Research Article
BibTex RIS Cite

YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YEŞİL FAALİYETLERİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 277 - 287, 24.07.2019
https://doi.org/10.30692/sisad.583455

Abstract

Bu araştırmanın amacı, zincir otel işletmelerinin farklı departmanlarında çalışan yöneticilerin belirli kişisel özelliklerine göre yaptıkları değerlendirmelerden yola çıkarak otelde yürütülen yeşil faaliyetlerin etkinlik derecesini keşfetmektir. İlk aşamada, yeşil faaliyetlerin alt boyutlarını ortaya çıkarmak için veriye ayırt edici faktör analizi uygulanmıştır. İkinci aşamada, yöneticilerin otelcilik sektöründeki tecrübeleri, bulundukları departman, bulundukları yönetsel kademe ve eğitim geçmişlerinin ışığında şekillenen bakış açısıyla yeşil faaliyetlerin başarısını nasıl değerlendirdiklerini anlamak için bir dizi tek yönlü varyans analizi gerçekleştirilmiştir. Analizlerin sonucunda, daha yüksek yönetsel kademelerde bulunan, sektörde tecrübesi olan, iktisadi-idari bilimler mezunu olan ve yoğun planlama faaliyetlerinin yürütüldüğü departmanlarda çalışan yöneticilerin, otellerin yeşil programları ve programların başarısı hakkında daha kapsamlı bir bakış açısına sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Ancak, belirsizlik durumunda farklı departmanlardaki, farklı eğitim geçmişine ve tecrübeye sahip yöneticilerin aynı fikirleri paylaştıkları düşünülmektedir. İletişim kanallarını yoğun olarak kullanan yöneticilerin, yeşil faaliyetlerin konuklara tanıtılması konusunda daha iyimser oldukları belirlenmiştir. Araştırma bulgularının, otelcilik sektöründe konuklarla etkin iletişim kurulması ve satış hedeflerinin gerçekleştirilmesi için yeşil faaliyetlerin ne şekilde yapılandırılması gerektiği bağlamında, sektör profesyonellerinin ve kamu yetkililerinin karar süreçlerine katkı sağlaması amaçlanmıştır. 

References

  • Altunöz, Ö., Arslan, Ö.E. ve Hassan, A. (2014). Turistlerin Yeşil Pazarlamaya Yönelik Görüşlerinin Demografik Değişkenler Kapsamında İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 43 (1), 157-172.
  • Berezan, O., Millar, M. ve Raab, C. (2014). Sustainable Hotel Practices and Guest Satisfaction Levels, International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 15 (1), 1-18.
  • Chain Hotels Prioritize Green (2012). Ebsco Database, Business Source Complete: www.buildings.com
  • Chan, W.W. ve Lam, J.C. (2003). Energy-Saving Supporting Tourism Sustainability: A Case Study of Hotel Swimming Pool Heat Pump. Journal of Sustainable Tourism, 11 (1), 74-83.
  • Chia-Jung, C. ve Pei-Chun, C. (2014) Preferences and Willingness to Pay for Green Hotel Attributes in Tourist Choice Behavior: The case of Taiwan. Journal of Travel & Tourism Marketing, 31 (8), 937-957.
  • Darnall, N. (2008). Creating a Green Brand for Competitive Distinction. Asian Business & Management, 7, 445-466.
  • Dos Santos, R.A., Méxas, M.P. ve Meiriño, M.J. (2017). Sustainability and Hotel Business: Criteria for Holistic, Integrated and Participative Development. Journal of Cleaner Production, 142, 217-224.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E.S. ve Çinko, M. (2016). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. 6. Basım, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • George, D. ve Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 Update. 10a Basım, Boston, MA: Pearson.
  • Hall, C.M., Dayal, N., Majstorović, D., Mills, H., Paul-Andrews, L., Wallace, C. ve Truong, V.D. (2016). Accommodation Consumers and Providers’ Attitudes, Behaviours and Practices for Sustainability: A Systematic Review. Sustainability, 8 (625), 1-30.
  • Hatch, M.J. ve Schultz, M. (2003). Bringing the Corporation into Corporate Branding. European Journal of Marketing, 37 (7/8), 1041-1064.
  • Jones, P., Hillier, D. ve Comfort, D. (2014). Sustainability in the Global Hotel Industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26 (1), 5-17.
  • Kim, Y. ve Han, H. (2010). Intention to Pay Conventional-Hotel Prices at a Green Hotel: A Modification of the Theory of Planned Behavior. Journal of Sustainable Tourism. (18) 8, 997–1014.
  • LeBlanc, G. ve Nguyen, N. (1996). Cues Used by Customers Evaluating Corporate Image in Service Firms: An Empirical Study in Financial Institutions. International Journal of Service Industry Management, 7 (2), 44-56.
  • Manaktola, K. ve Jauhari, V. (2007). Exploring Consumer Attitude and Behaviour towards Green Practices in the Lodging Industry in India. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 19 (5), 364-377.
  • Mensah, I. (2007). Environmental Management and Sustainable Tourism Development: The Case of Hotels in Greater Accra Region (GAR) of Ghana. Journal of Retail and Leisure Property, 6, 15-22.
  • Mihalič, T., Žabkar, V. ve Knežević-Cvelbar, L. (2012). A Hotel Sustainability Business Model: Evidence from Slovenia. Journal of Sustainable Tourism, 20 (5), 701-719.
  • Rahman, I., Reynolds, D., ve Svaren, S. (2012). How “Green” Are North American Hotels? An Exploration of Low-Cost Adoption Practices. International Journal of Hospitality Management, 31, 720–727.
  • Razumova, M., Ibáñez, J.L. ve Palmer, J.R.-M. (2015). Drivers of Environmental Innovation in Majorcan Hotels. Journal of Sustainable Tourism, 23 (10), 1529-1549. Tabachnik, B.G. ve Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics. 6. Basım, Boston, MA: Pearson.
  • Taşkın, E. (2013). İşletme Yönetimi İlkeleri. 1. Basım, İstanbul: Nobel Yayınevi.
  • Wu, S.-I. ve Jang, J.-Y. (2014). The İmpact of ISO Certification on Consumers’ Purchase Intention. Total Quality Management, 25 (4), 412–426.
  • Zhao, C. (2011). An Analysis of Hotels' Green Activities and Its Influence on Hotels' Projected Image Using a Mixed Methodology (Yüksek Lisans Tezi). Purdue University, Indiana.
Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 277 - 287, 24.07.2019
https://doi.org/10.30692/sisad.583455

