Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, , 55 - 78, 30.06.2019
https://doi.org/10.30561/sinopusd.543185

Öz

Kaynakça

  • Adair, J. (2013). Etkili motivasyon. Ankara: Babıali Kültür Yayıncılık.
  • Aktaş A. (2002). Turizm işletmeciliği ve yönetimi. Antalya: Azim Matbaa Fatih Ofset.
  • Akıncı, Z. (2002). Turizm sektöründe işgören iş tatminini etkileyen faktörler: beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir uygulama. Akdeniz İktisadi ve İdari Bilimler Fakül-tesi Dergisi. 4, 1-12.
  • Aşkın K. (2009). Çalışma psikolojisi. İstanbul: Ekin Basın Yayın Dağıtım.
  • Baycan, F. A. (1985). Farklı gruplarda çalışan gruplarda doyumunun bazı yönlerinin analizi. Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Bingöl, D. (2006). İnsan kaynakları yönetimi. İstanbul: Arıkan Yayınevi.
  • Cesur, A. (1998). İşgörenlerin çalışma hayatına ilişkin sorunlarının iş tatmini yönünden incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çiçek, D. (2005). Örgütlerde motivasyon ve iş yaşam kalitesi. Doktora tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Eğin, A. (2015). Çalışma hayatında iş stresi ve tükenmişlik. Yayınlanmamış Yüksek Li-sans Tezi, İstanbul: Beykent Üniversitesi.
  • Erdoğan, H. (2002). Personel devri ile iş tatmini ile işten ayrılma düşüncesi arasındaki ilişkiyi ölçmeye yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi.
  • Garih, Ü. (2005). İş hayatında motivasyon. Hayat Yayıncılık. İstanbul.
  • Gökdemir, H. (2015). Bireysel performans ile çalışan motivasyonu arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Gökgöz, H. (2013). Stresin çalışanların performansı üzerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi.
  • Günbayı, İ. (2000). Örgütlerde iş doyumu ve güdüleme. Ankara: Özen Yayıncılık.
  • Karadal, H. (1999). Yöneticinin yaşam biçimleri ile yöneticinin etkinliği ve iş tatmini ara-sındaki ilişki: bazı sektörlerde bir araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Munchinsky, P. M. (1993). Psychology applied to work. California: Brooks/Cole.
  • Özcan, Y. (2006). İlköğretim öğretmenlerinin iş tatmini ile yöneticileri için algıladıkları liderlik davranışları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İs-tanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özgen, H. ve Yalçın, A. (2015). İnsan kaynakları yönetimi. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Öztürk, A.,ve Güzelsoydan, Y.S. (2001). Büyük mağazalarda çalışan personelin iş doyumu üzerine Çukurova bölgesinde bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi İdari Bi-limler Dergisi, 15 (1-2), 334-346.
  • Selen, U. (2009). İşletmelerde motivasyon sistemi araçları ve yardımcı ögeler. Yayınlan-mamış Yüksek Lisans Tezi, Tekirdağ: Namık Kemal Üniversitesi.
  • Sevinç, H. (2015). Kamu çalışanlarının motivasyonunda kullanılan araçlar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 8 (39), 126-139.
  • Toker, B. (2006). Konaklama işletmelerinde işgören motivasyonu ve motivasyonun iş do-yumuna etkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Tortop, N., Aykaç, B., Yaman, H. ve Özer, M. A. (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. An-kara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ugboro, I. O. ve Obeng, K. (2000). Top management leadership, employee empowerment, job satisfaction, and customer satisfaction in tqm organizations: an empirical study, Journal Of Quality Management. 5, 247–272.
  • Üçüncü, K.(2016). İş tatmini ve motivasyon. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları.
  • Weıss, David J., Davıs, Rene V., England, George W. ve Lofqust, L.H. (1967). Minnesota studies in vocational rehabilitation: manual of the minnesota satisfaction ques-tionnaire. Minneapolis: University Of Minnesota.
  • Yalçın S. (1991). Personel yönetimi. İstanbul: Küre Ajans.
  • Yılmaz, T. (2014). Çalışanların iş tatmini ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.

OTEL ÇALIŞANLARININ İŞ TATMİNİ VE MOTİVASYON DÜZEY DEĞİŞKENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: SİNOP ÖRNEĞİ

Yıl 2019, , 55 - 78, 30.06.2019
https://doi.org/10.30561/sinopusd.543185

Öz

İşletmelerin
başarısı çalışanların iş tatmin düzeylerinin ve motivasyon düzeylerinin yüksek
olmasına bağlıdır. İşinden tatmin olmayan ve motivasyonu düşük olan
çalışanların işletmeye fayda sağlaması beklenemez. Bu çalışmanın amacı Sinop
ilindeki otel çalışanlarının iş tatmininin ve motivasyon düzeylerinin
incelenmesidir. Çalışmanın evrenini Sinop ilinde yer alan 30 otel işletmesinde
çalışan 158 adet çalışanı kapsamaktadır. Sezon tam olarak açılmadığı için
görüşme yapılabilen 113 adet otel çalışanı, örneklem gurubunu oluşturmaktadır.
Tek yönlü varyans analizi, güvenilirlik testi ve korelasyon analizleri
yapılmıştır. Ayrıca demografik faktörlerin ve soruların yüzde-frekans
dağılımlarına da yer verilmiştir. Sonuçlar incelendiğinde muhasebe ve animasyon
departmanlarında çalışanların iş tatmin düzeylerinin önbüro ve yiyecek-içecek
departman çalışanlarına göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmaktadır. Aynı
zamanda çalışanların gelir durumlarının yükseldikçe iş tatminlerinin de yükseldiği
görülmektedir.

