BibTex RIS Kaynak Göster

“Eğitim Örgütlerine Yönetici Seçme ve Atamada Yaşanan Sorunlar ve Yönetici Görüşleri Temelinde Çözüm Önerileri”

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 25 - 33, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1998). Okul Yöneticiliği. 4. Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Aksoy, H. H..(2004). Okul yöneticileri ve okul dışı değişme kaynaklarının eğitime etkisi http://mimas.politics.ankara.edu.tr/~aksoy/altindag.htm 05.10.2004 12.04.2009’da indirildi.
  • Balcı, A. (2002). Türkiye’de eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi. 21.Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin
  • Yetiştirilmesi Sempozyumu. Ankara. Başaran, İ. E. (2000). Yönetim. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Hallinger, P. And Bridges, E. (1997). Problem based leadership development: Preparing educational leaders for changing times. Journal of School Leadership. vol. 7, http://www.philiphallinger.com/papers/pbl/PBL_J_SCH_Lship_1997.pdf, 21.04.2010 tarihinde indirildi.
  • Kaya,Y. K.(1996). EgitimYönetimi Kuram ve Türkiye’deki Uygulama. Ankara: Bilim Yayınları.
  • Kayıkçı, K. (2001), Yönetici yetiştirme sorunu. Millî Eğitim Dergisi. Sayı. 150.
  • Olson, L. (2000). Policy focus converges on leadership. Education Week. www.edweek.com.ewstory.clm?stug=1,  06.10.2003 tarihinde indirildi.
  • Özmen, F. (2002) Etkili okul yöneticiliği: amerika birleşik devletleri ve avrupa birliği devletlerindeki uygulamalarından örnekler. 21.Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu. Ankara.
  • Şimşek, H. (2004). Eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi: karşılaştırılmalı örnekler ve Türkiye için öneriler. Çağdaş Eğitim Dergisi, (Mart 2004, Sayı:307, s.13-21).
  • Şişman, M. Ve Turan, S. (2002). Türkiye’de eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi. 21. Yüzyıl Eğitim
  • Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu. Ankara. Taymaz, H. (2003). Okul yönetimi. Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Tortop, Nuri. (1994). Personel Yönetimi. Ankara: Yargı Yayınları.

EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YÖNETİCİ SEÇME VE ATAMADA YAŞANAN SORUNLAR VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ TEMELİNDE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 25 - 33, 01.06.2010

