It was aimed to compare the social-emotional competence and play behaviors of preschool children who did and did not experience the 6 February 2023 Kahramanmaraş Earthquakes in this study. There are two study groups in the research. The first study group consists of 114 children aged 5-6 years who witnessed the 6 February Kahramanmaraş earthquake, who reside in Adıyaman province, who attend preschool education, and who lack any special education diagnosis. The second study group consists of 87 children aged 5-6 years who have never witnessed an earthquake, who reside in Sinop province, attend preschool education, and who lack any special education diagnosis. According to the research findings, empathy, emotion recognition/emotion expression, self-regulation, social competence, and social play score averages of five- and six-year-old children who have and don’t have an earthquake experience show a significant difference in favor of children who don’t have an earthquake experience. On the other hand, concerning the earthquake experience of children, while there is a difference between groups in one of the five play types (social play), there is no difference in the remaining four play types (solitary passive play, reticent play, solitary active play, and rough play).
Earthquake preschool period social-emotional competence play behaviors
Bu çalışmada, 6 Şubat 2023 Kahramanmaraş Depremi’ni yaşayan ve yaşamayan okul öncesi çocuklarının sosyal-duygusal yeterlilik ve oyun davranışlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada iki çalışma grubu bulunmaktadır. Birinci çalışma grubunu, 6 Şubat Kahramanmaraş depremine tanıklık eden, Adıyaman ilinde ikamet eden, okul öncesi eğitime devam eden ve herhangi bir özel eğitim tanısı almayan 5-6 yaş grubu 114 çocuk oluşturmaktadır. İkinci çalışma grubunu ise hiç depreme tanıklık etmemiş, Sinop ilinde ikamet eden, okul öncesi eğitime devam eden ve herhangi bir özel eğitim tanısı almayan 5-6 yaş grubu 87 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına göre, deprem deneyimi olan ve olmayan beş ve altı yaş çocuklarının empati, duygu tanıma/duygu ifade etme, öz düzenleme, sosyal yeterlilik ve sosyal oyun puan ortalamaları, deprem deneyimi olmayan çocuklar lehine anlamlı bir farklılık göstermektedir. Öte yandan çocukların deprem deneyimleri ile ilgili olarak, beş oyun türünden birinde (sosyal oyun) gruplar arasında fark varken, kalan dört oyun türünde (yalnız pasif oyun, sessiz oyun, yalnız aktif oyun ve itiş kakış oyun) gruplar arasında fark bulunmamaktadır.
Deprem okul öncesi dönem sosyal duygusal yeterlilik oyun davranışları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |