Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

The Open Image: Poetic Realism and The New Iranian Cinema

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 1, 139 - 161, 13.03.2019

Öz

In this article Chaudhuri and Finn attempt to explain one of the characteristics of New Iranian Cinema, a certain kind of ambiguous, epiphanic image that they call an “open image,” as seen in the context of the political and cultural climate of the Islamic Republic of Iran. The authors use Pasolini’s theory of poetic realism, Paul Schrader’s notion of the arrested image, and Deleuze’s theory of the timeimage to define the open image and to explore the open image in specific films from the New Iranian Cinema.

Kaynakça

  • .

Açık İmge: Şiirsel Gerçekçilik ve Yeni İran Sineması

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 1, 139 - 161, 13.03.2019

Öz

Chaudhuri ve Finn, bu makalede Yeni İran Sineması’nda ‘açık imge’ adını verdikleri çokanlamlı görüntüleri, İran’ın politik ve kültürel iklimi üzerinden okumayı denerler. Yazarlar, Pasolini’nin şiirsel gerçekçiliğinden, Paul Schrader’in tutuklu imgesinden ve Deleuze’ün zaman imgesinden yararlanarak açık imgeyi sınıflandırmayı ve İran sinemasının farklı örnekleri üzerinden incelemeyi amaçlarlar.

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Çeviri
Yazarlar

Tolga Toprak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Toprak, T. (2019). Açık İmge: Şiirsel Gerçekçilik ve Yeni İran Sineması. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 7(1), 139-161.

sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.