Research Article
BibTex RIS Cite

7) Giovanni Punto'nun 6 No'lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi

Year 2017, Issue: 4, 122 - 136, 19.01.2017

Abstract

Korno’nun birçok üflemeli çalgının doğmasına neden olduğu bilinmektedir. 18.yüzyıl boyunca valf ve perde sistemi olmadan solo olarak orkestrada kullanılmıştır. Çalgı icrasında virtüözite anlayışı çerçevesinde örnek olarak, kemanda Paganini, piyanoda Liszt ne ise 18.yüzyılda kornoda da Giovanni Punto olarak kabul edilmiş, ve birçok müzik otoritesinin üst düzey olumlu yorumlarını almıştır. Punto’nun korno icrasına getirdiği yeniliklerin yanında korno edebiyatı için bestelediği eserler, Türkiye’de çok tanınmamasına rağmen Avrupa’da ve dünyanın birçok ülkesinde korno icracılarının repertuarına girmiştir.

Bu araştırmada Barok, Klasik ve Romantik Dönemi bir arada barındıran 18.yüzyılın ünlü korno virtüözü Giovanni Punto’nun korno edebiyatının zor eserlerinden biri olan 6 No’lu Korno Konçertosu, sözü edilen yüzyıl içindeki gelişmeler ışığında incelenmiştir.

References

  • Coar, B. (1950). The French Horn. Illinois: Edwards Brothers.
  • Cangal, N. (2004). Müzik Formları. İstanbul: Arkadaş Yayınevi.
  • Çokamay, B. (2010). Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’nun Form-Analiz ve İcra Yönünden İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Farkas, P. (1999). The Art of French Horn Playing. Alfred Music.
  • Griffiths, P. (2010). Batı Müziğinin Kısa Tarihi, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Haciev, P.(2005). Temel Müzik Teorisi. İstanbul: Pan Yayıncılık.
Year 2017, Issue: 4, 122 - 136, 19.01.2017

Abstract

References

  • Coar, B. (1950). The French Horn. Illinois: Edwards Brothers.
  • Cangal, N. (2004). Müzik Formları. İstanbul: Arkadaş Yayınevi.
  • Çokamay, B. (2010). Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’nun Form-Analiz ve İcra Yönünden İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Farkas, P. (1999). The Art of French Horn Playing. Alfred Music.
  • Griffiths, P. (2010). Batı Müziğinin Kısa Tarihi, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Haciev, P.(2005). Temel Müzik Teorisi. İstanbul: Pan Yayıncılık.
There are 6 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Bahadır Çokamay

Publication Date January 19, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 4

Cite

APA Çokamay, B. (2017). 7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi. Sahne Ve Müzik(4), 122-136.
AMA Çokamay B. 7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi. Sahne ve Müzik. January 2017;(4):122-136.
Chicago Çokamay, Bahadır. “7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ Nun İcra Yönünden İncelenmesi”. Sahne Ve Müzik, no. 4 (January 2017): 122-36.
EndNote Çokamay B (January 1, 2017) 7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi. Sahne ve Müzik 4 122–136.
IEEE B. Çokamay, “7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi”, Sahne ve Müzik, no. 4, pp. 122–136, January 2017.
ISNAD Çokamay, Bahadır. “7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ Nun İcra Yönünden İncelenmesi”. Sahne ve Müzik 4 (January 2017), 122-136.
JAMA Çokamay B. 7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi. Sahne ve Müzik. 2017;:122–136.
MLA Çokamay, Bahadır. “7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ Nun İcra Yönünden İncelenmesi”. Sahne Ve Müzik, no. 4, 2017, pp. 122-36.
Vancouver Çokamay B. 7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi. Sahne ve Müzik. 2017(4):122-36.