Günümüz işletmeleri, artan rekabet ve gelişen teknoloji karşısında düşük maliyet, kısa zaman ve yüksek kalite hedeflerini aynı anda ve aynı düzeyde gerçekleştirebilmek için, maliyetlerin henüz gerçekleşmeden yönetilmesini ve hedeflenen karı gerçekleştirebilecek bir maliyet düzeyinde üretilmesini amaçlayan hedef maliyetleme tekniği üzerinde yoğunlaşmışlardır. Hedef maliyetleme, işletmeler tarafından üretimi yapılacak olan yeni ürünlerde kaliteyi, verimliliği ve karlılığı sağlamak amacıyla uygulanmaktadır. Bu uygulama özellikle ürün maliyetlerinin, pazara yönelik olarak sapta'nabilmesi için geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.