Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE LONELINESS OF CLASSROOM TEACHERS WORKING IN UNITED CLASSROOMS IN THEIR WORK LIFE

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 23

Öz

This research was conducted to examine the loneliness of teachers working in multigrade classes in terms of some variables. The fact that both of the research authors worked in multigrade classes for certain years of their professional lives led them to conduct this research, and this study aimed to support classroom teachers working in multigrade schools. This study was designed with qualitative research method and case study design. Data were collected using semi-structured interview technique and analyzed using descriptive analysis technique. The study group of the research consists of 20 classroom teachers working in the combined classroom in Konya in the 2022–2023 academic year.
According to the results of the study, among the teachers working in multigrade classes: women experienced more loneliness than men; unmarried teachers experienced more loneliness than married teachers; junior teachers experienced more loneliness than senior teachers; teachers working outside their hometown experienced more loneliness than those working in their hometown; teachers who did not have any social activities with other teachers in their daily lives experienced more loneliness than those who did.
Within the scope of this study, various evaluations and suggestions were made, such as improving our multi-grade educational institutions and their environmental factors, developing the 'sister school' application in practice with different activities, and carrying out activities that motivate our classroom teachers.

Kaynakça

  • Abay, S. (2006). Birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin öğrenme öğretme sürecinde karşılaştığı sorunlar [Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Açan, M. (2015). Birleştirilmiş sınıfta ilk okuma yazmayı öğrenme ve öğretme sürecinin betimlenmesi: Bir durum çalışması. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Allison, D. (1997). Assessing stres among public school principalsin British Columbia. Psychological Reports, 80, 1103-1114
  • Atalay, H. (2010). Yalnızlık Notları, Psikeart Dergi, 11. (www.psikeart.com)
  • Bakioğlu, A. ve Korumaz, M. (2014). Öğretmenlerin okulda yalnızlıklarının kariyer evrelerine göre incelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 39, 25-54.
  • Baron-Cohen, S. Ring, H & Moriarty, J. ve ark. (1994) Recognition of mental state terms. Clinical findings in children with autism and a functional neuroimaging study of normal adults. Br J Psychiatry 165: 640-9.
  • Cubitt, S. & Burt, C.(2002) Leadership style, loneliness and occupational stres in New Zealand primary school principals. New Zealand Journal of Educational Studies, 37(2), 159-169.
  • Çınar, İ. (2002). Kuram ve uygulamalarıyla ilk okuma yazma öğretimi. Öz Serhat Yayınları.
  • Demir, A. (1990). Üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeylerini etkileyen bazı etmenler [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Demirtaş, H. ve Güneş, H. (2002). Eğitim yönetimi ve denetimi sözlüğü. Anı Yayıncılık.
  • Doğan, A. R., (2000), Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim. Uzun Yayınevi.
  • Doğan, T., Çetin, B. ve Sungur, M.Z. (2009). İş yaşamında yalnızlık ölçeği türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10, 271-277.
  • Dussault, M., Deaudelin, C., Royer, N. & Loiselle, J. (1999). Professional isolation and occupational stress in teachers. Psychological Reports, 84, 943-946.
  • Erdem, A. R. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Anı Yayıncılık.
  • Erden, M. (1999). Öğretmenlik mesleğine giriş. Alkım Yayınları.
  • Griffin, J. (2010). The lonely society? Mental Health Foundation.
  • Haliloğlu, S. (2008). Ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerin yalnızlık düzeyleri, bağlanma biçimleri ve işlevsel olmayan tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Malatya ili örneği) [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Hortaçsu, Nuran (1991) İnsan ilişkileri [1. Baskı]. İmge Kitabevi Yayınları. Ankara.
  • Jones, W.H., Carpenter, B.N. ve Quinnata, D. (1985). Personality and interpersonal predictors of loneliness in two cultures. Journal of Personality and Social Psychology, 48, 1503-1511
  • Kaiser, J. S. (1981). Motivation, Deprivation; No Reason to Stay, Journal of Teacher Education, 32(5).
  • Karaoğlu, N., Avşaroğlu, S. ve Deniz, M. E. (2009). Yalnız mısın? Selçuk üniversitesi öğrencilerinde yalnızlık düzeyi ile ilgili bir çalışma. Marmara Medical Journal 22(1), 019-026
  • Kılınç H. & Sevim, S. A. (2005). Ergenlerde yalnızlık ve bilişsel çarpıtmalar, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 67-89.
  • Koçak, R. (2003), Duygusal ifade eğitimi programının üniversite öğrencilerinin aleksitimi ve yalnızlık düzeylerine etkisi [Doktora Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Köklü, M. (2000).Birleştirilmiş sınıf yönetimi ve öğretim. Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Köksal, K. (2009).Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Pegem A Yayıncılık.
  • Köy Okulları Değişim Ağı (KODA). (2019). 2018-2019 faaliyet raporu. https://kodegisim.org/wp-content/uploads/2022/03/KODA-2018-2019-Faaliyet-Raporu-.pdf
  • McWhiter, B. (1990). Loneliness: A review of current literature with ımplications for counseling and research, Journal Of Counseling And Development, 68, 417-422.
  • MEB, (2014) Talim terbiye kurulu başkanlığı birleştirilmiş sınıflar haftalık ders programı.
  • http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_12/17044715_birlestirilmis_haf_ders_ prg.rar
  • Mercan, N., Oyur, E., Alamur, B., Gul, S., & Bengul S. (2012). İş yeri yalnızlığı ve sosyal fobi arasındaki ilişkiye yönelik bir araştırma, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 213- 226.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel vaka çalışması. İçinde, E. Karadağ ve S.Turan, (Çev.), Nitel araştırma yöntemleri (s.39-54). Nobel yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretim Kurumları Yönetmeliği (2003). [Çevrim-içi: http://mevzuat.meb.gov.tr/html/ilkogrkuryon_1%5Cilkogrkuryon_2.html], Erişim tarihi: 12.04.2023
  • Nartgün, Ş. S. ve Demirer, S. (2016). Öğretmenlerin örgütsel sessizlik ile iş yaşamında yalnızlık düzeylerine ilişkin görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 139-156.
  • Oğuz, E. ve Kalkan, M. (2014). Öğretmenlerin iş yaşamında algıladıkları yalnızlık ile sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 13(3), 787-785.
  • Özdayı, N. (1990). Resmi ve özel liselerde çalışan öğretmenlerin iş tatmini ve iş streslerinin karşılaştırmalı analizi [Basılmamış doktora tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Özkan, Z. (2019). Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Öztürk, H. D. (2002). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. TAKAV Matbaacılık ve Yayıncılık A.S.
  • Perlman, D. & Peplau, L. A. (1982). Theoretical approaches to loneliness. Loneliness: A sourcebook of current theory, Research And Therapy, 123-134
  • Peplau, L. A. & Perlman, D. (1984). Loneliness research: A survey of empirical findings. In L. A. Peplau & S. Goldston (Eds.). Preventing the harmful consequences of severe and persistent loneliness (pp. 13-46). U.S.: Goverment Printing Office.
  • Rokach, A. (2004). Loneliness then and now: reflections on social and emotional alienation in everyday life, Current Psychology, 23(1), 24-40.
  • Rotenberg, K. J. (1999). Parental antecedents of children's loneliness, Loneliness in childhood and adolescence. Cambridge University Press.
  • Sadler, W. A., Johnson, T. B. (1980). From Loneliness to Anomia. In J. Hartog, J. R. Audy, & Y. A. Cohen (Eds.), The Anotomy of Loneliness, International Universities Press.
  • Schultz, N.R., & Moore, D. (1988). Loneliness: Differenced across three age levels. J. Of Social and Pers. Rels. 5, 275-284.
  • Sınmaz, A. (2009). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programının uygulamasına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (Düzce İli Örneği) [Yüksek Lisans Tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Summak, M.S. Summak, A.E.G. ve Gelebek, E.S. (2011). Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlar ve öğretmenlerin bakış açısından olası çözüm önerileri (Kilis ili örneği). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3):1221 – 1238
  • Şahin, A. E. (2003). Birleştirilmiş sınıflar uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 166-175.
  • Taşdemir, M. (2014). Birleştirilmiş sınıflar hakkında sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri: beklenti ve metaforlar. TurkishStudies- International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of Turkis hor Turkic, 9(2). 1459-1475.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2023). Güncel türkçe sözlük, www.tdk.gov.tr. Erişim: 14.03.2023
  • Weiss, R. S. (1987), Reflections on the present state of loneliness research. In. M. Hojat & R. Crandall (Eds.) Loneliness: Theory, research and applications (p. 1- 16). San RAfael, CA: Select Press
  • Wright, S. L., Burt, C.D.B. & Strongman, K.T. (2006). Loneliness in the workplace: construct definition and scale development. New Zealand Journal of Psychology, 35(2), 59-68
  • Yılmaz, E. ve Altınok, V. (2009). Okul yöneticilerinin yalnızlık ve yaşam doyum düzeylerinin incelenmesi. Educational Administration: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 15(59). 451-469.
  • Yakut, S. ve Certel, H. (2016). Öğretmenlerde yalnızlık düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 69-94.
  • Yaşar, M. Ruhat, (2007), Yalnızlık. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1). 237-260.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
  • Yıldız, S., Ş (2009). 2005 Hayat bilgisi dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (nitel bir araştırma)[ Yüksek Lisans Tezi]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Yıldız, N. (2011). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları yerin kültürü ile etkileşiminin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Yılmaz, E. (2008). Organizational commitment and loneliness and life satisfaction levels of school principals. Social Behavior and Personality, 36(8), 1085-1096.
  • Yılmaz, E. (2011), An investigation of teachers’ loneliness in the workplace in terms of human values they possess, African Journal of Business Management, 5(13). 5070-5075.
  • Yılmaz, E. ve Aslan, H.: (2013). Öğretmenlerin iş yerindeki yalnızlıkları ve yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(3).
  • Young, J.E. (1982). Loneliness, depression and cognitive therapy: Theory and application. In L. A. Peplau & D.
  • Perlman (Eds.), Loneliness: A sourcebook of current theory, research and therapy (p. 379-406). New York: Wiley.

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFTA GÖREV YAPAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İŞ YAŞAMINDAKİ YALNIZLIKLARI

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 23

Öz

Bu araştırma, birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerin iş yaşamındaki yalnızlıklarını bazı değişkenler açısından incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma yazarlarının her ikisinin de meslek hayatının belirli yıllarında birleştirilmiş sınıfta görev yapmış olması kendilerini bu araştırmayı yapmaya yönlendirmiş ve bu çalışmayla birleştirilmiş sınıflı okullarda çalışan sınıf öğretmenlerine destek olunması amaçlanmıştır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseni ile kurgulanmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmış ve betimsel analiz tekniği ile incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2022–2023 eğitim-öğretim yılında Konya ilinde görev yapan ve birleştirilmiş sınıfta çalışan 20 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır.
Araştırmanın sonuçlarına göre birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerden; kadınların erkeklerden; evli olmayanların evli olanlardan; kıdemsizlerin kıdemlilerden; memleketi dışında çalışanların memleketinde çalışanlardan; günlük yaşamında diğer öğretmenlerle herhangi bir sosyal aktivitesi olmayan öğretmenlerin olanlardan daha çok yalnızlık yaşadığı görülmüştür. Bu çalışma kapsamında birleştirilmiş sınıflı eğitim kurumlarımızın ve çevresel faktörlerinin iyileştirilmesi, uygulamada olan ‘kardeş okul’ uygulamasının farklı etkinliklerle geliştirilmesi, sınıf öğretmenlerimizi motive eden etkinliklerin yapılması gibi çeşitli değerlendirme ve önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Abay, S. (2006). Birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin öğrenme öğretme sürecinde karşılaştığı sorunlar [Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Açan, M. (2015). Birleştirilmiş sınıfta ilk okuma yazmayı öğrenme ve öğretme sürecinin betimlenmesi: Bir durum çalışması. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Allison, D. (1997). Assessing stres among public school principalsin British Columbia. Psychological Reports, 80, 1103-1114
  • Atalay, H. (2010). Yalnızlık Notları, Psikeart Dergi, 11. (www.psikeart.com)
  • Bakioğlu, A. ve Korumaz, M. (2014). Öğretmenlerin okulda yalnızlıklarının kariyer evrelerine göre incelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 39, 25-54.
  • Baron-Cohen, S. Ring, H & Moriarty, J. ve ark. (1994) Recognition of mental state terms. Clinical findings in children with autism and a functional neuroimaging study of normal adults. Br J Psychiatry 165: 640-9.
  • Cubitt, S. & Burt, C.(2002) Leadership style, loneliness and occupational stres in New Zealand primary school principals. New Zealand Journal of Educational Studies, 37(2), 159-169.
  • Çınar, İ. (2002). Kuram ve uygulamalarıyla ilk okuma yazma öğretimi. Öz Serhat Yayınları.
  • Demir, A. (1990). Üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeylerini etkileyen bazı etmenler [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Demirtaş, H. ve Güneş, H. (2002). Eğitim yönetimi ve denetimi sözlüğü. Anı Yayıncılık.
  • Doğan, A. R., (2000), Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim. Uzun Yayınevi.
  • Doğan, T., Çetin, B. ve Sungur, M.Z. (2009). İş yaşamında yalnızlık ölçeği türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10, 271-277.
  • Dussault, M., Deaudelin, C., Royer, N. & Loiselle, J. (1999). Professional isolation and occupational stress in teachers. Psychological Reports, 84, 943-946.
  • Erdem, A. R. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Anı Yayıncılık.
  • Erden, M. (1999). Öğretmenlik mesleğine giriş. Alkım Yayınları.
  • Griffin, J. (2010). The lonely society? Mental Health Foundation.
  • Haliloğlu, S. (2008). Ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerin yalnızlık düzeyleri, bağlanma biçimleri ve işlevsel olmayan tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Malatya ili örneği) [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Hortaçsu, Nuran (1991) İnsan ilişkileri [1. Baskı]. İmge Kitabevi Yayınları. Ankara.
  • Jones, W.H., Carpenter, B.N. ve Quinnata, D. (1985). Personality and interpersonal predictors of loneliness in two cultures. Journal of Personality and Social Psychology, 48, 1503-1511
  • Kaiser, J. S. (1981). Motivation, Deprivation; No Reason to Stay, Journal of Teacher Education, 32(5).
  • Karaoğlu, N., Avşaroğlu, S. ve Deniz, M. E. (2009). Yalnız mısın? Selçuk üniversitesi öğrencilerinde yalnızlık düzeyi ile ilgili bir çalışma. Marmara Medical Journal 22(1), 019-026
  • Kılınç H. & Sevim, S. A. (2005). Ergenlerde yalnızlık ve bilişsel çarpıtmalar, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 67-89.
  • Koçak, R. (2003), Duygusal ifade eğitimi programının üniversite öğrencilerinin aleksitimi ve yalnızlık düzeylerine etkisi [Doktora Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Köklü, M. (2000).Birleştirilmiş sınıf yönetimi ve öğretim. Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Köksal, K. (2009).Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Pegem A Yayıncılık.
  • Köy Okulları Değişim Ağı (KODA). (2019). 2018-2019 faaliyet raporu. https://kodegisim.org/wp-content/uploads/2022/03/KODA-2018-2019-Faaliyet-Raporu-.pdf
  • McWhiter, B. (1990). Loneliness: A review of current literature with ımplications for counseling and research, Journal Of Counseling And Development, 68, 417-422.
  • MEB, (2014) Talim terbiye kurulu başkanlığı birleştirilmiş sınıflar haftalık ders programı.
  • http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_12/17044715_birlestirilmis_haf_ders_ prg.rar
  • Mercan, N., Oyur, E., Alamur, B., Gul, S., & Bengul S. (2012). İş yeri yalnızlığı ve sosyal fobi arasındaki ilişkiye yönelik bir araştırma, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 213- 226.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel vaka çalışması. İçinde, E. Karadağ ve S.Turan, (Çev.), Nitel araştırma yöntemleri (s.39-54). Nobel yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretim Kurumları Yönetmeliği (2003). [Çevrim-içi: http://mevzuat.meb.gov.tr/html/ilkogrkuryon_1%5Cilkogrkuryon_2.html], Erişim tarihi: 12.04.2023
  • Nartgün, Ş. S. ve Demirer, S. (2016). Öğretmenlerin örgütsel sessizlik ile iş yaşamında yalnızlık düzeylerine ilişkin görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 139-156.
  • Oğuz, E. ve Kalkan, M. (2014). Öğretmenlerin iş yaşamında algıladıkları yalnızlık ile sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 13(3), 787-785.
  • Özdayı, N. (1990). Resmi ve özel liselerde çalışan öğretmenlerin iş tatmini ve iş streslerinin karşılaştırmalı analizi [Basılmamış doktora tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Özkan, Z. (2019). Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşme ve iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Öztürk, H. D. (2002). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. TAKAV Matbaacılık ve Yayıncılık A.S.
  • Perlman, D. & Peplau, L. A. (1982). Theoretical approaches to loneliness. Loneliness: A sourcebook of current theory, Research And Therapy, 123-134
  • Peplau, L. A. & Perlman, D. (1984). Loneliness research: A survey of empirical findings. In L. A. Peplau & S. Goldston (Eds.). Preventing the harmful consequences of severe and persistent loneliness (pp. 13-46). U.S.: Goverment Printing Office.
  • Rokach, A. (2004). Loneliness then and now: reflections on social and emotional alienation in everyday life, Current Psychology, 23(1), 24-40.
  • Rotenberg, K. J. (1999). Parental antecedents of children's loneliness, Loneliness in childhood and adolescence. Cambridge University Press.
