Research Article
BibTex RIS Cite

2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri

Year 2017, Issue: 4, 38 - 49, 21.01.2017

Abstract

Diğer bütün sanat dallarında olduğu gibi, müzik sanatı da bilimdeki gelişmelerin etkisi altında kalmıştır. Nota basımının ve çalgı yapımının gelişiminden, ilk ses kayıt cihazlarına kadar bir çok devrimsel olay ve buluş müzik sanatını somut olarak etkilemiştir. Şüphesiz ki bu gelişmeler, aynı zamanda sanatçıları soyut olarak da etkilemiş, onların hayal güçlerinde, yaşama bakışlarında ve sanatı ele alış biçimlerinde farklılıklar yaratmıştır. Bu makalede işte bu farklılaşmanın en keskin örneklerinden biri olarak ortaya çıkan Arnold Schöenberg’in 12 ton tekniği ve onun determinist kaos kavramıyla etkileşimi ele alınmıştır.

References

  • Cramer, Friedrich, (1998). Kaos ve Düzen (Çeviren: Veysel Atayman). Alan Yayıncılık, Mart Matbaacılık ve Sanatları, İstanbul
  • Rosenberg, Donna, (2000). Dünya Mitolojisi (Çevirenler: Koray Atken, Erdal Cengiz, Atıl Ulaş Cüce, Kudret Emiroğlu, Tuluğ Kenanoğlu, Tahir Kocayiğit, Erhan Kuzhan, Bengü Odabaşı). İmge Kitapevi Yayınları, Zirve Ofset, Ankara
  • Baran, İlhan, (1997) Çağdaş Müzik Üzerine. Ve Müzik, Sayı 1, Sayfa: 6-14
Year 2017, Issue: 4, 38 - 49, 21.01.2017

Abstract

References

  • Cramer, Friedrich, (1998). Kaos ve Düzen (Çeviren: Veysel Atayman). Alan Yayıncılık, Mart Matbaacılık ve Sanatları, İstanbul
  • Rosenberg, Donna, (2000). Dünya Mitolojisi (Çevirenler: Koray Atken, Erdal Cengiz, Atıl Ulaş Cüce, Kudret Emiroğlu, Tuluğ Kenanoğlu, Tahir Kocayiğit, Erhan Kuzhan, Bengü Odabaşı). İmge Kitapevi Yayınları, Zirve Ofset, Ankara
  • Baran, İlhan, (1997) Çağdaş Müzik Üzerine. Ve Müzik, Sayı 1, Sayfa: 6-14
There are 3 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Onur Özmen This is me

Publication Date January 21, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 4

Cite

APA Özmen, O. (2017). 2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri. Sahne Ve Müzik(4), 38-49.
AMA Özmen O. 2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri. Sahne ve Müzik. January 2017;(4):38-49.
Chicago Özmen, Onur. “2) 12 Ton Tekniği Ve Determinist Kaos Kavramı Il Benzeşen Yönleri”. Sahne Ve Müzik, no. 4 (January 2017): 38-49.
EndNote Özmen O (January 1, 2017) 2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri. Sahne ve Müzik 4 38–49.
IEEE O. Özmen, “2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri”, Sahne ve Müzik, no. 4, pp. 38–49, January 2017.
ISNAD Özmen, Onur. “2) 12 Ton Tekniği Ve Determinist Kaos Kavramı Il Benzeşen Yönleri”. Sahne ve Müzik 4 (January 2017), 38-49.
JAMA Özmen O. 2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri. Sahne ve Müzik. 2017;:38–49.
MLA Özmen, Onur. “2) 12 Ton Tekniği Ve Determinist Kaos Kavramı Il Benzeşen Yönleri”. Sahne Ve Müzik, no. 4, 2017, pp. 38-49.
Vancouver Özmen O. 2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri. Sahne ve Müzik. 2017(4):38-49.