Kaynakça

  • Adair, J. (2013). Etkili motivasyon. Ankara: Babıali Kültür Yayıncılık.
  • Aktaş A. (2002). Turizm işletmeciliği ve yönetimi. Antalya: Azim Matbaa Fatih Ofset.
  • Akıncı, Z. (2002). Turizm sektöründe işgören iş tatminini etkileyen faktörler: beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir uygulama. Akdeniz İktisadi ve İdari Bilimler Fakül-tesi Dergisi. 4, 1-12.
  • Aşkın K. (2009). Çalışma psikolojisi. İstanbul: Ekin Basın Yayın Dağıtım.
  • Baycan, F. A. (1985). Farklı gruplarda çalışan gruplarda doyumunun bazı yönlerinin analizi. Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Bingöl, D. (2006). İnsan kaynakları yönetimi. İstanbul: Arıkan Yayınevi.
  • Cesur, A. (1998). İşgörenlerin çalışma hayatına ilişkin sorunlarının iş tatmini yönünden incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çiçek, D. (2005). Örgütlerde motivasyon ve iş yaşam kalitesi. Doktora tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Eğin, A. (2015). Çalışma hayatında iş stresi ve tükenmişlik. Yayınlanmamış Yüksek Li-sans Tezi, İstanbul: Beykent Üniversitesi.
  • Erdoğan, H. (2002). Personel devri ile iş tatmini ile işten ayrılma düşüncesi arasındaki ilişkiyi ölçmeye yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi.
  • Garih, Ü. (2005). İş hayatında motivasyon. Hayat Yayıncılık. İstanbul.
  • Gökdemir, H. (2015). Bireysel performans ile çalışan motivasyonu arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Gökgöz, H. (2013). Stresin çalışanların performansı üzerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi.
  • Günbayı, İ. (2000). Örgütlerde iş doyumu ve güdüleme. Ankara: Özen Yayıncılık.
  • Karadal, H. (1999). Yöneticinin yaşam biçimleri ile yöneticinin etkinliği ve iş tatmini ara-sındaki ilişki: bazı sektörlerde bir araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Munchinsky, P. M. (1993). Psychology applied to work. California: Brooks/Cole.
  • Özcan, Y. (2006). İlköğretim öğretmenlerinin iş tatmini ile yöneticileri için algıladıkları liderlik davranışları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İs-tanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özgen, H. ve Yalçın, A. (2015). İnsan kaynakları yönetimi. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Öztürk, A.,ve Güzelsoydan, Y.S. (2001). Büyük mağazalarda çalışan personelin iş doyumu üzerine Çukurova bölgesinde bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi İdari Bi-limler Dergisi, 15 (1-2), 334-346.
  • Selen, U. (2009). İşletmelerde motivasyon sistemi araçları ve yardımcı ögeler. Yayınlan-mamış Yüksek Lisans Tezi, Tekirdağ: Namık Kemal Üniversitesi.
  • Sevinç, H. (2015). Kamu çalışanlarının motivasyonunda kullanılan araçlar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 8 (39), 126-139.
  • Toker, B. (2006). Konaklama işletmelerinde işgören motivasyonu ve motivasyonun iş do-yumuna etkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Tortop, N., Aykaç, B., Yaman, H. ve Özer, M. A. (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. An-kara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ugboro, I. O. ve Obeng, K. (2000). Top management leadership, employee empowerment, job satisfaction, and customer satisfaction in tqm organizations: an empirical study, Journal Of Quality Management. 5, 247–272.
  • Üçüncü, K.(2016). İş tatmini ve motivasyon. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları.
  • Weıss, David J., Davıs, Rene V., England, George W. ve Lofqust, L.H. (1967). Minnesota studies in vocational rehabilitation: manual of the minnesota satisfaction ques-tionnaire. Minneapolis: University Of Minnesota.
  • Yalçın S. (1991). Personel yönetimi. İstanbul: Küre Ajans.
  • Yılmaz, T. (2014). Çalışanların iş tatmini ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ercan Karaçar

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Karaçar, E. (2019). OTEL ÇALIŞANLARININ İŞ TATMİNİ VE MOTİVASYON DÜZEY DEĞİŞKENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: SİNOP ÖRNEĞİ. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 55-78. https://doi.org/10.30561/sinopusd.543185

                                                 

                        Bu eser Creative Commons BY-NC-SA 2.0 (Atıf-Gayri Ticari-Aynı Lisansla Paylaş) ile lisanslanmıştır.