Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye'ye Gelen Yabancı Turistlerin Ziyaret Nedenlerinin Son Beş Yılın Verilerine Göre Değerlendirilmesi

Year 2020, Volume: 21 Issue: 47, 173 - 185, 31.12.2020

Abstract

Günümüzde pek çok insan sürekli ikamet ettiği yerlerden farklı bölgelere seyahat etmektedir. Yer değiştirme hareketi olarak ifade edilen bu faaliyetlerin bazıları keyfi, bazıları ise mecburi nedenlere dayanmaktadır. Bu yer değiştirme hareketlerinin en büyük nedenleri arasında bireylerin yeni yerler görme ve keşfetme arzusunun yattığı bilinse de; günümüzde insanlar pek çok farklı nedene bağlı olarak değişik bölgelere seyahat etmektedir. Turizm faaliyetlerinin ekonomiye dolaylı ve doğrudan etki ettiğinin bilinmesi ile birlikte ülkeler de bu gelirden daha fazla pay elde etmenin yollarını aramaya başlamıştır. Türkiye de dünyanın dört bir yanından turist çekmekte ve bu faaliyetlerin de ekonomimize makro ve mikro ölçekte önemli etkileri bulunmaktadır. Bu kapsamda araştırmada 2015-2019 yılları arasında Türkiye'yi ziyaret eden yabancı turistlerin ziyaret nedenlerinin sayısal verilerle ortaya konularak yıllara göre oluşan değişimlerin yorumlanması amaçlanmıştır. Araştırmada TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) tarafından yayınlanan turizm istatistikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yabancı turistlerin Türkiye’yi daha çok gezi, eğlence, sportif ve kültürel amaçlı olarak ziyaret ettikleri tespit edilmiştir. Ayrıca özellikle sağlık ve tıbbi nedenlerle Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turist sayısının yıllar itibariyle önemli miktarlarda artış gösterdiği saptanmıştır.

References

  • Ahipaşaoğlu, H. S., Arıkan İ. (2003), Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri, Detay Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara.
  • Aksoy, R., Kiyci, Ş. (2011). "A Destination Image As a Type of Image and Measuring Destination Image in Tourism (Amasra Case)", European Journal of Social Sciences, 20(3), 478-488.
  • Altıntaş, V. (2012), Türkiye'de ve Dünya'da Seyahat Sektörü, (Ed.) İ. Ünlü, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü içinde (ss. 2-13), Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
  • Ayaz, N., Apak, Ö. C. (2017). "Kış Turizmine Katılan Yerli Ziyaretçilerin Seyahat Davranışları: Erciyes Kayak Merkezi Örneği", Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (49), 27-43.
  • Dalgın, T., Karadağ. L., Bingöl Z. (2015). "Türkiye’de Turizm Girişimciliğinin Gelişimi ve Turizmle İlgili Sağlanan Teşvikler", Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 174-184.
  • Davras, Ö., Uslu, A. (2019). "Destinasyon Seçimini Belirleyen Faktörlerin Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Fethiye’de İngiliz Turistler Üzerinde Bir Araştırma", Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 679-696.
  • Demir, M. (2017), Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü: İlkeler ve Yönetim, Detay Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara.
  • Eralp, Z. (1983), Genel Turizm, Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu Yayınları, Ankara.
  • http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1072 (Erişim Tarihi: 15.03.2020).
  • Kinley, T. R., Forney, J. A., Kim, Y. (2012). "Travel Motivation as a Determinant of Shopping Venue. International Journal Of Culture", Tourism And Hospitality Research, 6(3), 266-278.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M., Kozak M. (2006), Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, Detay Yayıncılık, 6. Baskı, Ankara.
  • Mısırlı, İ. (2013), Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık, 4. Baskı, Ankara.
  • Page, S. J. (2009), Tourism Management: Managing for Change, Butterworth-Heinemann, Third Edition, Oxford.
  • Ryan , C. (1991), Recreational Tourism: A Social Science Perspective, Routledge. London.
  • Tellioğlu, S., Tekin, M. (2016). "Türkiye'de İç Turizm Hareketlerinin İncelenmesi", Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(32), 488-507.
  • Van Vuuren, C. V., Slabbert, E. (2011). "Travel Motivations and Behaviour of Tourists to a South African Resort", International Conference on Tourism & Management Studies, Algarve, 295-304.
  • Yousaf, A., Amin, I., Santos, J. A. C. (2018). "Tourists’ Motivations to Travel: A Theoretical Perspective On The Existing Literature", Tourism and Hospitality Management, 24(1), 197-211.
Year 2020, Volume: 21 Issue: 47, 173 - 185, 31.12.2020

Abstract

References

  • Ahipaşaoğlu, H. S., Arıkan İ. (2003), Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri, Detay Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara.
  • Aksoy, R., Kiyci, Ş. (2011). "A Destination Image As a Type of Image and Measuring Destination Image in Tourism (Amasra Case)", European Journal of Social Sciences, 20(3), 478-488.
  • Altıntaş, V. (2012), Türkiye'de ve Dünya'da Seyahat Sektörü, (Ed.) İ. Ünlü, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü içinde (ss. 2-13), Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
  • Ayaz, N., Apak, Ö. C. (2017). "Kış Turizmine Katılan Yerli Ziyaretçilerin Seyahat Davranışları: Erciyes Kayak Merkezi Örneği", Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (49), 27-43.
  • Dalgın, T., Karadağ. L., Bingöl Z. (2015). "Türkiye’de Turizm Girişimciliğinin Gelişimi ve Turizmle İlgili Sağlanan Teşvikler", Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 174-184.
  • Davras, Ö., Uslu, A. (2019). "Destinasyon Seçimini Belirleyen Faktörlerin Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Fethiye’de İngiliz Turistler Üzerinde Bir Araştırma", Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 679-696.
  • Demir, M. (2017), Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü: İlkeler ve Yönetim, Detay Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara.
  • Eralp, Z. (1983), Genel Turizm, Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu Yayınları, Ankara.
  • http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1072 (Erişim Tarihi: 15.03.2020).
  • Kinley, T. R., Forney, J. A., Kim, Y. (2012). "Travel Motivation as a Determinant of Shopping Venue. International Journal Of Culture", Tourism And Hospitality Research, 6(3), 266-278.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M., Kozak M. (2006), Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, Detay Yayıncılık, 6. Baskı, Ankara.
  • Mısırlı, İ. (2013), Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık, 4. Baskı, Ankara.
  • Page, S. J. (2009), Tourism Management: Managing for Change, Butterworth-Heinemann, Third Edition, Oxford.
  • Ryan , C. (1991), Recreational Tourism: A Social Science Perspective, Routledge. London.
  • Tellioğlu, S., Tekin, M. (2016). "Türkiye'de İç Turizm Hareketlerinin İncelenmesi", Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(32), 488-507.
  • Van Vuuren, C. V., Slabbert, E. (2011). "Travel Motivations and Behaviour of Tourists to a South African Resort", International Conference on Tourism & Management Studies, Algarve, 295-304.
  • Yousaf, A., Amin, I., Santos, J. A. C. (2018). "Tourists’ Motivations to Travel: A Theoretical Perspective On The Existing Literature", Tourism and Hospitality Management, 24(1), 197-211.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Halil Akmese 0000-0003-4694-2215

Ali Ilgaz 0000-0003-0838-2747

Publication Date December 31, 2020
Submission Date April 29, 2020
Acceptance Date December 16, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 21 Issue: 47

Cite

APA Akmese, H., & Ilgaz, A. (2020). Türkiye’ye Gelen Yabancı Turistlerin Ziyaret Nedenlerinin Son Beş Yılın Verilerine Göre Değerlendirilmesi. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 21(47), 173-185.

Journal of Social Sciences and Humanities Research (SOBBİAD) is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License CC BY-NC 4.0.