  • Sadler, W. A., Johnson, T. B. (1980). From Loneliness to Anomia. In J. Hartog, J. R. Audy, & Y. A. Cohen (Eds.), The Anotomy of Loneliness, International Universities Press.
  • Schultz, N.R., & Moore, D. (1988). Loneliness: Differenced across three age levels. J. Of Social and Pers. Rels. 5, 275-284.
  • Sınmaz, A. (2009). Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programının uygulamasına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (Düzce İli Örneği) [Yüksek Lisans Tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Summak, M.S. Summak, A.E.G. ve Gelebek, E.S. (2011). Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlar ve öğretmenlerin bakış açısından olası çözüm önerileri (Kilis ili örneği). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3):1221 – 1238
  • Şahin, A. E. (2003). Birleştirilmiş sınıflar uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 166-175.
  • Taşdemir, M. (2014). Birleştirilmiş sınıflar hakkında sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri: beklenti ve metaforlar. TurkishStudies- International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of Turkis hor Turkic, 9(2). 1459-1475.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2023). Güncel türkçe sözlük, www.tdk.gov.tr. Erişim: 14.03.2023
  • Weiss, R. S. (1987), Reflections on the present state of loneliness research. In. M. Hojat & R. Crandall (Eds.) Loneliness: Theory, research and applications (p. 1- 16). San RAfael, CA: Select Press
  • Wright, S. L., Burt, C.D.B. & Strongman, K.T. (2006). Loneliness in the workplace: construct definition and scale development. New Zealand Journal of Psychology, 35(2), 59-68
  • Yılmaz, E. ve Altınok, V. (2009). Okul yöneticilerinin yalnızlık ve yaşam doyum düzeylerinin incelenmesi. Educational Administration: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 15(59). 451-469.
  • Yakut, S. ve Certel, H. (2016). Öğretmenlerde yalnızlık düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 69-94.
  • Yaşar, M. Ruhat, (2007), Yalnızlık. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1). 237-260.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
  • Yıldız, S., Ş (2009). 2005 Hayat bilgisi dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (nitel bir araştırma)[ Yüksek Lisans Tezi]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Yıldız, N. (2011). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları yerin kültürü ile etkileşiminin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Yılmaz, E. (2008). Organizational commitment and loneliness and life satisfaction levels of school principals. Social Behavior and Personality, 36(8), 1085-1096.
  • Yılmaz, E. (2011), An investigation of teachers’ loneliness in the workplace in terms of human values they possess, African Journal of Business Management, 5(13). 5070-5075.
  • Yılmaz, E. ve Aslan, H.: (2013). Öğretmenlerin iş yerindeki yalnızlıkları ve yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(3).
  • Young, J.E. (1982). Loneliness, depression and cognitive therapy: Theory and application. In L. A. Peplau & D.
  • Perlman (Eds.), Loneliness: A sourcebook of current theory, research and therapy (p. 379-406). New York: Wiley.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer), Sınıf Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsmail Karakuş 0009-0003-0451-5546

Rüştü Yıldırım 0000-0003-3787-6551

Erken Görünüm Tarihi 20 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 22 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 3 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakuş, İ., & Yıldırım, R. (2024). BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFTA GÖREV YAPAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İŞ YAŞAMINDAKİ YALNIZLIKLARI. SEBED, 3(1), 1-23.