Abstract

References

  • Altunöz, Ö., Arslan, Ö.E. ve Hassan, A. (2014). Turistlerin Yeşil Pazarlamaya Yönelik Görüşlerinin Demografik Değişkenler Kapsamında İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 43 (1), 157-172.
  • Berezan, O., Millar, M. ve Raab, C. (2014). Sustainable Hotel Practices and Guest Satisfaction Levels, International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 15 (1), 1-18.
  • Chain Hotels Prioritize Green (2012). Ebsco Database, Business Source Complete: www.buildings.com
  • Chan, W.W. ve Lam, J.C. (2003). Energy-Saving Supporting Tourism Sustainability: A Case Study of Hotel Swimming Pool Heat Pump. Journal of Sustainable Tourism, 11 (1), 74-83.
  • Chia-Jung, C. ve Pei-Chun, C. (2014) Preferences and Willingness to Pay for Green Hotel Attributes in Tourist Choice Behavior: The case of Taiwan. Journal of Travel & Tourism Marketing, 31 (8), 937-957.
  • Darnall, N. (2008). Creating a Green Brand for Competitive Distinction. Asian Business & Management, 7, 445-466.
  • Dos Santos, R.A., Méxas, M.P. ve Meiriño, M.J. (2017). Sustainability and Hotel Business: Criteria for Holistic, Integrated and Participative Development. Journal of Cleaner Production, 142, 217-224.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E.S. ve Çinko, M. (2016). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. 6. Basım, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • George, D. ve Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 Update. 10a Basım, Boston, MA: Pearson.
  • Hall, C.M., Dayal, N., Majstorović, D., Mills, H., Paul-Andrews, L., Wallace, C. ve Truong, V.D. (2016). Accommodation Consumers and Providers’ Attitudes, Behaviours and Practices for Sustainability: A Systematic Review. Sustainability, 8 (625), 1-30.
  • Hatch, M.J. ve Schultz, M. (2003). Bringing the Corporation into Corporate Branding. European Journal of Marketing, 37 (7/8), 1041-1064.
  • Jones, P., Hillier, D. ve Comfort, D. (2014). Sustainability in the Global Hotel Industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26 (1), 5-17.
  • Kim, Y. ve Han, H. (2010). Intention to Pay Conventional-Hotel Prices at a Green Hotel: A Modification of the Theory of Planned Behavior. Journal of Sustainable Tourism. (18) 8, 997–1014.
  • LeBlanc, G. ve Nguyen, N. (1996). Cues Used by Customers Evaluating Corporate Image in Service Firms: An Empirical Study in Financial Institutions. International Journal of Service Industry Management, 7 (2), 44-56.
  • Manaktola, K. ve Jauhari, V. (2007). Exploring Consumer Attitude and Behaviour towards Green Practices in the Lodging Industry in India. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 19 (5), 364-377.
  • Mensah, I. (2007). Environmental Management and Sustainable Tourism Development: The Case of Hotels in Greater Accra Region (GAR) of Ghana. Journal of Retail and Leisure Property, 6, 15-22.
  • Mihalič, T., Žabkar, V. ve Knežević-Cvelbar, L. (2012). A Hotel Sustainability Business Model: Evidence from Slovenia. Journal of Sustainable Tourism, 20 (5), 701-719.
  • Rahman, I., Reynolds, D., ve Svaren, S. (2012). How “Green” Are North American Hotels? An Exploration of Low-Cost Adoption Practices. International Journal of Hospitality Management, 31, 720–727.
  • Razumova, M., Ibáñez, J.L. ve Palmer, J.R.-M. (2015). Drivers of Environmental Innovation in Majorcan Hotels. Journal of Sustainable Tourism, 23 (10), 1529-1549. Tabachnik, B.G. ve Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics. 6. Basım, Boston, MA: Pearson.
  • Taşkın, E. (2013). İşletme Yönetimi İlkeleri. 1. Basım, İstanbul: Nobel Yayınevi.
  • Wu, S.-I. ve Jang, J.-Y. (2014). The İmpact of ISO Certification on Consumers’ Purchase Intention. Total Quality Management, 25 (4), 412–426.
  • Zhao, C. (2011). An Analysis of Hotels' Green Activities and Its Influence on Hotels' Projected Image Using a Mixed Methodology (Yüksek Lisans Tezi). Purdue University, Indiana.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section İKTİSAT-İŞLETME-FİNANS-PAZARLAMA-ULUSLARARASI İLŞ.
Authors

Ceren Gül Artuner Özder 0000-0003-1496-2772

Publication Date July 24, 2019
Submission Date June 27, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Artuner Özder, C. G. (2019). YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YEŞİL FAALİYETLERİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 277-287. https://doi.org/10.30692/sisad.583455
AMA Artuner Özder CG. YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YEŞİL FAALİYETLERİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. ssad. July 2019;3(2):277-287. doi:10.30692/sisad.583455
Chicago Artuner Özder, Ceren Gül. “YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YEŞİL FAALİYETLERİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3, no. 2 (July 2019): 277-87. https://doi.org/10.30692/sisad.583455.
EndNote Artuner Özder CG (July 1, 2019) YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YEŞİL FAALİYETLERİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3 2 277–287.
IEEE C. G. Artuner Özder, “YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YEŞİL FAALİYETLERİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, ssad, vol. 3, no. 2, pp. 277–287, 2019, doi: 10.30692/sisad.583455.
ISNAD Artuner Özder, Ceren Gül. “YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YEŞİL FAALİYETLERİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3/2 (July 2019), 277-287. https://doi.org/10.30692/sisad.583455.
JAMA Artuner Özder CG. YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YEŞİL FAALİYETLERİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. ssad. 2019;3:277–287.
MLA Artuner Özder, Ceren Gül. “YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YEŞİL FAALİYETLERİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 3, no. 2, 2019, pp. 277-8, doi:10.30692/sisad.583455.
Vancouver Artuner Özder CG. YÖNETİCİ BAKIŞ AÇISIYLA OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YEŞİL FAALİYETLERİN ETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. ssad. 2019;3(2):277-8.

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048