Bu araştırma
ilkokul 1. Sınıf öğrencilerinin bitişik eğik el yazısında yaptıkları yazım
yanlışlarını ayrıntılı bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi; veri analizi olarak ise betimsel
analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında
Gaziantep ili İslahiye ilçesinde resmi bir İlkokulda öğrenim gören 45 birinci
sınıf öğrencisinden elde edilmiştir. Veri kaynağı olarak 45 öğrencinin Türkçe
defterlerinden faydalanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin
40(%88.8)’ının bitişik eğik yazı harflerini yönlerine uygun ve doğru
yazamadıkları; 19(%42.2)’u harfleri düzensiz yazdığı; 16(%35.6)’sı harflerin
gövde kısmını doğru yazamadığı; 20(%44.5)’sinin harflerin üst uzantılarına
dikkat etmediği; 19(%42.2)’unun harflerin alt uzantılarını dikkat etmediği;
7(%15.5)’sinin harflerin başlangıç çizgisini yanlış yaptığı görülmüştür. Yine
Öğrencilerin 15(%33.3)’inin harflerin bağlantılarını doğru yapmadığı;
19(%42.2)’unun harflerin bitiş çizgisini yanlış yaptığı; 40(%88.8)’ının harf
boyutlarına dikkat etmediği; 14(%31.1)’ünün cümle ve kelimelerde harfler
arasına uygun boşluk bırakmadığı; 6 (%13.3)’sının büyük ve küçüğü yazılım
olarak birbirine benzeyen harfleri yanlış yazdığı; 19(%42.2)’unun harfleri
farklı şekillerde düzensiz yazıldığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin satır
çizgilerine dikkat etmemelerinin nedeni olarak ise yazma hızı ve becerilerinin
düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This article sets out to analyze mis writings of 1st
grade students in primary school on cursive writing in a detailed manner.
In this research, as a data analysis descriptive analysis, and document review,
a method of qualitative researchs, were used. The present research held in a
public primary school in İslahiye, a district of Gaziantep, in 2015-2016
academic year. The findings were
extracted by 45 1st grade students who have been educated in a
public school. Turkish language notebooks of these forty-five students were
utulized as a data source. According to research findings, 40 students(%88.8)
can’t write the letters of cursive writing properly and conveniently, 20
students(%44.5) don’t pay attention to top extension of letters, 19
students(42.2) don’t pay attention to bottom extension of letters, 16
students(%35.6) can’t write the roots of letters correctly, 7 students(%15.5)
make mistakes on beginning lines of letters. It was also identified that 15
students(%33.3) can’t make the connections of letters correctly, 19
students(%42.2) can’t write ending lines of letters, 40 students(%88.8) don’t
pay attention to traits of letters, 14 students(%31.1) can’t leave a blank
between letters in sentences and words, 6 students(%13.3) miswrite the letters
which have almost same spelling when they are capital or minuscule, 19
students(42.2) write letters differently and disorderly. Finally, it was
concluded that students don’t pay attention to lines because of writing rate
and low writing skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |