BibTex RIS Cite

INEQUALITIES IN ACCESS TO EDUCATION IN BRAZIL AND THE BOLSA FAMILIA PROGRAM

Year 2014, Volume: 6 Issue: 2, 1 - 11, 01.12.2014

Abstract

In terms of the distribution of national income, Brazil is one of the
most unequal countries in the world. The fact that education policies are focused
on universities and the existence of inequalities in accessing education services at
lower levels are among the reasons for this inequality. Bolsa Familia Program
has been put into practice in order to dissolve the current inequalities in
accessing the educational resources. Although the program seems as an ordinary
conditional cash transfer program, it has several effective and innovative
methods. Many studies show that the program reduces the income inequality and
poverty. On the other hand, some other studies find that the program has a limited
or even negative impact on the quality of education.

BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI

Year 2014, Volume: 6 Issue: 2, 1 - 11, 01.12.2014

Abstract

Brezilya, dünyanın gelir dağılımı en bozuk ülkelerinden biridir. Eğitim
politikalarının büyük oranda üniversite seviyesine odaklanmış olması ve daha alt
kademe düzeylerde eğitime erişimde adaletsizliklerin bulunması bu sonucu
doğuran nedenlerdendir. Brezilya’da eğitime erişimdeki mevcut adaletsizliği
gidermek amacıyla Bolsa Familia Programı uygulanmaktadır. Program klasik bir
şartlı nakit transferi programı gibi görünse de birçok etkin ve yenilikçi uygulama
yöntemi içermektedir. Araştırmalar programın gelir adaletsizliğini ve fakirliği
azalttığını göstermektedir. Diğer taraftan programın toplam eğitim kalitesi
üzerinde kısıtlı ve hatta olumsuz etkisi olduğuna yönelik çalışmalar
bulunmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA63FV87GM
Journal Section Research Article
Authors

Tayyar Doğan This is me

Volkan İdris Sarı

Publication Date December 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Doğan, T., & Sarı, V. İ. (2014). BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6(2), 1-11.
AMA Doğan T, Sarı Vİ. BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. December 2014;6(2):1-11.
Chicago Doğan, Tayyar, and Volkan İdris Sarı. “BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 6, no. 2 (December 2014): 1-11.
EndNote Doğan T, Sarı Vİ (December 1, 2014) BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 6 2 1–11.
IEEE T. Doğan and V. İ. Sarı, “BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 1–11, 2014.
ISNAD Doğan, Tayyar - Sarı, Volkan İdris. “BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 6/2 (December 2014), 1-11.
JAMA Doğan T, Sarı Vİ. BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2014;6:1–11.
MLA Doğan, Tayyar and Volkan İdris Sarı. “BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 6, no. 2, 2014, pp. 1-11.
Vancouver Doğan T, Sarı Vİ. BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2014;6(2):1-11.