Research Article
BibTex RIS Cite

E-TİCARET: TEORİK BİR ÇERÇEVE

Year 2021, , 184 - 198, 02.01.2021
https://doi.org/10.33537/sobild.2021.12.1.16

Abstract

E-ticaret ilk kez görülmeye başlandığı 1960'larden itibaren
işletmelerin iş yapma biçimlerinde büyük değişikliklere neden
olmuştur ve günümüzde en popüler konulardan biri haline
gelmiştir. E-ticaretin neredeyse tamamen internet üzerinden
gerçekleşmesi, e-ticaretin geleneksel ticaretten farklılaşmasını
sağlar. E- ticaret, tüketiciler için istedikleri yerden istedikleri
zaman alışveriş yapabilme, esnek ödeme seçenekleri, zamandan
tasarruf ve düşük işlem maliyetleri gibi faydalar sunarken,
işletmeler için aracı olmadan satış, yeni pazarlar oluşturmak,
müşteri sadakati ve gelirleri arttırmak, tedarikçi ilişkilerini
geliştirmek, stokları ve nakliye maliyetlerini azaltmak gibi
fırsatlar sağlamaktadır. Bu çalışma, güncel istatistikleri de
paylaşarak, e-ticaret kavramıyla ilgili geniş bir çerçeve
oluşturmaya odaklanmaktadır. Çalışmada, e-ticaret tanımları,
eticaretin tarihi, e-ticaret araçları, geleneksel ticaretten farklılıkları,
e-ticaret türleri, e-ticaret faydaları ve zorlukları geniş bir
perspektiften anlatılmıştır.

References

  • Allison, J. (2017). E-Commerce and the Newspaper Industry: Determinants to First-Movership, Academy of Strategic Management Journal, Vol: 16 (1), 225-243.
Year 2021, , 184 - 198, 02.01.2021
https://doi.org/10.33537/sobild.2021.12.1.16

Abstract

References

  • Allison, J. (2017). E-Commerce and the Newspaper Industry: Determinants to First-Movership, Academy of Strategic Management Journal, Vol: 16 (1), 225-243.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Digital Marketing
Journal Section Research Articles
Authors

Yasemin Gedik

Publication Date January 2, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Gedik, Y. (2021). E-TİCARET: TEORİK BİR ÇERÇEVE. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 184-198. https://doi.org/10.33537/sobild.2021.12.1.16