Hastaneler
yüksek insani ideallerle kurulan kurumlardır. Ancak gelişen teknoloji ve artan
bilgi birikimine dayalı olarak diğer alanlarda olduğu gibi hastanelerde de
insanın manevi değerleri görmezden gelinmiş, onlara mekanik varlık muamelesi
yapılmıştır. Hastaların bu mekânlarda zor zamanlar geçirdikleri, merhamete
ihtiyaç duydukları bir gerçektir. Merhametin iyileştirici özelliği yüzyıllardır
bilinmektedir. Bu çalışmada öncelikli olarak merhametin tanımına yer verilmiştir.
Ardından insandaki merhamet kapasitesi ve merhametin bileşenleri kısaca özetlenmiştir.
Sağlık sektöründe çalışanların neden merhametli davranması gerektiği yapılan
araştırmalar ışığında belirtilmiştir. Merhameti değerlendirme ölçeklerinden
bahsedilmiştir. Son olarak merhameti engelleyen unsurlara ve merhametin
beraberinde getirdiği olumsuz durumlara dikkat çekilmiş, bu durumlarda
yapılabilecek önerilerle çalışma sonlandırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | May 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |