Research Article
BibTex RIS Cite

Kadın ve Erkek Girişimcilerin Algılama Farklılıkları

Year 2016, Volume: 19 Issue: 41.YIL ÖZEL SAYISI, 1 - 15, 29.12.2016

Abstract

Son zamanlarda yapılan girişimlerin ekonomik değerleri giderek önemli
hâle gelmektedir. Küreselleşme ile birlikte, işletmelerin faaliyet
gösterdikleri pazarlar değişmekte ve dolayısıyla rekabet artmaktadır. Bu durum
girişimcilere yenilikçi olma, beklenmedik zorluklarla mücadele etme,
yatırımcılar ile doğru ilişkiler kurma zorunlulukları doğurmuştur.
Organizasyonlar bu gereklilikleri sağlayarak başarı elde edecek dolayısıyla,
ekonomik varlıklarını sürdürebileceklerdir. Bu aşamanın kat edilebilmesi
erkekler ile ekonomik değerleri giderek artış gösteren kadın girişimcilerin
başarı algısındaki benzerliklerinin ve farklılıklarının ortaya çıkarılması
oldukça önem arz etmektedir. Bu amaçla hazırlanan çalışma; girişimcilerin
demografik özelliklerini, girişimcilik konusunda önem verdikleri durumları,
toplumsal cinsiyet algısını değerlendirmektedir. Araştırma Konya ilinde, hizmet
ve gıda sektöründe faaliyet gösteren toplam 78 kadın ve erkek girişimci
üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada geçerlilik ve güvenilirliği yapılmış
olan “Girişimci Öz Yeterlilik” ölçeğinden yararlanılmıştır.

References

  • Başar, M., Tosunoğlu, B. T. & Demirci, A. E. (2001). Girişimcilik Ve Girişimcinin Yol Haritası: İş Planı. Eskişehir: Eskişehir Ticaret Odası (Yayın No: 14).
  • Bayraktaroğlu, S. (2005). Girişimcilik Ders Notları, Sakarya.
  • Birley, S. (1988), Female Entrepreneurs - Are They Really Any Different?, School Working Paper, 5-87.
  • Buttner, E. H. ve Rosen, B. (1992), Rejection in the Loan Application Process: Male and Female Entrepreneurs Perceptions and Subsequent Intentıons, Journal of Small Business Managemen, 30(1), 58-65.
  • Cesaroni, F. M. ve Sentuti, A. (2015). Access to Bank Credit During the Economic Crisis: A Comparison Between Italian Male and Female Entrepreneurs, Department of Economics, 121-129.
  • Coyle, H. E. (2003), The Influence Of Posıtıonalıty And Agency On Female Entrepreneurs’ Learnıng In Male-Domınated Busıness Conexts (Doktora Tezi), The Pennsylvania State University, Pennsylvania.
  • Çelikoğlu, O. (2015). Eğitimde Girişimcilik Ve İnovatif Öğretim Liderleri Yetiştirmek, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(20), 247-259.
  • Çetinkaya Bozkurt, Ö. (2011). Dünyada Ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi:Başarılı Girişimciler Ve Öğretim Üyelerinden Öneriler (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Çetinkaya Bozkurt, Özlem; Kalkan, Adnan; Koyuncu, Osman ve Alparslan, Ali Murat(2012). Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , 15(1), 229-247.
  • Demirel, E. T. (2003). Girişimcilik Kültürü, (Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Demirel, E. T. ve Tikici M. (2004). Kültürün Girişimciliğe Etkileri, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 49-58.
  • Elmuti, D., Kathawala, Y. ve Wayland R. (1993). Occupational Stress Among Today's Male And Female Entrepreneurs, Journal Of Business And Entrepreneurship, 5(2), 77-91.
