Research Article
BibTex RIS Cite

KAMU POLİTİKALARININ ULUSAL ETKİNLİĞİNİ YÖNLENDİREN KÜRESEL YAPILANMALARIN YETKİ UYUŞMAZLIKLARI VE ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ

Year 2017, Issue: 40, 25 - 41, 01.12.2017

Abstract

İki yöne hizmet eden kamu politikalarının etkinliğini sağlamak ulusal bir sorumluluktur. Nitekim kamu politikalarının bir yönünde bireyin, diğer yönünde devletin yer aldığı düşünülmektedir. Ekonomik ve sosyolojik özelliklerin etkilediği bir süreç olduğu varsayılan kamu politikaları işinde, etkinliğin sağlanması için; birçok disiplinden beslenmesi gereğinden hareketle, küreselleşmenin kamu politikalarının oluşum sürecindeki etkilerinin incelenmesi gerekir. Çalışmada kamu politikalarının oluşum sürecinde etkinliğin sağlanabilmesi için yapılması gerekenler, bir çözüm önerisi geliştirir niteliktedir. Bilindiği gibi dünya, küreselleşme sürecindedir. Küreselleşme olgusunun kamu politikaları sürecindeki etkilerinin, uluslararası kuruluşların nezdinde gösterildiği çalışmada; kamusal mahremiyetin korunabilmesinin gereği, araştırma sonucunun önerisini oluşturmaktadır. Araştırma bulgularından hareketle; kamu politikaları, birey ve devlet arasında gelişen bir denge takip sürecine işaret etmektedir. Buna göre; kamusal mahremiyet korunabildiği ölçüde, etkin kamu politikaları sağlanabilir. Dolayısıyla etkili kamu politikalarına yönelik kamusal mahremiyet alanı oluşturularak, uluslararası kuruluşların müdahale oranının sınırlandırılmasına yönelik görüş, sunulan çalışmada öngörülendir.

İki yöne hizmet eden kamu politikalarının etkinliğini sağlamak ulusal bir sorumluluktur. Nitekim kamu politikalarının bir yönünde bireyin, diğer yönünde devletin yer aldığı düşünülmektedir. Ekonomik ve sosyolojik özelliklerin etkilediği bir süreç olduğu varsayılan kamu politikaları işinde, etkinliğin sağlanması için; birçok disiplinden beslenmesi gereğinden hareketle, küreselleşmenin kamu politikalarının oluşum sürecindeki etkilerinin incelenmesi gerekir. Çalışmada kamu politikalarının oluşum sürecinde etkinliğin sağlanabilmesi için yapılması gerekenler, bir çözüm önerisi geliştirir niteliktedir. Bilindiği gibi dünya, küreselleşme sürecindedir. Küreselleşme olgusunun kamu politikaları sürecindeki etkilerinin, uluslararası kuruluşların nezdinde gösterildiği çalışmada; kamusal mahremiyetin korunabilmesinin gereği, araştırma sonucunun önerisini oluşturmaktadır. Araştırma bulgularından hareketle; kamu politikaları, birey ve devlet arasında gelişen bir denge takip sürecine işaret etmektedir. Buna göre; kamusal mahremiyet korunabildiği ölçüde, etkin kamu politikaları sağlanabilir. Dolayısıyla etkili kamu politikalarına yönelik kamusal mahremiyet alanı oluşturularak, uluslararası kuruluşların müdahale oranının sınırlandırılmasına yönelik görüş, sunulan çalışmada öngörülendir.



References

  • Akoh, B., Egede-Nissen, B., Creech, H. (2012), “On Internet Public Policy Dialogue: Toolkit Tools for the Practitioner”, International Development Research Centre (IDRC).
  • Batal, S. (2010), “Yeni Kamu Yönetiminde Yönetişim Kavramı ve Türkiye’de Yerel Yönetimler Alanındaki Uygulama Örnekleri”, Mevzuat Dergisi, 145(3): 1306-0767.
  • Biçer, M., Yılmaz, H. (2010), “Parlamentonun Kamu Politikası Oluşturma ve Planlama Sürecindeki Konumunun Yeni Kamu Mali Yönetim Sistemi Çerçevesinde Değerlendirilmesi”, Yasama Dergisi, 13: 48.
  • Çevik, H. H. (2015), “Kamu Yönetimi-Kamu Politikası”, Erzurum: ATA/AÖF.
  • Darıcı, Burak. (2012), 1Finansal İstikrar ve Finansal İstikrara Yönelik Kamusal Sorumluluk Çerçevesinde Para Politikası: Türkiye Analizi”, Bankacılar-Özel Araştırma. 83.
  • Demir, F. (2011), “Kamu Politikası ve Politika Analizi Çalışmalarının Teorik Yapısı”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30: 107.
  • Eryılmaz, B., Çevik, H. H., Sözen, S. (2013), “Kamu Yönetimi”, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri.
  • Fischer, F., Miller, G. J., Sidney, M. S. (2007), “Handbook of Public Policy Analiysis”, Public Administration and Public-Policy A Comprehensive Publication Program. Taylor & Francis Group, New York: CRC Press.
  • Göngen, M. A. (2013), “Küreselleşmenin Ekonomik Boyutu Küreselleşmeyi Yöneten Üç Ana Kurum: IMF, Dünya Bankası, Dünya Ticaret Örgütü”, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29: 117-134.
  • Günay, A. (2007), “Mali Disiplinin Sağlanmasında Anayasal Denk Bütçe Yaklaşımı ve Türkiye’de Uygulanabilirliği”, Ankara: T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Kalimullah, N. A., Ashraf Alam, K. M., Ashaduzzaman Nour, M. M. (2012), “New Public Management: Emergence and Principles”, Bup Journal, 1(1): 2219-4851.
  • Koray, M. (2007), “Sosyal Politikanın Anlamını ve İşlevini Tartışmak, Çalışma ve Toplum”, 4: 19-55.
  • Kuluçlu, E. (2006), “Yönetimin Denetiminden Denetimin Yönetimine”, Sayıştay Dergisi, 63: 3-37.
  • Moravcsik, A. (1998), “Explaining the Emergence of Human Rights Regimes: Liberal Democracy and Political Uncertainty in Postwar Europe”,Weatherhead Center for International Affairs Harvard University, December: 98-17.
  • Özdemir, S. (2007), “Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti”, İstanbul Ticaret Odası: EUROMAT.
  • Petkoski, D., Twose, N. (2003), “Public Policy for Corporate Social Responsibility”, World Bank Institute, July: 7-25.
  • Sarısoy, S. (2010), “Düzenleyici Devlet ve Regülasyon Uygulamalarının Etkinliği Üzerine Tartışmalar”, Maliye Dergisi, 159: 278-298.
  • Şahin İlkorkor, Z. (2010), “Kamu Yönetiminde Etkinliğin Sağlanmasında Alternatif Bir Model: İhale Yöntemi”, Türk İdare Dergisi, 468: 63-84.
  • Usta, A. (2013), “Kamu Politikaları Analizine Kuramsal Bir Bakış”, Yasama Dergisi, 24: 78-102.
  • Varoğlu, D., Varoğlu, K. (1995), “Kamu Bürokrasilerinde Profesyonelleşme ve Örgütsel Yapılanma Üzerine Etkileri”, Kamu Yönetimi Disiplini Sempozyum Bildirileri. Ankara: TODAİE Yayını.
  • Yıldız, M., Sobacı, M. Z. (2014), “Kamu Politikası-Kuram ve Uygulama”, Ankara: Adres Yayınları.
  • Onedio. (2017), “Dünyada Görülen Açlık Hakkında Dokuz Gerçek”, https://onedio.com/haber/dunyada-gorulen-aclik-hakkinda-9-gercek-516768 (Erişim Tarihi: 6. Kasım).
Year 2017, Issue: 40, 25 - 41, 01.12.2017

Abstract

References

  • Akoh, B., Egede-Nissen, B., Creech, H. (2012), “On Internet Public Policy Dialogue: Toolkit Tools for the Practitioner”, International Development Research Centre (IDRC).
  • Batal, S. (2010), “Yeni Kamu Yönetiminde Yönetişim Kavramı ve Türkiye’de Yerel Yönetimler Alanındaki Uygulama Örnekleri”, Mevzuat Dergisi, 145(3): 1306-0767.
  • Biçer, M., Yılmaz, H. (2010), “Parlamentonun Kamu Politikası Oluşturma ve Planlama Sürecindeki Konumunun Yeni Kamu Mali Yönetim Sistemi Çerçevesinde Değerlendirilmesi”, Yasama Dergisi, 13: 48.
  • Çevik, H. H. (2015), “Kamu Yönetimi-Kamu Politikası”, Erzurum: ATA/AÖF.
  • Darıcı, Burak. (2012), 1Finansal İstikrar ve Finansal İstikrara Yönelik Kamusal Sorumluluk Çerçevesinde Para Politikası: Türkiye Analizi”, Bankacılar-Özel Araştırma. 83.
  • Demir, F. (2011), “Kamu Politikası ve Politika Analizi Çalışmalarının Teorik Yapısı”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30: 107.
  • Eryılmaz, B., Çevik, H. H., Sözen, S. (2013), “Kamu Yönetimi”, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri.
  • Fischer, F., Miller, G. J., Sidney, M. S. (2007), “Handbook of Public Policy Analiysis”, Public Administration and Public-Policy A Comprehensive Publication Program. Taylor & Francis Group, New York: CRC Press.
  • Göngen, M. A. (2013), “Küreselleşmenin Ekonomik Boyutu Küreselleşmeyi Yöneten Üç Ana Kurum: IMF, Dünya Bankası, Dünya Ticaret Örgütü”, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29: 117-134.
  • Günay, A. (2007), “Mali Disiplinin Sağlanmasında Anayasal Denk Bütçe Yaklaşımı ve Türkiye’de Uygulanabilirliği”, Ankara: T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Kalimullah, N. A., Ashraf Alam, K. M., Ashaduzzaman Nour, M. M. (2012), “New Public Management: Emergence and Principles”, Bup Journal, 1(1): 2219-4851.
  • Koray, M. (2007), “Sosyal Politikanın Anlamını ve İşlevini Tartışmak, Çalışma ve Toplum”, 4: 19-55.
  • Kuluçlu, E. (2006), “Yönetimin Denetiminden Denetimin Yönetimine”, Sayıştay Dergisi, 63: 3-37.
  • Moravcsik, A. (1998), “Explaining the Emergence of Human Rights Regimes: Liberal Democracy and Political Uncertainty in Postwar Europe”,Weatherhead Center for International Affairs Harvard University, December: 98-17.
  • Özdemir, S. (2007), “Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti”, İstanbul Ticaret Odası: EUROMAT.
  • Petkoski, D., Twose, N. (2003), “Public Policy for Corporate Social Responsibility”, World Bank Institute, July: 7-25.
  • Sarısoy, S. (2010), “Düzenleyici Devlet ve Regülasyon Uygulamalarının Etkinliği Üzerine Tartışmalar”, Maliye Dergisi, 159: 278-298.
  • Şahin İlkorkor, Z. (2010), “Kamu Yönetiminde Etkinliğin Sağlanmasında Alternatif Bir Model: İhale Yöntemi”, Türk İdare Dergisi, 468: 63-84.
  • Usta, A. (2013), “Kamu Politikaları Analizine Kuramsal Bir Bakış”, Yasama Dergisi, 24: 78-102.
  • Varoğlu, D., Varoğlu, K. (1995), “Kamu Bürokrasilerinde Profesyonelleşme ve Örgütsel Yapılanma Üzerine Etkileri”, Kamu Yönetimi Disiplini Sempozyum Bildirileri. Ankara: TODAİE Yayını.
  • Yıldız, M., Sobacı, M. Z. (2014), “Kamu Politikası-Kuram ve Uygulama”, Ankara: Adres Yayınları.
  • Onedio. (2017), “Dünyada Görülen Açlık Hakkında Dokuz Gerçek”, https://onedio.com/haber/dunyada-gorulen-aclik-hakkinda-9-gercek-516768 (Erişim Tarihi: 6. Kasım).
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section 2017
Authors

Ayşegül Kaya

Publication Date December 1, 2017
Submission Date September 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 40

Cite

APA Kaya, A. (2017). KAMU POLİTİKALARININ ULUSAL ETKİNLİĞİNİ YÖNLENDİREN KÜRESEL YAPILANMALARIN YETKİ UYUŞMAZLIKLARI VE ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 18(40), 25-41.

Journal of Social Sciences and Humanities Research (SOBBİAD) is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License CC BY-NC 4.0.