Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-TİCARET: TEORİK BİR ÇERÇEVE

Yıl 2021, , 184 - 198, 02.01.2021
https://doi.org/10.33537/sobild.2021.12.1.16

Öz

E-ticaret ilk kez görülmeye başlandığı 1960'larden itibaren
işletmelerin iş yapma biçimlerinde büyük değişikliklere neden
olmuştur ve günümüzde en popüler konulardan biri haline
gelmiştir. E-ticaretin neredeyse tamamen internet üzerinden
gerçekleşmesi, e-ticaretin geleneksel ticaretten farklılaşmasını
sağlar. E- ticaret, tüketiciler için istedikleri yerden istedikleri
zaman alışveriş yapabilme, esnek ödeme seçenekleri, zamandan
tasarruf ve düşük işlem maliyetleri gibi faydalar sunarken,
işletmeler için aracı olmadan satış, yeni pazarlar oluşturmak,
müşteri sadakati ve gelirleri arttırmak, tedarikçi ilişkilerini
geliştirmek, stokları ve nakliye maliyetlerini azaltmak gibi
fırsatlar sağlamaktadır. Bu çalışma, güncel istatistikleri de
paylaşarak, e-ticaret kavramıyla ilgili geniş bir çerçeve
oluşturmaya odaklanmaktadır. Çalışmada, e-ticaret tanımları,
eticaretin tarihi, e-ticaret araçları, geleneksel ticaretten farklılıkları,
e-ticaret türleri, e-ticaret faydaları ve zorlukları geniş bir
perspektiften anlatılmıştır.

Kaynakça

  • Allison, J. (2017). E-Commerce and the Newspaper Industry: Determinants to First-Movership, Academy of Strategic Management Journal, Vol: 16 (1), 225-243.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dijital Pazarlama
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yasemin Gedik

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Gedik, Y. (2021). E-TİCARET: TEORİK BİR ÇERÇEVE. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 184-198. https://doi.org/10.33537/sobild.2021.12.1.16