Öz

2000’li yıllarda, gelişmiş ülkelerde, eğitimde etkililiği artırma yönünde yapılan araştırmalar, okul
yöneticiliğinin önem bakımından birinci sırada yer aldığını göstermektedir. Okul yöneticileri
sergiledikleri liderlik davranışları ile, okullarda değişim ve gelişimi başlatabilmekte ve okulun bir
öğrenen örgüt haline gelmesinde kritik rol oynamaktadırlar.
Bununla birlikte, eğitim yöneticisinin seçilmesi, atanması ve yetiştirilmesinde çeşitli sorunlar
yaşanmaktadır. Son yıllarda bu alandaki politika ve uygulamalar okul yöneticiliği mesleğinin
taşıdığı önemle paralellik göstermemektedir. Bu araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı
resmî eğitim kurumlarına yönetici atama ve yetiştirme sürecine ilişkin, okul müdürlerinin
görüşleri temelinde, sorunların belirlenmesi ve bunlara karşı çözüm önerilerinin geliştirilmesi
amaçlanmıştır. Elazığ ili merkezindeki beş eğitim bölgesinin her birinden tesadüfi olarak seçilen
iki ilköğretim ve iki ortaöğretim okulu yöneticilerinin oluşturduğu bir örneklem grubundaki okul
yöneticileri ile yüz yüze görüşme yapılmış; görüşmede yöneticilere yarı yapılandırılmış sorular
yöneltilmiştir. Niteliksel çözümleme teknikleri kullanılarak yapılan çözümleme sonucunda,
ulaşılan bulgular yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1998). Okul Yöneticiliği. 4. Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Aksoy, H. H..(2004). Okul yöneticileri ve okul dışı değişme kaynaklarının eğitime etkisi http://mimas.politics.ankara.edu.tr/~aksoy/altindag.htm 05.10.2004 12.04.2009’da indirildi.
  • Balcı, A. (2002). Türkiye’de eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi. 21.Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin
  • Yetiştirilmesi Sempozyumu. Ankara. Başaran, İ. E. (2000). Yönetim. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Hallinger, P. And Bridges, E. (1997). Problem based leadership development: Preparing educational leaders for changing times. Journal of School Leadership. vol. 7, http://www.philiphallinger.com/papers/pbl/PBL_J_SCH_Lship_1997.pdf, 21.04.2010 tarihinde indirildi.
  • Kaya,Y. K.(1996). EgitimYönetimi Kuram ve Türkiye’deki Uygulama. Ankara: Bilim Yayınları.
  • Kayıkçı, K. (2001), Yönetici yetiştirme sorunu. Millî Eğitim Dergisi. Sayı. 150.
  • Olson, L. (2000). Policy focus converges on leadership. Education Week. www.edweek.com.ewstory.clm?stug=1,  06.10.2003 tarihinde indirildi.
  • Özmen, F. (2002) Etkili okul yöneticiliği: amerika birleşik devletleri ve avrupa birliği devletlerindeki uygulamalarından örnekler. 21.Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu. Ankara.
  • Şimşek, H. (2004). Eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi: karşılaştırılmalı örnekler ve Türkiye için öneriler. Çağdaş Eğitim Dergisi, (Mart 2004, Sayı:307, s.13-21).
  • Şişman, M. Ve Turan, S. (2002). Türkiye’de eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi. 21. Yüzyıl Eğitim
  • Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu. Ankara. Taymaz, H. (2003). Okul yönetimi. Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • Tortop, Nuri. (1994). Personel Yönetimi. Ankara: Yargı Yayınları.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Özmen Bu kişi benim

Fatih Kömürlü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özmen, F., & Kömürlü, F. (2010). EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YÖNETİCİ SEÇME VE ATAMADA YAŞANAN SORUNLAR VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ TEMELİNDE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(1), 25-33.
AMA Özmen F, Kömürlü F. EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YÖNETİCİ SEÇME VE ATAMADA YAŞANAN SORUNLAR VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ TEMELİNDE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Haziran 2010;2(1):25-33.
Chicago Özmen, Fatma, ve Fatih Kömürlü. “EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YÖNETİCİ SEÇME VE ATAMADA YAŞANAN SORUNLAR VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ TEMELİNDE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2010): 25-33.
EndNote Özmen F, Kömürlü F (01 Haziran 2010) EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YÖNETİCİ SEÇME VE ATAMADA YAŞANAN SORUNLAR VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ TEMELİNDE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 2 1 25–33.
IEEE F. Özmen ve F. Kömürlü, “EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YÖNETİCİ SEÇME VE ATAMADA YAŞANAN SORUNLAR VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ TEMELİNDE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 25–33, 2010.
ISNAD Özmen, Fatma - Kömürlü, Fatih. “EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YÖNETİCİ SEÇME VE ATAMADA YAŞANAN SORUNLAR VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ TEMELİNDE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 2/1 (Haziran 2010), 25-33.
JAMA Özmen F, Kömürlü F. EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YÖNETİCİ SEÇME VE ATAMADA YAŞANAN SORUNLAR VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ TEMELİNDE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2010;2:25–33.
MLA Özmen, Fatma ve Fatih Kömürlü. “EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YÖNETİCİ SEÇME VE ATAMADA YAŞANAN SORUNLAR VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ TEMELİNDE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 1, 2010, ss. 25-33.
Vancouver Özmen F, Kömürlü F. EĞİTİM ÖRGÜTLERİNE YÖNETİCİ SEÇME VE ATAMADA YAŞANAN SORUNLAR VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ TEMELİNDE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2010;2(1):25-33.