Translation
BibTex RIS Cite

The Open Image: Poetic Realism and The New Iranian Cinema

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 139 - 161, 13.03.2019

Abstract

In this article Chaudhuri and Finn attempt to explain one of the characteristics of New Iranian Cinema, a certain kind of ambiguous, epiphanic image that they call an “open image,” as seen in the context of the political and cultural climate of the Islamic Republic of Iran. The authors use Pasolini’s theory of poetic realism, Paul Schrader’s notion of the arrested image, and Deleuze’s theory of the timeimage to define the open image and to explore the open image in specific films from the New Iranian Cinema.

References

  • .

Açık İmge: Şiirsel Gerçekçilik ve Yeni İran Sineması

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 139 - 161, 13.03.2019

Abstract

Chaudhuri ve Finn, bu makalede Yeni İran Sineması’nda ‘açık imge’ adını verdikleri çokanlamlı görüntüleri, İran’ın politik ve kültürel iklimi üzerinden okumayı denerler. Yazarlar, Pasolini’nin şiirsel gerçekçiliğinden, Paul Schrader’in tutuklu imgesinden ve Deleuze’ün zaman imgesinden yararlanarak açık imgeyi sınıflandırmayı ve İran sinemasının farklı örnekleri üzerinden incelemeyi amaçlarlar.

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Translation
Authors

Tolga Toprak This is me

Publication Date March 13, 2019
Published in Issue Year 2016 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Toprak, T. (2019). Açık İmge: Şiirsel Gerçekçilik ve Yeni İran Sineması. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 7(1), 139-161.

sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.