Research Article
BibTex RIS Cite

Sağlık Yönetimi Bölümü Lisans Öğrencilerinin Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Örneği

Year 2021, , 41 - 56, 30.04.2021
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.810663

Abstract

Bu çalışma, sağlık yönetimi alanında muhasebe içerikli derslerin önemini vurgulayarak bu alanda eğitim alan lisans öğrencilerinin muhasebe öğretim elemanlarının özelliklerine ilişkin beklentilerini değerlendirmek ve öğretim elemanlarının kullandığı öğretim yöntemleri ile ilgili beklentilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde yürütülmüş ve araştırmaya Sağlık Yönetimi Bölümünde öğrenim gören 299 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formları yüz yüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Genel görünüm için ankette öğrencilere yöneltilen tüm sorulara ilişkin frekans analizleri yapılmıştır. Gerekli kısımlarda normal dağılıma uygunluk Shapiro-Wilk Testi ile sınanmıştır. Normal dağılıma uygunluğun sağlanmaması nedeniyle tüm istatistiksel analizler parametrik olmayan testler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Gruplar arası karşılaştırmalarda iki grup için Mann-Whitney U Testi, ikiden fazla grup için Kruskal Wallis Varyans Analizi uygulanmıştır. Öğretim elemanının özellikleri ile ilgili beklentilere ilişkin ifadeler incelendiğinde; katılımcıların cinsiyetine göre kadınlar lehine anlamlı bir farklılık bulunduğu ve yaş, sınıf, lisede muhasebe dersi alma, muhasebe ile ilgili bir alanda lisansüstü eğitim yapma durumları arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmadığı saptanmıştır. Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının kullandığı öğretim yöntemi ile ilgili beklentilere ilişkin ifadelerde cinsiyet, yaş, sınıf ve lisede muhasebe dersi alma durumlarına göre anlamlı bir farklılık bulunmadığı saptanmıştır.

References

  • Bandura, R. and Lyons, P. (2011). Instructor Care and Consideration Toward Students-What Accounting Students Report: A Research Note. Accounting Education, An International Journal, 21(5), 515-527.
  • Buchbinder, S.B. and Shanks, N.H. (2011). Introduction to Health Care Management. 3th Edition. Jones & Bartlett Publishers.
  • Chonko, L.B., Tanner, J.F. and Davis, R. (2002). What Are They Thinking? Students’ Expectations and Self Assessments. Journal of Education For Business, 77(5), 271–81.
Year 2021, , 41 - 56, 30.04.2021
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.810663

Abstract

References

  • Bandura, R. and Lyons, P. (2011). Instructor Care and Consideration Toward Students-What Accounting Students Report: A Research Note. Accounting Education, An International Journal, 21(5), 515-527.
  • Buchbinder, S.B. and Shanks, N.H. (2011). Introduction to Health Care Management. 3th Edition. Jones & Bartlett Publishers.
  • Chonko, L.B., Tanner, J.F. and Davis, R. (2002). What Are They Thinking? Students’ Expectations and Self Assessments. Journal of Education For Business, 77(5), 271–81.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Research Articles
Authors

Sibel Soydaner 0000-0002-1834-2434

Seyhan Çil Koçyiğit 0000-0003-1012-3605

Publication Date April 30, 2021
Submission Date October 14, 2020
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Soydaner, S., & Çil Koçyiğit, S. (2021). Sağlık Yönetimi Bölümü Lisans Öğrencilerinin Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 24(1), 41-56. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.810663

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.