Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

7) Giovanni Punto'nun 6 No'lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi

Yıl 2017, Sayı: 4, 122 - 136, 19.01.2017

Öz

Korno’nun birçok üflemeli çalgının doğmasına neden olduğu bilinmektedir. 18.yüzyıl boyunca valf ve perde sistemi olmadan solo olarak orkestrada kullanılmıştır. Çalgı icrasında virtüözite anlayışı çerçevesinde örnek olarak, kemanda Paganini, piyanoda Liszt ne ise 18.yüzyılda kornoda da Giovanni Punto olarak kabul edilmiş, ve birçok müzik otoritesinin üst düzey olumlu yorumlarını almıştır. Punto’nun korno icrasına getirdiği yeniliklerin yanında korno edebiyatı için bestelediği eserler, Türkiye’de çok tanınmamasına rağmen Avrupa’da ve dünyanın birçok ülkesinde korno icracılarının repertuarına girmiştir.

Bu araştırmada Barok, Klasik ve Romantik Dönemi bir arada barındıran 18.yüzyılın ünlü korno virtüözü Giovanni Punto’nun korno edebiyatının zor eserlerinden biri olan 6 No’lu Korno Konçertosu, sözü edilen yüzyıl içindeki gelişmeler ışığında incelenmiştir.

Kaynakça

  • Coar, B. (1950). The French Horn. Illinois: Edwards Brothers.
  • Cangal, N. (2004). Müzik Formları. İstanbul: Arkadaş Yayınevi.
  • Çokamay, B. (2010). Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’nun Form-Analiz ve İcra Yönünden İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Farkas, P. (1999). The Art of French Horn Playing. Alfred Music.
  • Griffiths, P. (2010). Batı Müziğinin Kısa Tarihi, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Haciev, P.(2005). Temel Müzik Teorisi. İstanbul: Pan Yayıncılık.
Yıl 2017, Sayı: 4, 122 - 136, 19.01.2017

Öz

Kaynakça

  • Coar, B. (1950). The French Horn. Illinois: Edwards Brothers.
  • Cangal, N. (2004). Müzik Formları. İstanbul: Arkadaş Yayınevi.
  • Çokamay, B. (2010). Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’nun Form-Analiz ve İcra Yönünden İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Farkas, P. (1999). The Art of French Horn Playing. Alfred Music.
  • Griffiths, P. (2010). Batı Müziğinin Kısa Tarihi, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Haciev, P.(2005). Temel Müzik Teorisi. İstanbul: Pan Yayıncılık.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bahadır Çokamay

Yayımlanma Tarihi 19 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çokamay, B. (2017). 7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi. Sahne Ve Müzik(4), 122-136.
AMA Çokamay B. 7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi. Sahne ve Müzik. Ocak 2017;(4):122-136.
Chicago Çokamay, Bahadır. “7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ Nun İcra Yönünden İncelenmesi”. Sahne Ve Müzik, sy. 4 (Ocak 2017): 122-36.
EndNote Çokamay B (01 Ocak 2017) 7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi. Sahne ve Müzik 4 122–136.
IEEE B. Çokamay, “7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi”, Sahne ve Müzik, sy. 4, ss. 122–136, Ocak 2017.
ISNAD Çokamay, Bahadır. “7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ Nun İcra Yönünden İncelenmesi”. Sahne ve Müzik 4 (Ocak 2017), 122-136.
JAMA Çokamay B. 7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi. Sahne ve Müzik. 2017;:122–136.
MLA Çokamay, Bahadır. “7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ Nun İcra Yönünden İncelenmesi”. Sahne Ve Müzik, sy. 4, 2017, ss. 122-36.
Vancouver Çokamay B. 7) Giovanni Punto’nun 6 No’lu Korno Konçertosu’ nun İcra Yönünden İncelenmesi. Sahne ve Müzik. 2017(4):122-36.