BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 3, - , 26.11.2015

Öz

Menu cards are considered as an instrument that can contribute to the image of a food and beverage facility, can affect the customer preferences of food and beverages and raise the sales as well as it gives information about the food that is serviced by the facility. In this study, the impressionability of customers from attributes of menu cards in their food and beverage preferences is evaluated. According to study results that were carried out with 385 customers who selected their meals by using the facilities’ menu cards, customers were affected mostly by the content of menu cards and at least by the physical attributes of menu cards. In terms of gender, women are influenced more by visual perception and clarity factors, males are influenced more by diversity factor. In addition to these, in terms of demographic characteristics, impressionability of the customers from attributes of menu cards in their food and beverage preferences changes at varying rates

Menü Kartlarının Müşterilerin Yiyecek İçecek Tercihi Üzerindeki Etkisi

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 3, - , 26.11.2015

Öz

 

Menü kartları, yiyecek içecek işletmesinin servis edeceği yemekler hakkında bilgi vermenin yanında; işletmenin imajına katkı sağlayabilecek, müşterilerin yiyecek içecek seçimini etkileyebilecek, satışları arttırıcı bir araç olarak da düşünülmektedir. Bu çalışmada müşterilerin yiyecek içecek tercihlerinde menü kartlarına ilişkin özelliklerden etkilenme durumları değerlendirilmiştir. Yiyecek içecek işletmesinde menü kartını kullanarak yiyecek içecek seçen 385 müşteri ile yapılan araştırma sonuçlarına göre; müşteriler menü kartlarına ilişkin en fazla içerikten, en az kartın fiziksel özelliklerinden etkilenmektedir. Cinsiyete göre kadınlar görsel algı ve açıklık faktörlerinden daha fazla etkilenirken; erkekler çeşitlilik faktöründen etkilenmektedir. Bununla birlikte müşterilerin sosyo demografik özelliklerine göre yiyecek içecek seçimlerinde menü kartlarına ilişkin özelliklerden etkilenme durumları değişen oranlarda farklılık göstermektedir.

Anahtar Kelimeler: Menü kartı, müşteri tercihi, yiyecek içecek işletmesi.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aydan Bekar Bu kişi benim

Zeynep Demirci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bekar, A., & Demirci, Z. (2015). Menü Kartlarının Müşterilerin Yiyecek İçecek Tercihi Üzerindeki Etkisi. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12(3).

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.