Günümüz işletmeleri, artan rekabet ve gelişen teknoloji karşısında düşük maliyet, kısa zaman ve yüksek kalite hedeflerini aynı anda ve aynı düzeyde gerçekleştirebilmek için, maliyetlerin henüz gerçekleşmeden yönetilmesini ve hedeflenen karı gerçekleştirebilecek bir maliyet düzeyinde üretilmesini amaçlayan hedef maliyetleme tekniği üzerinde yoğunlaşmışlardır. Hedef maliyetleme, işletmeler tarafından üretimi yapılacak olan yeni ürünlerde kaliteyi, verimliliği ve karlılığı sağlamak amacıyla uygulanmaktadır. Bu uygulama özellikle ürün maliyetlerinin, pazara yönelik olarak sapta'nabilmesi için geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 4, 2014 |
Submission Date | December 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 4 Issue: 1 |
Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).