Bu araştırmanın temel amacı Türkiye’de turizm
eğitimi alan öğrencilerin duygusal zeka düzeyleri ile akademik başarıları
arasında ilişkinin olup olmadığını saptamaktır. Bu konuda yapılan önceki
araştırmaların turizm fakültelerinde ele alınmaması ve bu araştırmaların
sonuçlarının farklı olması çalışmanın önemini artırmaktadır. Nicel karakter
taşıyan araştırmaya Türkiye’nin farklı üniversitelerinde turizm eğitimi alan
470 öğrenci katılmıştır. Elde edilen anket verilerin analizinde ki-kare ve
Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre turizm
öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile akademik başarıları arasında bir
ilişki olduğu tespit edilmiştir. Duygusal zekanın alt boyutları olarak ele
alınan özgüven, özdeğerlendirme, genel ruh hali, strese dayanıklılık ve
özdenetim ile akademik başarı arasında ilişki bulunmamıştır. Duygusal zekanın
uyum sağlama boyutu ile akademik başarı arasında ilişki olduğu saptanmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 3 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.