BibTex RIS Kaynak Göster

INEQUALITIES IN ACCESS TO EDUCATION IN BRAZIL AND THE BOLSA FAMILIA PROGRAM

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 2, 1 - 11, 01.12.2014

Öz

In terms of the distribution of national income, Brazil is one of the
most unequal countries in the world. The fact that education policies are focused
on universities and the existence of inequalities in accessing education services at
lower levels are among the reasons for this inequality. Bolsa Familia Program
has been put into practice in order to dissolve the current inequalities in
accessing the educational resources. Although the program seems as an ordinary
conditional cash transfer program, it has several effective and innovative
methods. Many studies show that the program reduces the income inequality and
poverty. On the other hand, some other studies find that the program has a limited
or even negative impact on the quality of education.

BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 2, 1 - 11, 01.12.2014

Öz

Brezilya, dünyanın gelir dağılımı en bozuk ülkelerinden biridir. Eğitim
politikalarının büyük oranda üniversite seviyesine odaklanmış olması ve daha alt
kademe düzeylerde eğitime erişimde adaletsizliklerin bulunması bu sonucu
doğuran nedenlerdendir. Brezilya’da eğitime erişimdeki mevcut adaletsizliği
gidermek amacıyla Bolsa Familia Programı uygulanmaktadır. Program klasik bir
şartlı nakit transferi programı gibi görünse de birçok etkin ve yenilikçi uygulama
yöntemi içermektedir. Araştırmalar programın gelir adaletsizliğini ve fakirliği
azalttığını göstermektedir. Diğer taraftan programın toplam eğitim kalitesi
üzerinde kısıtlı ve hatta olumsuz etkisi olduğuna yönelik çalışmalar
bulunmaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA63FV87GM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tayyar Doğan Bu kişi benim

Volkan İdris Sarı

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, T., & Sarı, V. İ. (2014). BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6(2), 1-11.
AMA Doğan T, Sarı Vİ. BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Aralık 2014;6(2):1-11.
Chicago Doğan, Tayyar, ve Volkan İdris Sarı. “BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 6, sy. 2 (Aralık 2014): 1-11.
EndNote Doğan T, Sarı Vİ (01 Aralık 2014) BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 6 2 1–11.
IEEE T. Doğan ve V. İ. Sarı, “BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 2, ss. 1–11, 2014.
ISNAD Doğan, Tayyar - Sarı, Volkan İdris. “BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 6/2 (Aralık 2014), 1-11.
JAMA Doğan T, Sarı Vİ. BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2014;6:1–11.
MLA Doğan, Tayyar ve Volkan İdris Sarı. “BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 2, 2014, ss. 1-11.
Vancouver Doğan T, Sarı Vİ. BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2014;6(2):1-11.