PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

INEQUALITIES IN ACCESS TO EDUCATION IN BRAZIL AND THE BOLSA FAMILIA PROGRAM

Yıl 2014, Cilt 6, Sayı 2, 1 - 11, 01.12.2014

Öz

In terms of the distribution of national income, Brazil is one of the most unequal countries in the world. The fact that education policies are focused on universities and the existence of inequalities in accessing education services at lower levels are among the reasons for this inequality. Bolsa Familia Program has been put into practice in order to dissolve the current inequalities in accessing the educational resources. Although the program seems as an ordinary conditional cash transfer program, it has several effective and innovative methods. Many studies show that the program reduces the income inequality and poverty. On the other hand, some other studies find that the program has a limited or even negative impact on the quality of education.

BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI

Yıl 2014, Cilt 6, Sayı 2, 1 - 11, 01.12.2014

Öz

Brezilya, dünyanın gelir dağılımı en bozuk ülkelerinden biridir. Eğitim politikalarının büyük oranda üniversite seviyesine odaklanmış olması ve daha alt kademe düzeylerde eğitime erişimde adaletsizliklerin bulunması bu sonucu doğuran nedenlerdendir. Brezilya’da eğitime erişimdeki mevcut adaletsizliği gidermek amacıyla Bolsa Familia Programı uygulanmaktadır. Program klasik bir şartlı nakit transferi programı gibi görünse de birçok etkin ve yenilikçi uygulama yöntemi içermektedir. Araştırmalar programın gelir adaletsizliğini ve fakirliği azalttığını göstermektedir. Diğer taraftan programın toplam eğitim kalitesi üzerinde kısıtlı ve hatta olumsuz etkisi olduğuna yönelik çalışmalar bulunmaktadır

Ayrıntılar

Diğer ID JA63FV87GM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tayyar DOĞAN Bu kişi benim


Volkan İdris SARI
0000-0001-7032-8069

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayınlandığı Sayı Yıl 2014, Cilt 6, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { sobiadsbd403693, journal = {Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi}, issn = {}, eissn = {1309-8012}, address = {}, publisher = {Sosyal Bilimler Araştırmaları Derneği}, year = {2014}, volume = {6}, pages = {1 - 11}, doi = {}, title = {BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI}, key = {cite}, author = {Doğan, Tayyar and Sarı, Volkan İdris} }
APA Doğan, T. & Sarı, V. İ. (2014). BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI . Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi , 6 (2) , 1-11 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sobiadsbd/issue/35982/403693
MLA Doğan, T. , Sarı, V. İ. "BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI" . Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 6 (2014 ): 1-11 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/sobiadsbd/issue/35982/403693>
Chicago Doğan, T. , Sarı, V. İ. "BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI". Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 6 (2014 ): 1-11
RIS TY - JOUR T1 - BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI AU - Tayyar Doğan , Volkan İdris Sarı Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - DO - T2 - Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 11 VL - 6 IS - 2 SN - -1309-8012 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI %A Tayyar Doğan , Volkan İdris Sarı %T BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI %D 2014 %J Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi %P -1309-8012 %V 6 %N 2 %R %U
ISNAD Doğan, Tayyar , Sarı, Volkan İdris . "BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI". Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 6 / 2 (Aralık 2014): 1-11 .
AMA Doğan T. , Sarı V. İ. BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2014; 6(2): 1-11.
Vancouver Doğan T. , Sarı V. İ. BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2014; 6(2): 1-11.
IEEE T. Doğan ve V. İ. Sarı , "BREZİLYA’DA EĞİTİME ERİŞİM ADALETSİZLİĞİ VE BOLSA FAMILIA PROGRAMI", Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 6, sayı. 2, ss. 1-11, Ara. 2014