Bu araştırmada, yiyecek
ve içecek hizmeti sunan birimlerin işgörenleri perspektifinden iş motivasyonun
ve yiyecek-içecek hizmetlerinde hijyen davranışı sergilenmesine etkisi üzerine bir
anlayış geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda turizm işletme
belgeli yiyecek ve içecek hizmet birimlerinde çalışan 250 işgörenden anket
tekniği kapsamında veri toplanmıştır. Verilerinin analizi kapsamında yiyecek ve
içecek hizmeti sunan işgörenlerin iş motivasyonları; yönetici yaklaşımı, iş
güvenliği, iş ortamı ve kendini gerçekleştirme ve hijyen davranışları; gönüllü
hijyen davranışı, hijyen bilgisi, zorunlu hijyen davranışı ve hijyen düşüncesi olarak
belirlenmiştir. İş motivasyonu ile hijyen davranışı sergileme arasında orta
düzeyde (r=0,551) olmak üzere pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 2 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DOAj, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.