Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL RAPOR YAZMA VE YAYINLAMA KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ)

Year 2015, Issue: 35, 43 - 53, 01.12.2015

Abstract

Bu çalışma ile yüksek lisans veya doktora aşamasında bulunan lisansüstü öğrencilerinin bilimsel rapor yazma ve yayınlama konusundaki görüşlerini belirlemek hedeflenmiştir. Çalışma Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim görmekte olan (Fen Bilgisi, Türkçe, Sosyal Bilgiler, İngilizce ve Almanca Eğitimi ile Özel Eğitim ve Eğitim Programları ve Öğretimi) öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir (N= 38). Çalışmada veriler, araştırmacı ve alan uzmanlarının kanısı alınarak geliştirilen Bilimsel Rapor Yazma Hakkında Görüş Belirleme Anketi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20 paket programı kullanılmış, istatistiki yöntemlerden yüzde (%) ve frekans (N)kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda katılımcıların hazırladıkları makale veya tezlerde en fazla dikkat ettikleri konuların başında yazım kuralları (X= 4.5, S= 0.9), metni akıcı bir üslupta kaleme almaya özen göstermeleri (X= 4.7, S= 0.4) ve etik kuralları göz ardı etmemeleri (X= 4.6, S= 0.6) olarak belirlenmiştir.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkun, E., Kan, O. (2013). Lisansüstü Tezlere Ait Özet Metinlerinin Yazım Tekniği Bakımından Değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 299-313.
  • Demirtaş, A. (1989). Üniversite Öğrencilerinin Yazılı Kaynakları Tarama ve Rapor Yazma Bilgi ve Becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(5), 203-220.
  • Düztepe, Ş. (2004). Araştırmalarda Bilimsel Yöntemin Kullanılması ve Araştırmanın Temel Aşamaları. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 1(3), 49-53.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Ekmekçi, A. ve Konaç, E. (2009). Bilimsel Yazımın Bazı Temel Kuralları.TÜBAV Bilim Dergisi, 2(1), 117-121.
  • Oğuz, N. Y. (1997). Psikiyatri Özelinde Klinik Araştırmalarda İnsan Denekler ve Etik Sorunlar. Psikiyatri Psikoloji ve Psikofarmakoloji, 5(1), 53-60.
  • Poyrazlı, Ş. ve Şahin, A. E.(2009). Uluslararası Dergiler İçin İngilizce Makale Yazma ve Yayımlama Sürecine İlişkin Temel Öneriler. Eğitim ve Bilim, 151(34), 117-130.
  • Şahin, D.,Calp, Ş., Bulut, P. Ve Kuşdemir, Y. (2013). Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalında Yapılmış lisansüstü Tezlerin Çeşitli Kriterlere Göre İncelenmesi. Journal of World of Turks, 5(3), 187-205.
  • Şanlı, Ö., Erdem, S. ve Tefik, T. (2013). How toWrite a Discussion Section? Turkish Journal of Urology, 39(1), 4-20.
  • Yalın, R. (2008). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?. Ulusal Cerrahi Dergisi, 24(2), 100-103.
Year 2015, Issue: 35, 43 - 53, 01.12.2015

Abstract

References

  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkun, E., Kan, O. (2013). Lisansüstü Tezlere Ait Özet Metinlerinin Yazım Tekniği Bakımından Değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 299-313.
  • Demirtaş, A. (1989). Üniversite Öğrencilerinin Yazılı Kaynakları Tarama ve Rapor Yazma Bilgi ve Becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(5), 203-220.
  • Düztepe, Ş. (2004). Araştırmalarda Bilimsel Yöntemin Kullanılması ve Araştırmanın Temel Aşamaları. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 1(3), 49-53.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Ekmekçi, A. ve Konaç, E. (2009). Bilimsel Yazımın Bazı Temel Kuralları.TÜBAV Bilim Dergisi, 2(1), 117-121.
  • Oğuz, N. Y. (1997). Psikiyatri Özelinde Klinik Araştırmalarda İnsan Denekler ve Etik Sorunlar. Psikiyatri Psikoloji ve Psikofarmakoloji, 5(1), 53-60.
  • Poyrazlı, Ş. ve Şahin, A. E.(2009). Uluslararası Dergiler İçin İngilizce Makale Yazma ve Yayımlama Sürecine İlişkin Temel Öneriler. Eğitim ve Bilim, 151(34), 117-130.
  • Şahin, D.,Calp, Ş., Bulut, P. Ve Kuşdemir, Y. (2013). Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalında Yapılmış lisansüstü Tezlerin Çeşitli Kriterlere Göre İncelenmesi. Journal of World of Turks, 5(3), 187-205.
  • Şanlı, Ö., Erdem, S. ve Tefik, T. (2013). How toWrite a Discussion Section? Turkish Journal of Urology, 39(1), 4-20.
  • Yalın, R. (2008). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?. Ulusal Cerrahi Dergisi, 24(2), 100-103.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section 2015
Authors

Şendil Can

Büşra Ceyhan

Publication Date December 1, 2015
Submission Date September 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 35

Cite

APA Can, Ş., & Ceyhan, B. (2015). EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL RAPOR YAZMA VE YAYINLAMA KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ). Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 16(35), 43-53.
AMA Can Ş, Ceyhan B. EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL RAPOR YAZMA VE YAYINLAMA KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ). SOBBİAD. December 2015;16(35):43-53.
Chicago Can, Şendil, and Büşra Ceyhan. “EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL RAPOR YAZMA VE YAYINLAMA KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ)”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 16, no. 35 (December 2015): 43-53.
EndNote Can Ş, Ceyhan B (December 1, 2015) EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL RAPOR YAZMA VE YAYINLAMA KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ). Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 16 35 43–53.
IEEE Ş. Can and B. Ceyhan, “EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL RAPOR YAZMA VE YAYINLAMA KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ)”, SOBBİAD, vol. 16, no. 35, pp. 43–53, 2015.
ISNAD Can, Şendil - Ceyhan, Büşra. “EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL RAPOR YAZMA VE YAYINLAMA KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ)”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 16/35 (December 2015), 43-53.
JAMA Can Ş, Ceyhan B. EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL RAPOR YAZMA VE YAYINLAMA KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ). SOBBİAD. 2015;16:43–53.
MLA Can, Şendil and Büşra Ceyhan. “EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL RAPOR YAZMA VE YAYINLAMA KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ)”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol. 16, no. 35, 2015, pp. 43-53.
Vancouver Can Ş, Ceyhan B. EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL RAPOR YAZMA VE YAYINLAMA KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ (MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ). SOBBİAD. 2015;16(35):43-5.

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.