BibTex RIS Cite

Amour: Sinemada Klasik Bir Tragedya

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 163 - 170, 13.03.2019

Abstract

Hölderlin tragedyanın konu ve biçimsel özellikleri bakımından drama olduğunu söyler. Bazı açılardan doğru bir tespit çünkü tragedya, yeninin belirişi olan trajik anların, yaşamın içerisinden sanata sızmasının adıdır. Tragedyanın ağırlık noktası, trajik anın, anlatı içerisinde ifade edilmesine dayanır. Bu bakımdan Michael Haneke’nin Amour (Aşk, 2012) filmi antik yunan tragedyalarıyla, özellikle “Oidipus” tragedyasıyla özellikleri açısından örtüşmektedir. Bu deneme, aksiyolojik bakış açısıyla, Amour filminde trajik olanın izini sürerek, tragedyanın tür olarak sinemadaki varlığını araştırmaktadır.

References

  • Dostoyevski, F.M. (2012). Ecinniler (M. Beyhan, Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Hölderlin, F. (2012). Şiir ve Tragedya Kuramı (M. B. Albayrak, Çev.). İstanbul: Notos Kitap.
  • Kuçuradi, İ. (2013). Sanata Felsefeyle Bakmak. Ankara: TFK.
  • Latacz, J. (2006). Antik Yunan Tragedyası (Y. Onay, Çev.). İstanbul: Mitos-Boyut.
  • Lermontov, M. (2009). Zamanımızın Bir Kahramanı (Ü. Tamer, Çev.). İstanbul: Can.
  • Nietzsche, F. (2012). Böyle Söyledi Zerdüşt (M. Tüzel, Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Unamuno, M. de (1989). Sis (B. Necatigil, Çev.) İstanbul: MEB.

Amour: A Classical Tragedy in Cinema

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 163 - 170, 13.03.2019

Abstract

Hölderlin argues that tragedy is a form of drama in terms of its stylistic qualities. This is true in certain respects since tragedy may be defined as the infiltration of the tragic moments of life that herald the emergence of the new, into art. The center of gravity in tragedy is the articulation of the tragic moment within the narrative. In this respect, Michael Haneke’s Amour (2012) bears the qualities of an ancient Greek tragedy, especially those of the Oedipus Cycle. This essay adopts an axiological perspective to identify the traces of tragedy as a literary genre in cinema by following the traces of tragedy in Amour.

References

  • Dostoyevski, F.M. (2012). Ecinniler (M. Beyhan, Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Hölderlin, F. (2012). Şiir ve Tragedya Kuramı (M. B. Albayrak, Çev.). İstanbul: Notos Kitap.
  • Kuçuradi, İ. (2013). Sanata Felsefeyle Bakmak. Ankara: TFK.
  • Latacz, J. (2006). Antik Yunan Tragedyası (Y. Onay, Çev.). İstanbul: Mitos-Boyut.
  • Lermontov, M. (2009). Zamanımızın Bir Kahramanı (Ü. Tamer, Çev.). İstanbul: Can.
  • Nietzsche, F. (2012). Böyle Söyledi Zerdüşt (M. Tüzel, Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Unamuno, M. de (1989). Sis (B. Necatigil, Çev.) İstanbul: MEB.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Notes
Authors

Necla Çelik

Publication Date March 13, 2019
Published in Issue Year 2016 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Çelik, N. (2019). Amour: Sinemada Klasik Bir Tragedya. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 7(1), 163-170.

sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.