BibTex RIS Cite

EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI

Year 2013, Volume: 5 Issue: 2, 152 - 162, 01.12.2013

Abstract

The aimofthisstudyistomeasureandcomparethesensivitylevelsofstudentsforenvironmentandgreenproducts. The studyincludedstudentsofNazilli Economics and Business FacultyandNazilliVocational School, of Adnan Menderes University. And a total of 621 completedquestionnaireswerereturnedandAnova, t-test andfactoranalyseswereused in thestudy

References

  • Çabuk, S. ve Nakıboğlu, M. A. B.,(2003) “Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri İle İlgili Bir Uygulama” Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C. 12, S. 12, ss 39-54.
  • FollowsS. B. andJobber, D.,(1999) “Enviromentallyresponsiblepurchasebehaviour: a test of a consumer model” EuropenJournal Of Marketing, Vol.34, No:5-6, pp.723-746.
  • Dünya Gazetesi, 2012 “Yeşil pazarlama altın çağında ” 07.12.2012.
  • Johri, M. L. andSahasakmontri, K.,(1998) “Green Marketing Of CosmeticsAndToiletries İn Thailand”, Journal Of Consumer Marketing, Vol.15, Issue.3, pp.265-281.
  • Keleş, A.,(2007) “Yeşil pazarlama tüketicilerin yeşil ürünleri tüketme davranışları ve yeşil ürünlerin tüketiminde kültürün etkisi ile ilgili bir uygulama” Çukurova Üniversitesi SBE, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Vong, V., (1999) “Principles of Marketing” 2’nd Europen Edition, Hall Europe.
  • Moinsander, J.,(2007) “MotivationalComplexity Of GreenConsumerism” InternatıonalJournal Of Consumer Studies, Vol.31, Issue 4, pp.404-409.
  • Shamdasani, P.,Glorıa, O. C. and Lin, D. R., (1993) “ExploringGreenConsumers İn An OrientalCulture Role Of PersonalAnd Marketing MixFactors” Advances İn Consumer Research, Vol.20, pp.488-493.
  • Yaraş, E., Akın, E., Şakacı, B. A., (2011) “Tüketicilerin çevre bilinci düzeylerini belirlemeyeyönelik bir araştırma”C .9., S.35, ss.117-126.
  • Yüksel, C. A. ve Okumuş, A.,(2003), “Deodorant kullanan tüketicilerin, deodorant satın alırken önem verdikleri unsurların belirlenmesine yönelik bir araştırma” Erciyes Üniversitesi, 8. Ulusal Pazarlama Kongresi, ss. 292-306.
  • Zinkhan, G. M. andCarlson, L.,(1995), “GreenAdvertisingAndTheReluctant Consumer” Journalof Adversiting, Vol.24, Issue. 2, pp.1-9.

EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI

Year 2013, Volume: 5 Issue: 2, 152 - 162, 01.12.2013

Abstract

Bu araştırma öğrencilerin çevre ve yeşil ürünlere yönelik duyarlılıklarını ölçme ve kıyaslamayıamaçlamaktadır. Araştırma Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İİBF ve Nazilli Meslek Yüksekokulunda okuyan621öğrenci üzerinde anket yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada faktör, t-testi ve Anova analizleri kullanılmıştır

References

  • Çabuk, S. ve Nakıboğlu, M. A. B.,(2003) “Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri İle İlgili Bir Uygulama” Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C. 12, S. 12, ss 39-54.
  • FollowsS. B. andJobber, D.,(1999) “Enviromentallyresponsiblepurchasebehaviour: a test of a consumer model” EuropenJournal Of Marketing, Vol.34, No:5-6, pp.723-746.
  • Dünya Gazetesi, 2012 “Yeşil pazarlama altın çağında ” 07.12.2012.
  • Johri, M. L. andSahasakmontri, K.,(1998) “Green Marketing Of CosmeticsAndToiletries İn Thailand”, Journal Of Consumer Marketing, Vol.15, Issue.3, pp.265-281.
  • Keleş, A.,(2007) “Yeşil pazarlama tüketicilerin yeşil ürünleri tüketme davranışları ve yeşil ürünlerin tüketiminde kültürün etkisi ile ilgili bir uygulama” Çukurova Üniversitesi SBE, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Vong, V., (1999) “Principles of Marketing” 2’nd Europen Edition, Hall Europe.
  • Moinsander, J.,(2007) “MotivationalComplexity Of GreenConsumerism” InternatıonalJournal Of Consumer Studies, Vol.31, Issue 4, pp.404-409.
  • Shamdasani, P.,Glorıa, O. C. and Lin, D. R., (1993) “ExploringGreenConsumers İn An OrientalCulture Role Of PersonalAnd Marketing MixFactors” Advances İn Consumer Research, Vol.20, pp.488-493.
  • Yaraş, E., Akın, E., Şakacı, B. A., (2011) “Tüketicilerin çevre bilinci düzeylerini belirlemeyeyönelik bir araştırma”C .9., S.35, ss.117-126.
  • Yüksel, C. A. ve Okumuş, A.,(2003), “Deodorant kullanan tüketicilerin, deodorant satın alırken önem verdikleri unsurların belirlenmesine yönelik bir araştırma” Erciyes Üniversitesi, 8. Ulusal Pazarlama Kongresi, ss. 292-306.
  • Zinkhan, G. M. andCarlson, L.,(1995), “GreenAdvertisingAndTheReluctant Consumer” Journalof Adversiting, Vol.24, Issue. 2, pp.1-9.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hulusi DOĞAN - Esma ACAYIP - Ali Büyükmert This is me

Publication Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Büyükmert, H. D. .-. . E. A. .-. . A. (2013). EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(2), 152-162.
AMA Büyükmert HDEAA. EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. December 2013;5(2):152-162.
Chicago Büyükmert, Hulusi DOĞAN - Esma ACAYIP - Ali. “EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 5, no. 2 (December 2013): 152-62.
EndNote Büyükmert HD-EA-A (December 1, 2013) EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5 2 152–162.
IEEE H. D. .-. . E. A. .-. . A. Büyükmert, “EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 152–162, 2013.
ISNAD Büyükmert, Hulusi DOĞAN - Esma ACAYIP - Ali. “EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5/2 (December 2013), 152-162.
JAMA Büyükmert HD-EA-A. EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5:152–162.
MLA Büyükmert, Hulusi DOĞAN - Esma ACAYIP - Ali. “EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 5, no. 2, 2013, pp. 152-6.
Vancouver Büyükmert HD-EA-A. EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5(2):152-6.