  • Ersoy, H. (2010). Kültürel Çevrenin Girişimcilik Tercihine Etkisi, Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 71-77
  • Kara, H. Ve Sezici, E. (2013). Girişimci Kadın Yöneticilerin Stres Altında Kendini Denetleme Becerileri: Bu Konuda Düzenlenen Bir Anket Çalışmasının Sonuçları, International Journal Of Social Science, 6(2), 669-695.
  • Kayalar, M. ve Ömürbek N. (2007). Girişimci Adaylarının Risk Almaya Yatkınlık Özelliğinin Cinsiyet Bağlamında İncelenmesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 185-200.
  • Kepler, E. ve Shane S. (2007). Are Male and Female Entrepreneurs Really That Different?, Small Business Research Summary, 309, 1-59.
  • Kwong, C., Jones-Evans D. ve Thompson P. (2011). Differences in perceptions of access to finance between potential male and female entrepreneurs, Perceptions of access to finance, 18(1), 75-97.
  • Marlow, S. ve Shaw, E. (2008). Analysing the Influence of Gender Upon the Accumulation and Utilisation of Business Finance by Male and Female Entrepreneurs, 2008 International Council for Small Business World Conference, 1-28.
  • Nelson Bob; Çalışanlarınıza Dinamizm Kazandırmanın 1001 Yolu, Çev: Serra Egeliler, Rota Yayınları, İstanbul, 1999.
  • Öktem M. K., Aydın M. D. ve Ekinci, S. (2007). “Türkiye’de Girişimciliğin Geliştirilmesinde Kosgeb’in Rolü ve Önemi: Uygulamalı Bir Çalışma”, Sosyoekonomi Dergisi, 1, 47-76.
  • Özen Kutanis, R. (2005). Kadın Ve Erkek Girişimcilerin Algılama Farklılıkları: Sakarya Örneği, 3.Uluslarası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Kırgızistan, 676-684.
  • Özkul, G. (2007).“Kapitalist Sistemin Sürükleyici Aktörleri: Ekonomik Teoride Girişimciler,” S.D.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi, 12(3), 343-366.
  • Saylan, U. (2011). Girişimcilik Kültürü: Balıkesir’de Turizm Sektörüne Yönelik Bir Araştırma, (Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Balıkesir.
  • Soysal, A. (2010). Türkiye’de Kadın Girişimciler: Engeller Ve Fırsatlar Bağlamında Bir Değerlendirme, Ankara Üniversitesi Sbf Dergisi, 65(1), 83-114.
  • Şahin E. (2006). Kadın Girişimcilik Ve Konya İlinde Kadın Girişimcilik Profili Üzerine Bir Uygulama, (Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Tozlu, E. (2012). Isparta Ve Denizli İllerindeki Kadın Girişimciliği: Engeller Bağlamında KARŞILAŞTIRMA,(Yüksek Lisans Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Veira, Xiomara, V. (2008). A comparison between female and male entrepreneurs in the perspective of gender equality and empowerment of women, the third goal on the list of millennium development goals, Global Watch 3(1), 95-99.
  • Wood, G. J. Ve Davidson, M. J. (2011),A Review Of Male And Female Australian İndigenous Entrepreneurs Disadvantaged Past – Promising Future?, Australian Indigenous Entrepreneurs 26(4), 311-326
  • Yüzüak, E. (2010). Üniversitelerde Öğrenim Gören Kız Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerini Etkileyen Faktörler: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İ.İ.B.F. Örneği, (Yüksek Lisans Tezi),Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Çanakkale.

