This research was conducted to examine the loneliness of teachers working in multigrade classes in terms of some variables. The fact that both of the research authors worked in multigrade classes for certain years of their professional lives led them to conduct this research, and this study aimed to support classroom teachers working in multigrade schools. This study was designed with qualitative research method and case study design. Data were collected using semi-structured interview technique and analyzed using descriptive analysis technique. The study group of the research consists of 20 classroom teachers working in the combined classroom in Konya in the 2022–2023 academic year.
According to the results of the study, among the teachers working in multigrade classes: women experienced more loneliness than men; unmarried teachers experienced more loneliness than married teachers; junior teachers experienced more loneliness than senior teachers; teachers working outside their hometown experienced more loneliness than those working in their hometown; teachers who did not have any social activities with other teachers in their daily lives experienced more loneliness than those who did.
Within the scope of this study, various evaluations and suggestions were made, such as improving our multi-grade educational institutions and their environmental factors, developing the 'sister school' application in practice with different activities, and carrying out activities that motivate our classroom teachers.
Bu araştırma, birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerin iş yaşamındaki yalnızlıklarını bazı değişkenler açısından incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma yazarlarının her ikisinin de meslek hayatının belirli yıllarında birleştirilmiş sınıfta görev yapmış olması kendilerini bu araştırmayı yapmaya yönlendirmiş ve bu çalışmayla birleştirilmiş sınıflı okullarda çalışan sınıf öğretmenlerine destek olunması amaçlanmıştır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseni ile kurgulanmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmış ve betimsel analiz tekniği ile incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2022–2023 eğitim-öğretim yılında Konya ilinde görev yapan ve birleştirilmiş sınıfta çalışan 20 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır.
Araştırmanın sonuçlarına göre birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerden; kadınların erkeklerden; evli olmayanların evli olanlardan; kıdemsizlerin kıdemlilerden; memleketi dışında çalışanların memleketinde çalışanlardan; günlük yaşamında diğer öğretmenlerle herhangi bir sosyal aktivitesi olmayan öğretmenlerin olanlardan daha çok yalnızlık yaşadığı görülmüştür. Bu çalışma kapsamında birleştirilmiş sınıflı eğitim kurumlarımızın ve çevresel faktörlerinin iyileştirilmesi, uygulamada olan ‘kardeş okul’ uygulamasının farklı etkinliklerle geliştirilmesi, sınıf öğretmenlerimizi motive eden etkinliklerin yapılması gibi çeşitli değerlendirme ve önerilerde bulunulmuştur.
İş yerinde yalnızlık Birleştirilmiş Sınıflar Sınıf Öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer), Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |
SEBED Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.