EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI
Yıl 2013,
Cilt: 5 Sayı: 2, 152 - 162, 01.12.2013
Hulusi DOĞAN - Esma ACAYIP - Ali Büyükmert
Öz
The aimofthisstudyistomeasureandcomparethesensivitylevelsofstudentsforenvironmentandgreenproducts. The studyincludedstudentsofNazilli Economics and Business FacultyandNazilliVocational School, of Adnan Menderes University. And a total of 621 completedquestionnaireswerereturnedandAnova, t-test andfactoranalyseswereused in thestudy
Kaynakça
- Çabuk, S. ve Nakıboğlu, M. A. B.,(2003) “Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri İle İlgili Bir Uygulama” Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C. 12, S. 12, ss 39-54.
- FollowsS. B. andJobber, D.,(1999) “Enviromentallyresponsiblepurchasebehaviour: a test of a consumer model” EuropenJournal Of Marketing, Vol.34, No:5-6, pp.723-746.
- Dünya Gazetesi, 2012 “Yeşil pazarlama altın çağında ” 07.12.2012.
- Johri, M. L. andSahasakmontri, K.,(1998) “Green Marketing Of CosmeticsAndToiletries İn Thailand”, Journal Of Consumer Marketing, Vol.15, Issue.3, pp.265-281.
- Keleş, A.,(2007) “Yeşil pazarlama tüketicilerin yeşil ürünleri tüketme davranışları ve yeşil ürünlerin tüketiminde kültürün etkisi ile ilgili bir uygulama” Çukurova Üniversitesi SBE, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
- Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Vong, V., (1999) “Principles of Marketing” 2’nd Europen Edition, Hall Europe.
- Moinsander, J.,(2007) “MotivationalComplexity Of GreenConsumerism” InternatıonalJournal Of Consumer Studies, Vol.31, Issue 4, pp.404-409.
- Shamdasani, P.,Glorıa, O. C. and Lin, D. R., (1993) “ExploringGreenConsumers İn An OrientalCulture Role Of PersonalAnd Marketing MixFactors” Advances İn Consumer Research, Vol.20, pp.488-493.
- Yaraş, E., Akın, E., Şakacı, B. A., (2011) “Tüketicilerin çevre bilinci düzeylerini belirlemeyeyönelik bir araştırma”C .9., S.35, ss.117-126.
- Yüksel, C. A. ve Okumuş, A.,(2003), “Deodorant kullanan tüketicilerin, deodorant satın alırken önem verdikleri unsurların belirlenmesine yönelik bir araştırma” Erciyes Üniversitesi, 8. Ulusal Pazarlama Kongresi, ss. 292-306.
- Zinkhan, G. M. andCarlson, L.,(1995), “GreenAdvertisingAndTheReluctant Consumer” Journalof Adversiting, Vol.24, Issue. 2, pp.1-9.
EĞİTİMDE YEŞİL İNSAN TÜKETİMDE YEŞİL ÜRÜN: NAZİLLİ İİBF VE NAZİLLİ MYO ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DUYARLILIK ANALİZİ ÇALIŞMASI
Yıl 2013,
Cilt: 5 Sayı: 2, 152 - 162, 01.12.2013
Hulusi DOĞAN - Esma ACAYIP - Ali Büyükmert
Öz
Bu araştırma öğrencilerin çevre ve yeşil ürünlere yönelik duyarlılıklarını ölçme ve kıyaslamayıamaçlamaktadır. Araştırma Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İİBF ve Nazilli Meslek Yüksekokulunda okuyan621öğrenci üzerinde anket yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada faktör, t-testi ve Anova analizleri kullanılmıştır
Kaynakça
- Çabuk, S. ve Nakıboğlu, M. A. B.,(2003) “Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri İle İlgili Bir Uygulama” Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C. 12, S. 12, ss 39-54.
- FollowsS. B. andJobber, D.,(1999) “Enviromentallyresponsiblepurchasebehaviour: a test of a consumer model” EuropenJournal Of Marketing, Vol.34, No:5-6, pp.723-746.
- Dünya Gazetesi, 2012 “Yeşil pazarlama altın çağında ” 07.12.2012.
- Johri, M. L. andSahasakmontri, K.,(1998) “Green Marketing Of CosmeticsAndToiletries İn Thailand”, Journal Of Consumer Marketing, Vol.15, Issue.3, pp.265-281.
- Keleş, A.,(2007) “Yeşil pazarlama tüketicilerin yeşil ürünleri tüketme davranışları ve yeşil ürünlerin tüketiminde kültürün etkisi ile ilgili bir uygulama” Çukurova Üniversitesi SBE, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
- Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Vong, V., (1999) “Principles of Marketing” 2’nd Europen Edition, Hall Europe.
- Moinsander, J.,(2007) “MotivationalComplexity Of GreenConsumerism” InternatıonalJournal Of Consumer Studies, Vol.31, Issue 4, pp.404-409.
- Shamdasani, P.,Glorıa, O. C. and Lin, D. R., (1993) “ExploringGreenConsumers İn An OrientalCulture Role Of PersonalAnd Marketing MixFactors” Advances İn Consumer Research, Vol.20, pp.488-493.
- Yaraş, E., Akın, E., Şakacı, B. A., (2011) “Tüketicilerin çevre bilinci düzeylerini belirlemeyeyönelik bir araştırma”C .9., S.35, ss.117-126.
- Yüksel, C. A. ve Okumuş, A.,(2003), “Deodorant kullanan tüketicilerin, deodorant satın alırken önem verdikleri unsurların belirlenmesine yönelik bir araştırma” Erciyes Üniversitesi, 8. Ulusal Pazarlama Kongresi, ss. 292-306.
- Zinkhan, G. M. andCarlson, L.,(1995), “GreenAdvertisingAndTheReluctant Consumer” Journalof Adversiting, Vol.24, Issue. 2, pp.1-9.