Perception Differences of Female and Male Entrepreneurs

Year 2016, Volume: 19 Issue: 41.YIL ÖZEL SAYISI, 1 - 15, 29.12.2016

Abstract

Economic
value of the attempts made recently come increasingly significant. With
globalization, changing business of the markets in which they operate, and
hence the competition is increasing. In this case the entrepreneur to be
innovative, to cope with unexpected difficulties, it has led investors to
establish correct relations with the obligation. Organizations will achieve
success thus enabling these requirements will be able to sustain economic
assets. At this stage, the floor is to men with economic values reveal
similarities and differences in the success of women entrepreneurs is gradually
increasing perception quite important. Studies prepared for this purpose; demographic
characteristics of entrepreneurs, entrepreneurial situations they care about is
assessing the gender perception. Research in Konya, service, and was conducted
on a total of 78 men and women entrepreneurs in the food industry. Research
carried out in the validity and reliability of the "Entrepreneur
Self-Sufficiency" was used for scale.

References

  • Başar, M., Tosunoğlu, B. T. & Demirci, A. E. (2001). Girişimcilik Ve Girişimcinin Yol Haritası: İş Planı. Eskişehir: Eskişehir Ticaret Odası (Yayın No: 14).
  • Bayraktaroğlu, S. (2005). Girişimcilik Ders Notları, Sakarya.
  • Birley, S. (1988), Female Entrepreneurs - Are They Really Any Different?, School Working Paper, 5-87.
  • Buttner, E. H. ve Rosen, B. (1992), Rejection in the Loan Application Process: Male and Female Entrepreneurs Perceptions and Subsequent Intentıons, Journal of Small Business Managemen, 30(1), 58-65.
  • Cesaroni, F. M. ve Sentuti, A. (2015). Access to Bank Credit During the Economic Crisis: A Comparison Between Italian Male and Female Entrepreneurs, Department of Economics, 121-129.
  • Coyle, H. E. (2003), The Influence Of Posıtıonalıty And Agency On Female Entrepreneurs’ Learnıng In Male-Domınated Busıness Conexts (Doktora Tezi), The Pennsylvania State University, Pennsylvania.
  • Çelikoğlu, O. (2015). Eğitimde Girişimcilik Ve İnovatif Öğretim Liderleri Yetiştirmek, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(20), 247-259.
  • Çetinkaya Bozkurt, Ö. (2011). Dünyada Ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi:Başarılı Girişimciler Ve Öğretim Üyelerinden Öneriler (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Çetinkaya Bozkurt, Özlem; Kalkan, Adnan; Koyuncu, Osman ve Alparslan, Ali Murat(2012). Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , 15(1), 229-247.
  • Demirel, E. T. (2003). Girişimcilik Kültürü, (Yüksek Lisans Tezi), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Demirel, E. T. ve Tikici M. (2004). Kültürün Girişimciliğe Etkileri, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 49-58.
  • Elmuti, D., Kathawala, Y. ve Wayland R. (1993). Occupational Stress Among Today's Male And Female Entrepreneurs, Journal Of Business And Entrepreneurship, 5(2), 77-91.
  • Ersoy, H. (2010). Kültürel Çevrenin Girişimcilik Tercihine Etkisi, Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 71-77
  • Kara, H. Ve Sezici, E. (2013). Girişimci Kadın Yöneticilerin Stres Altında Kendini Denetleme Becerileri: Bu Konuda Düzenlenen Bir Anket Çalışmasının Sonuçları, International Journal Of Social Science, 6(2), 669-695.
  • Kayalar, M. ve Ömürbek N. (2007). Girişimci Adaylarının Risk Almaya Yatkınlık Özelliğinin Cinsiyet Bağlamında İncelenmesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 185-200.
  • Kepler, E. ve Shane S. (2007). Are Male and Female Entrepreneurs Really That Different?, Small Business Research Summary, 309, 1-59.
  • Kwong, C., Jones-Evans D. ve Thompson P. (2011). Differences in perceptions of access to finance between potential male and female entrepreneurs, Perceptions of access to finance, 18(1), 75-97.
  • Marlow, S. ve Shaw, E. (2008). Analysing the Influence of Gender Upon the Accumulation and Utilisation of Business Finance by Male and Female Entrepreneurs, 2008 International Council for Small Business World Conference, 1-28.
  • Nelson Bob; Çalışanlarınıza Dinamizm Kazandırmanın 1001 Yolu, Çev: Serra Egeliler, Rota Yayınları, İstanbul, 1999.
  • Öktem M. K., Aydın M. D. ve Ekinci, S. (2007). “Türkiye’de Girişimciliğin Geliştirilmesinde Kosgeb’in Rolü ve Önemi: Uygulamalı Bir Çalışma”, Sosyoekonomi Dergisi, 1, 47-76.
  • Özen Kutanis, R. (2005). Kadın Ve Erkek Girişimcilerin Algılama Farklılıkları: Sakarya Örneği, 3.Uluslarası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Kırgızistan, 676-684.
  • Özkul, G. (2007).“Kapitalist Sistemin Sürükleyici Aktörleri: Ekonomik Teoride Girişimciler,” S.D.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi, 12(3), 343-366.
  • Saylan, U. (2011). Girişimcilik Kültürü: Balıkesir’de Turizm Sektörüne Yönelik Bir Araştırma, (Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Balıkesir.
  • Soysal, A. (2010). Türkiye’de Kadın Girişimciler: Engeller Ve Fırsatlar Bağlamında Bir Değerlendirme, Ankara Üniversitesi Sbf Dergisi, 65(1), 83-114.
  • Şahin E. (2006). Kadın Girişimcilik Ve Konya İlinde Kadın Girişimcilik Profili Üzerine Bir Uygulama, (Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Tozlu, E. (2012). Isparta Ve Denizli İllerindeki Kadın Girişimciliği: Engeller Bağlamında KARŞILAŞTIRMA,(Yüksek Lisans Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Veira, Xiomara, V. (2008). A comparison between female and male entrepreneurs in the perspective of gender equality and empowerment of women, the third goal on the list of millennium development goals, Global Watch 3(1), 95-99.
  • Wood, G. J. Ve Davidson, M. J. (2011),A Review Of Male And Female Australian İndigenous Entrepreneurs Disadvantaged Past – Promising Future?, Australian Indigenous Entrepreneurs 26(4), 311-326
  • Yüzüak, E. (2010). Üniversitelerde Öğrenim Gören Kız Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerini Etkileyen Faktörler: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İ.İ.B.F. Örneği, (Yüksek Lisans Tezi),Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Çanakkale.
There are 29 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Aykut Bedük

Kemalettin Eryeşil

Hatice Oğuz

Publication Date December 29, 2016
Submission Date December 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 19 Issue: 41.YIL ÖZEL SAYISI

Cite

APA Bedük, A., Eryeşil, K., & Oğuz, H. (2016). Kadın ve Erkek Girişimcilerin Algılama Farklılıkları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19(41.YIL ÖZEL SAYISI), 1-15.

Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).