Risk algısı, kavramsal olarak bilişsel bir olgudur ve esasen bir bilginin işlenmesi olarak düşünülmektedir. Bilginin kavranması ve işlenmesi ise algılamanın bir göstergesidir. Gerçekleştirilen bu çalışma, üniversite öğrencilerinin sıkça zaman geçirdiği kampüs alanlarındaki afet risk algılarının tespit edilmesi amacıyla çok merkezli olarak yapılmıştır. Yapılan bu çalışmada; ölçek alt boyutları olan maruziyet, anksiyete, etki ve yönetilemezlik düzeyleri açısından cinsiyetler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır (p>0,05). Çalışmada; ölçek alt boyutların olan maruziyet, yönetilemezlik ve anksiyete düzeyleri açısından üniversite bölgeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır (p>0,05). Etki düzeyleri açısından üniversite bölgeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmaktadır (p<0,05). Marmara bölgesinde üniversite okuyanların etki düzeyleri, Doğu Anadolu bölgesinde üniversite okuyanların etki düzeylerine göre anlamlı derecede düşüktür. Sonuç olarak; kampüs ortamlarında afet kültürünün oluşturulmasına yönelik eylem planları hazırlanmalıdır. Öğrenci katılımlı kampüs afet planları oluşturulmalıdır. Kampüs afet dirençliliğinin artırılmasına ilişkin projelere destek verilmeli ve bu projeler teşvik edilmelidir. Afet eğitimleri düzenlenmeli ve bu eğitimler tatbikatlar ile desteklenmelidir. Eğitim-Öğretime yeni başlayan öğrenciler ile tüm personellere yönelik afet eğitim oryantasyonları düzenlemelidir.
Afet Risk Yönetimi Kampüs Afet Riski Üniversite Öğrencileri Risk
Perception of risk is conceptually a cognitive phenomenon and is essentially thought of as a processing of information. Comprehension and processing of information are indicators of perception. In this study, it was carried out in a multicenter way to determine the disaster risk perceptions in the campus areas where university students often spend time. In this study, there is no statistically significant difference between the genders in terms of the scale's subdimensions of exposure, anxiety, effect and uncontrollable (p>0.05). In the study, there is no statistically significant difference between university regions in terms of exposure, uncontrollable and anxiety levels, which are the sub-dimensions of the scale (p>0.05). There is a statistically significant difference between university regions in terms of effect levels (p<0.05). The level of influence of those studying at the university in the Marmara region is significantly lower than the level of influence of those studying at the university in the Eastern Anatolia region. In conclusion, action plans should be prepared to create a disaster culture in campus environments. Campus disaster plans should be created with student participation. Projects related to increasing campus disaster resilience should be supported and these projects should be encouraged. Disaster trainings should be organized and these trainings should be supported with exercises. Disaster education orientations should be organized for new students and all personnel.
Disaster Risk Management Campus Disaster Risk University Students Risk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yönetim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |