Research Article
BibTex RIS Cite

Malabou’nun Plastisite ve Yeni Yaralılar Yaklaşımı Bağlamında The Father Filmi

Year 2022, Volume: 7 Issue: 13, 102 - 124, 28.06.2022
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.1124354

Abstract

Bu çalışma, çağdaş nörofelsefeci Catherine Malabou’nun “plasitisite” kavramının odağında, The Father (2021) filmini incelemektedir. Bakıma ihtiyaç duyan bir Alzheimer hastasının, bakım hizmeti almasını sağlama sürecinde kızı ile olan ilişkisini konu alan The Father filminin başkarakteri Anthony, çalışmada Malabou’nun plastisitesinin yıkıcı niteliğinin sonucunda ortaya çıktığını savunduğu ve belli beyin patolojilerine sahip insanlara yönelik geliştirdiği “yeni yaralı” yaklaşımı çerçevesinde incelenmiştir. Çalışmada, seyirciyi, sinemanın olanakları sayesinde film karakterinin zihnine alan The Father filminin felsefi önerilerin somutlaştırması bağlamında sinema felsefesine katkısı irdelenmiştir. Bunun yanında, filmin seyircisine bir Alzheimer hastasına ait fenomenal deneyimi deneyimletme olanağına sahip olduğu ve Malabou’ya göre “düşünülemez ve temsil edilemez” olan yeni yaralılık durumunun bu sayede düşünülmesi ve deneyimlemesine olanak sağladığı tespit edilmiştir. Ek olarak filmin özgün anlatı stilinin, seyirciye yaşattığı deneyim hissi ile onların Malabouyen anlamda “plastik seyircilere” dönüşmesini sağlama potansiyelinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Bu sayede film çalışmalarına Malabou’dan esinlenerek “elastik seyirci” ve “plastik seyirci” kavramları sunulmuş ve aralarındaki farkların altı çizilmiştir.

References

  • Ashby, F. G. (2015). An introduction to fMRI. In An introduction to model-based cognitive neuroscience (pp. 91-112). Springer, New York, NY. Başlarken (2020) Phainomeia Dergisi 1. Sayı Önsöz, Phainomenia Dergisi, sayı 1, s. 7-10
  • Berlucchi, G., & Buchtel, H. A. (2009). Neuronal plasticity: historical roots and evolution of meaning. Experimental brain research, 192(3), 307-319.
  • Bickle, J. and Mandik, P.: (2001), The Philosophy of Neuroscience, Stanford Encyclopedia of Philosophy.
Year 2022, Volume: 7 Issue: 13, 102 - 124, 28.06.2022
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.1124354

Abstract

References

  • Ashby, F. G. (2015). An introduction to fMRI. In An introduction to model-based cognitive neuroscience (pp. 91-112). Springer, New York, NY. Başlarken (2020) Phainomeia Dergisi 1. Sayı Önsöz, Phainomenia Dergisi, sayı 1, s. 7-10
  • Berlucchi, G., & Buchtel, H. A. (2009). Neuronal plasticity: historical roots and evolution of meaning. Experimental brain research, 192(3), 307-319.
  • Bickle, J. and Mandik, P.: (2001), The Philosophy of Neuroscience, Stanford Encyclopedia of Philosophy.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Philosophy
Journal Section Articles
Authors

Işkın Özbulduk Kılıç 0000-0003-4801-7381

Early Pub Date June 27, 2022
Publication Date June 28, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 7 Issue: 13

Cite

APA Özbulduk Kılıç, I. (2022). Malabou’nun Plastisite ve Yeni Yaralılar Yaklaşımı Bağlamında The Father Filmi. SineFilozofi, 7(13), 102-124. https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.1124354