Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri

Yıl 2017, Sayı: 4, 38 - 49, 21.01.2017

Öz

Diğer bütün sanat dallarında olduğu gibi, müzik sanatı da bilimdeki gelişmelerin etkisi altında kalmıştır. Nota basımının ve çalgı yapımının gelişiminden, ilk ses kayıt cihazlarına kadar bir çok devrimsel olay ve buluş müzik sanatını somut olarak etkilemiştir. Şüphesiz ki bu gelişmeler, aynı zamanda sanatçıları soyut olarak da etkilemiş, onların hayal güçlerinde, yaşama bakışlarında ve sanatı ele alış biçimlerinde farklılıklar yaratmıştır. Bu makalede işte bu farklılaşmanın en keskin örneklerinden biri olarak ortaya çıkan Arnold Schöenberg’in 12 ton tekniği ve onun determinist kaos kavramıyla etkileşimi ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Cramer, Friedrich, (1998). Kaos ve Düzen (Çeviren: Veysel Atayman). Alan Yayıncılık, Mart Matbaacılık ve Sanatları, İstanbul
  • Rosenberg, Donna, (2000). Dünya Mitolojisi (Çevirenler: Koray Atken, Erdal Cengiz, Atıl Ulaş Cüce, Kudret Emiroğlu, Tuluğ Kenanoğlu, Tahir Kocayiğit, Erhan Kuzhan, Bengü Odabaşı). İmge Kitapevi Yayınları, Zirve Ofset, Ankara
  • Baran, İlhan, (1997) Çağdaş Müzik Üzerine. Ve Müzik, Sayı 1, Sayfa: 6-14
Yıl 2017, Sayı: 4, 38 - 49, 21.01.2017

Öz

Kaynakça

  • Cramer, Friedrich, (1998). Kaos ve Düzen (Çeviren: Veysel Atayman). Alan Yayıncılık, Mart Matbaacılık ve Sanatları, İstanbul
  • Rosenberg, Donna, (2000). Dünya Mitolojisi (Çevirenler: Koray Atken, Erdal Cengiz, Atıl Ulaş Cüce, Kudret Emiroğlu, Tuluğ Kenanoğlu, Tahir Kocayiğit, Erhan Kuzhan, Bengü Odabaşı). İmge Kitapevi Yayınları, Zirve Ofset, Ankara
  • Baran, İlhan, (1997) Çağdaş Müzik Üzerine. Ve Müzik, Sayı 1, Sayfa: 6-14
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur Özmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özmen, O. (2017). 2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri. Sahne Ve Müzik(4), 38-49.
AMA Özmen O. 2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri. Sahne ve Müzik. Ocak 2017;(4):38-49.
Chicago Özmen, Onur. “2) 12 Ton Tekniği Ve Determinist Kaos Kavramı Il Benzeşen Yönleri”. Sahne Ve Müzik, sy. 4 (Ocak 2017): 38-49.
EndNote Özmen O (01 Ocak 2017) 2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri. Sahne ve Müzik 4 38–49.
IEEE O. Özmen, “2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri”, Sahne ve Müzik, sy. 4, ss. 38–49, Ocak 2017.
ISNAD Özmen, Onur. “2) 12 Ton Tekniği Ve Determinist Kaos Kavramı Il Benzeşen Yönleri”. Sahne ve Müzik 4 (Ocak 2017), 38-49.
JAMA Özmen O. 2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri. Sahne ve Müzik. 2017;:38–49.
MLA Özmen, Onur. “2) 12 Ton Tekniği Ve Determinist Kaos Kavramı Il Benzeşen Yönleri”. Sahne Ve Müzik, sy. 4, 2017, ss. 38-49.
Vancouver Özmen O. 2) 12 Ton Tekniği ve Determinist Kaos Kavramı il Benzeşen Yönleri. Sahne ve Müzik. 2017(4):38-49.