Yazıda belgesel sinemanın görülmeyeni gösterme ve açığa çıkarma çabası sorunsallaştırılıyor. Yazar, kendinden farklı olana odaklanmakla birlikte belgeselin alışılagelmişin dışında eleştirel bir üslup sergileyebileceğini savunuyor. “Belgelemek nedir?” ve “Neden belgeleme ihtiyacı duyarız?” sorularından yola çıkan yazar, sinema alanına gelindiğinde belgelemenin, “görülmeyenin” ya da belirsiz olanın metinlerle değil imajlarla açığa çıkarılmak ihtiyacını karşıladığını öne sürüyor.
The efforts of documentary cinema to reveal the unseen are examined in this text. Umut Kocagöz focuses on what is different about documentaries and argues that they develop an unusual critical style. He starts his text by asking “What is ‘documenting?’” and “Why do we need to document?” Subsequently, he argues that documenting in cinema can fulfill the need to “see the unseen” as revealed through images instead of text.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Değini |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 2 |
sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.