gençlerin aracılığıyla anlatılır eserde. Adnan ve Tevfik Hoca genç kuşakların ya- şadıkları ruhsal karmaşayı anlatmada önemli bir rol üstlenir. Tevfik Hoca’nın üç arkadaşıyla birlikte ve onların zorlamasıyla gittiği eğlence mekânında sarhoş ol- duktan sonra söylediği “Yazık bu kafaya Zeyd’in, Amr’ın dayağını tasrif etmek- le, İsaguci ezberlemekle ömrün geçti Tevfik, heder oldun Tevfik ” cümlesi gerçekte birçok karakter tarafından sergilenen muhafazakâr görüntünün gerçekte benim- senen bir ruh haliolmayıp sadece imkânsızlıklardan kaynaklandığı izlenimini ver- mektedir. Bu muhafazakârlık, kişilerin farklı ortamlara girme ve imkânlara sahip olamamasından kaynaklanan bir zorunluluktur adeta. Nitekim Tevfik, o zamana kadar kendisine çok uzak olan eğlence ve kadınlarla birlikte olma fırsatına eri- şince kendi benliğini, birikimini oluşturan değerleri ilk fırsatta elinin tersiyle iter. Bunu yazar Tevfik’in dilinden “ Fıkha kızıyor, nahve köpürüyor, medreseye tükü- rüyor…” şeklinde anlatır. İmkânsızlıklar içinde yaşamaya çalışan Tevfik “Hoca” kendine yabancı olan ve bedensel zevklerle dolu yeni bir çevreye girdiğinde geç- mişini ve geçmişinin inşa ettiği Tevfik’i bir kalemde siliyor, Allah’a sövmekten bile geri kalmıyordu. Bölümün sonunda Tevfik artık kararını vermiştir: “ …Kokla, şu
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 12, 2015 |
Submission Date | May 12, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 5 Issue: 9 |
Şırnak University Journal of Divinity Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).