Case Report
BibTex RIS Cite

Bilincin Akademik Gelişiminde Seyr-ü Süluk: Yakaza - Uyanış - Özgürlük

Year 2021, Volume: 18 Issue: 1, 6 - 16, 25.04.2021
https://doi.org/10.24010/soid.912557

Abstract

Doktora süreci ve sonrasında, beslendiği akademik habitata bağlı lakin sonradan verilen zorunlu unvandan bağımsız (profesör, doçent vb) akademik gelişimin, olgunlaşmanın seyrinde akıl, mantık, düşünme biçimi, anlayış seviyeleri ve gayeleri açısından farklılaşabilen “bilinci” değişik mertebelere oturtmak, hallerle anmak mümkündür. Akademik gelişim sürecinde terim, model, konsept, teoriler hakkında alandan genelde pasif biçimde öğrenme devam ederken sadece öğrenme değil düşünme yeteneğinin de gelişmesi beklenir.

References

  • Alderfer, C. P. (1969). "An empirical test of a new theory of human needs". Organizational Behavior and Human Performance. 4 (2): 142–75.
  • Bourdieu, P. (1990). Homo academicus. Peter Collier (İngilizce’ye Çev.). Cambridge: Polity Press
  • Hofter, E. (2011). Kesin İnançlılar. Plato Film Yayınları
  • Karakaya, F. (2012). Ecce Homo Academicus. Sosyoloji Dergisi, 3. Dizi, 25. Sayı, 2012/2, 103-111
  • Nalbantoğlu, H.Ü (2003). Üniversite A.Ş.de bir ‘homo academicus’: “Ersatz” yuppie akademisyen. Toplum ve Bilim, 97: 7-42
  • Nietzsche, F. (2011) İşte Böyle Dedi Zerdüşt, çev. Ord. Prof. Dr. Sadi Irmak, İstanbul: Kabalcı Yay.
  • Özen, Ş. (2002). Türkiye'deki örgütler/yönetim araştırmalarında törensel görgülcülük sorunu. Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2-2: 5-
  • Paul, R. & Elder, L. (2016).“ Kritik Düşünce: Yaşamınızın ve Öğrenmenizin Sorumluluğunu Üstlenmek İçin Araçlar”, Çev. Aslan, A. Sart, G. Nobel Akademik Yayıncılık, Kasım, Ankara
  • Paul, R. ve Elder, L. (2003). “The Miniature Guide to - Critical Thinking Concepts and Tools”. Based on Critical Thinking Concepts and Principles, Foundation for Critical Thinking, p. 6, www.criticalthinking.org
  • Reich, W. (2006). Dinle Küçük Adam. Cem Yayınevi
Year 2021, Volume: 18 Issue: 1, 6 - 16, 25.04.2021
https://doi.org/10.24010/soid.912557

Abstract

References

  • Alderfer, C. P. (1969). "An empirical test of a new theory of human needs". Organizational Behavior and Human Performance. 4 (2): 142–75.
  • Bourdieu, P. (1990). Homo academicus. Peter Collier (İngilizce’ye Çev.). Cambridge: Polity Press
  • Hofter, E. (2011). Kesin İnançlılar. Plato Film Yayınları
  • Karakaya, F. (2012). Ecce Homo Academicus. Sosyoloji Dergisi, 3. Dizi, 25. Sayı, 2012/2, 103-111
  • Nalbantoğlu, H.Ü (2003). Üniversite A.Ş.de bir ‘homo academicus’: “Ersatz” yuppie akademisyen. Toplum ve Bilim, 97: 7-42
  • Nietzsche, F. (2011) İşte Böyle Dedi Zerdüşt, çev. Ord. Prof. Dr. Sadi Irmak, İstanbul: Kabalcı Yay.
  • Özen, Ş. (2002). Türkiye'deki örgütler/yönetim araştırmalarında törensel görgülcülük sorunu. Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2-2: 5-
  • Paul, R. & Elder, L. (2016).“ Kritik Düşünce: Yaşamınızın ve Öğrenmenizin Sorumluluğunu Üstlenmek İçin Araçlar”, Çev. Aslan, A. Sart, G. Nobel Akademik Yayıncılık, Kasım, Ankara
  • Paul, R. ve Elder, L. (2003). “The Miniature Guide to - Critical Thinking Concepts and Tools”. Based on Critical Thinking Concepts and Principles, Foundation for Critical Thinking, p. 6, www.criticalthinking.org
  • Reich, W. (2006). Dinle Küçük Adam. Cem Yayınevi
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Atila Yüksel This is me 0000-0001-5916-1464

Publication Date April 25, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 18 Issue: 1

Cite

APA Yüksel, A. (2021). Bilincin Akademik Gelişiminde Seyr-ü Süluk: Yakaza - Uyanış - Özgürlük. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 18(1), 6-16. https://doi.org/10.24010/soid.912557

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).

26935

Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DOAj, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.