Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yiyecek ve İçecek Hizmeti Sunan İşletmelerin Evcil Hayvan Politikalarının Analizi: Çeşme Örneği

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 3, 601 - 614, 15.12.2021
https://doi.org/10.24010/soid.981146

Öz

Yiyecek ve içecek hizmetlerinin sunulduğu restoran, kafe vb. işletmelere evcil hayvanların kabulü ile ilgili farklı düzenlemeler mevcuttur. Bazı işletmeler hayvan dostu politikalar benimseyerek kedi ya da köpek sahibi müşterileri kabul ederken bazıları ise tam tersi yönde uygulamalarla bu hayvanların işletmeye kabulünü kısıtlamaktadır. Hayvan dostu işletmelerin tutumları bile işletmeden işletmeye farklılık göstermektedir. Ayrıca işletmenin kontrolünde olmayan işletmenin sınırları içinde beslenen ve konuşlanan sahipsiz hayvanlar da bulunmaktadır. Kedi ya da köpeği bulunan misafirleri kabul eden işletmelerin evcil hayvan sahibi olmayan müşterilere de hizmet verdiği düşünüldüğünde işletmenin bu konuda nasıl bir politika izlemesi gerektiği kritik bir öneme sahiptir. Bu çalışma, işletmelerin restoran ve kafelerdeki kedi-köpeklere ve sahipsiz hayvanlara karşı mevcut tutumlarını araştırırken yiyecek ve içecek işletme sahiplerinin evcil hayvan politikası oluşturma sürecine de rehberlik etmeyi hedeflemektedir. Etkili, uygulanabilir ve açık bir evcil hayvan kabul politikası, kedi-köpek dostu yiyecek ve içecek işletmeleri için de bir gerekliliktir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmanın örneklemini Çeşme ilçesinde bulunan farklı kategorideki onaltı yiyecek ve içecek işletmesi oluşturmaktadır. Yüzyüze yapılan görüşmelerden elde edilen görüşler betimsel analiz yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırmaya katılan işletmelerin büyük bölümü değişen tüketici eğilimlerine bağlı olarak kendi insiyatifleri ölçüsünde evcil hayvan kabul etse de bu konuya ilişkin yerel ve ulusal ölçekte düzenlemelere ihtiyaç duyulmaktadır. Araştırma sonuçları işletmelerin politika oluşturma sürecine de ışık tutacaktır.

Kaynakça

  • American Pet Products Association (APPA) (2020). https://www.americanpetproducts.org/press_industrytrends.asp adresinden 27.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Barker S.B., and Barker, R.T. (1988), The Human-Canine Bond: Closer than Family Ties? Journal of Mental Health Counseling, 10, 46-56.
  • Boya, U., Dotson, M., and Hyatt, E. (2012). Dimensions of The Dog–Human Relationship: A Segmentation Approach. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 20, 133-143.
  • Brown, D.(1985). Cultural Attitudes Towards Pets. The Veterinary Clinics of North America. Small Animal Practice, 15 (2), 311-317.
  • Carr, N. (2014). Dogs in The Leisure Experience. Wallingford: CABI UK.
  • Carr, N. (2017). Recognising The Position of The Pet Dog in Tourism, Annals of Tourism Research, 62, 112-113.
  • Chen, A. H., Peng, N., and Hung, K. P. (2014). Developing a Pet Owners’ Tourism Constraints Scale–The Constraints to Take Dogs to Tourist Activities. International Journal of Tourism Research, 16 (4), 315-324.
  • Chen, A.H., Hung, K.P., and Peng, N. (2011). Planned Leisure Behaviour and Pet Attachment, Annals of Tourism Research, 38 (4), 1653-1657.
  • Chen, Y. (2018). Accommodating Travellers with Pets: Is Auckland Ready? Yayımlanmamış Doktora Tezi, Auckland University of Technology. Retrieved from https://openrepository.aut.ac.nz/bitstream/handle/10292/11867/ChenY.pdf?sequence=3&isAllowed=y adresinden 28.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Creswell, J. W. ve Creswell, J. D. (2021). Araştırma tasarımı: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları, (5. Basımdan Çeviri), E. Karadağ (Çev.), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Çetin, E. (2017). Tüketim Toplumunda Evcil Hayvanların Sahiplenilmesi: Sosyolojik Bir Analiz, Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 20 (2), 89-107.
  • Denizer, D. (2012). Yiyecek İçecek Hizmetleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Dilek, S., Kulakoğlu Dilek, N., and Fennell, D. (2020). Travelling Companions: A Constraint Analysis of Pet Owners in Turkey, Journal of Tourism Leisure and Hospitality, 2 (1) , 4-13.
  • Dotson, M. and Hyatt, E. (2008). Understanding Dog–Human Companionship. Journal of Business Research, 61, 457-466.
  • Dugswelcome (2020). https://www.dugswelcome.com/dogfaq_tips_advice/dogs-environmental-health/ adresinden 28.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Ellson, T. (2008). Can we live without a dog? Consumption life cycles in dog–owner relationships, Journal of Business Research, 61 (5), 565-573.
  • FDA (2017). https://www.fda.gov/media/110822/download adresinden 29.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Galvin, S. L., and Herzog, H. A. (1998). Attitudes and Dispositional Optimism of Animal Rights Demonstrators, Society & Animals, 6 (1), 1-11.
  • Griffis, G. (2020). The most (and least) Dog-frıendly Countrıes in Europe. https://gigigriffis.com/least-dog-friendly-countries-europe/ adresinden 29.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Hirschman, E.C. (1994). Consumers and Their Animal Companions, Journal of Consumer Research, (20) 4, 616–632.
  • Hultsman, W. Z. (2012). Couple Involvement in Serious Leisure: Examining Participation in Dog Agility, Leisure Studies, 31(2), 231-253.
  • Hung, K.P., Chen, A. and Peng, N. (2012). The Constraints for Taking Pets to Leisure Activities, Annals of Tourism Research, 39 (1), 487-495. Insure Information Institute (III) (2020). https://www.iii.org/fact-statistic/facts-statistics-pet-statistics adresinden 01.08.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Johnson, J. (2009). Dogs, Cats, and Their People: The Place of the Family Pet and Attitudes about Pet Keeping. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. University of Waterloo, Canada. https://uwspace.uwaterloo.ca/bitstream/handle/10012/4379/Johnson_Jill.pdf;sequence=1 25.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Krause-Parello, C.A. (2012). Pet Ownership and Older Women: The Relationships Among Loneliness, Pet Attachment Support, Human Social Support, and Depressed Mood, Geriatric Nursing, 33 (3), 194-203,
  • Resmi Gazete (2011). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/12/20111217-5.htm adresinden 27.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Salgırlı, Y., Emre, B., Besgül, K., Öztürk, H. Ve Sagmanlıgil, V. (2012). Köpek Sahiplerinin Köpeklerine Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi