farklılaşma ise, hava yolu işletmelerinin sunmuş
oldukları hizmetin kalitesinde, güvenlik anlayışında, ikramlarında veya yer
hizmetlerinde kendisini göstermektedir. Ancak bu durumun gerçekten böyle olup
olmadığı ise araştırılması gereken bir durumdur. Bu amaçla, ülkemizde faaliyet
gösteren yerli 9 havayolu işletmesinin Web
siteleri, son görünür halleri ile içerik analizine tabi tutulmuştur. Web
sayfaları üzerinden yapılan bu araştırmada, hava yolu işletmelerinin hizmet
anlayışlarını kurumsal web sayfalarına yansıttıkları; hizmet anlayışı
çerçevesinde de en fazla hizmet sunumu, uçuş noktası çeşitliliği, güvenli ve
zamanında uçuş hususlarında kendileriyle ilgili bilgilere yer verdikleri
bulgularına ulaşılmıştır. 


References

  • Canöz, Nilüfer (2015). Hizmet Sektöründe Kurumsal İmaj Algısı, Palet Yayınları, Konya.
  • Doganis, Rigas (1991). Flying Off Course, The Economics of International Airlines, Routledge, London.
  • Gerede, Ender (2015). Uluslararası Havayolu Taşımacılığında Liberalleşme Süreci, Ed: Ender Gerede, Havayolu Taşımacılığı ve Ekonomik Düzenlemeler Teori ve Türkiye Uygulaması, SGHM Yayını, s.1-46, Ankara.
  • Karasar, Niyazi (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Sayımer, İdil (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Steıl, Peter ve Emery, Garry (1997). Corporate İmage and Identity Strategies Designing the Corporate Future, Business&Professionel Publishing, Warriewood NSW.
  • Wensveen, John G. (2007). Air Transportation:A Management Perspective, Ashgate Publishing, Burlington.
  • Xıe, Zhou C. and Barnes, Stuart J. (2009). “Web Sıte Qualıty In The Uk Aırlıne Industry:A Longıtudınal Examınatıon”, Journal of Computer Information Systems, Winter 2008-2009, pp.50-57.
  • İnternet Kaynakları
  • http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1051, Erişim Tarihi:15.06.2017
  • http://investor.turkishairlines.com/tr/mali-veriler/yillik-raporlar/1/2016, Erişim Tarihi:16.08.2017
  • https://www.tailwind.com.tr, Erişim Tarihi:16.08.2017
  • https://www.freebirdairlines.com/tr/ Erişim Tarihi:16.08.2017
  • https://www.flypgs.com/, Erişim Tarihi:17.08.2017
  • http://www.izair.com.tr/tr/anasayfa/, Erişim Tarihi:17.08.2017
  • https://www.sunexpress.com/tr/, Erişim Tarihi:17.08.2017
  • https://www.atlasglb.com/, Erişim Tarihi:18.08.2017
  • https://p.turkishairlines.com/, Erişim Tarihi:18.08.2017
  • https://www.corendonairlines.com Erişim Tarihi:18.08.2017
  • Şengür, Ferhan Kuyucak ve Şengür, Yusuf (2012). “Havayolu İş Modelleri: Kavramsal Bir Analiz”, https://www.researchgate.net/profile/Ferhan_Kuyucak_Sengur/publication/309533631_Havayolu_Is_Modelleri_Kavramsal_Bir_Analiz/links/58aeb4d892851cf7ae85d085/Havayolu-Is-Modelleri-Kavramsal-Bir-Analiz.pdf, Erişim Tarihi:16.08.2017
  • www.dhmi.gov.tr/getBinaryFile.aspx?Type=9&dosyaID=691, Erişim Tarihi: 14.06.2017
Year 2017, , 192 - 205, 21.11.2017
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.349602

Abstract

References

  • Canöz, Nilüfer (2015). Hizmet Sektöründe Kurumsal İmaj Algısı, Palet Yayınları, Konya.
  • Doganis, Rigas (1991). Flying Off Course, The Economics of International Airlines, Routledge, London.
  • Gerede, Ender (2015). Uluslararası Havayolu Taşımacılığında Liberalleşme Süreci, Ed: Ender Gerede, Havayolu Taşımacılığı ve Ekonomik Düzenlemeler Teori ve Türkiye Uygulaması, SGHM Yayını, s.1-46, Ankara.
  • Karasar, Niyazi (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Sayımer, İdil (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Steıl, Peter ve Emery, Garry (1997). Corporate İmage and Identity Strategies Designing the Corporate Future, Business&Professionel Publishing, Warriewood NSW.
  • Wensveen, John G. (2007). Air Transportation:A Management Perspective, Ashgate Publishing, Burlington.
  • Xıe, Zhou C. and Barnes, Stuart J. (2009). “Web Sıte Qualıty In The Uk Aırlıne Industry:A Longıtudınal Examınatıon”, Journal of Computer Information Systems, Winter 2008-2009, pp.50-57.
  • İnternet Kaynakları
  • http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1051, Erişim Tarihi:15.06.2017
  • http://investor.turkishairlines.com/tr/mali-veriler/yillik-raporlar/1/2016, Erişim Tarihi:16.08.2017
  • https://www.tailwind.com.tr, Erişim Tarihi:16.08.2017
  • https://www.freebirdairlines.com/tr/ Erişim Tarihi:16.08.2017
  • https://www.flypgs.com/, Erişim Tarihi:17.08.2017
  • http://www.izair.com.tr/tr/anasayfa/, Erişim Tarihi:17.08.2017
  • https://www.sunexpress.com/tr/, Erişim Tarihi:17.08.2017
  • https://www.atlasglb.com/, Erişim Tarihi:18.08.2017
  • https://p.turkishairlines.com/, Erişim Tarihi:18.08.2017
  • https://www.corendonairlines.com Erişim Tarihi:18.08.2017
  • Şengür, Ferhan Kuyucak ve Şengür, Yusuf (2012). “Havayolu İş Modelleri: Kavramsal Bir Analiz”, https://www.researchgate.net/profile/Ferhan_Kuyucak_Sengur/publication/309533631_Havayolu_Is_Modelleri_Kavramsal_Bir_Analiz/links/58aeb4d892851cf7ae85d085/Havayolu-Is-Modelleri-Kavramsal-Bir-Analiz.pdf, Erişim Tarihi:16.08.2017
  • www.dhmi.gov.tr/getBinaryFile.aspx?Type=9&dosyaID=691, Erişim Tarihi: 14.06.2017
There are 21 citations in total.

Details

Journal Section Original Research Articles
Authors

Nilüfer Canöz

Publication Date November 21, 2017
Submission Date November 6, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Canöz, N. (2017). Türkiye’deki Havayolu İşletmelerinin Hizmet Anlayışlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 20(2), 192-205. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.349602

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.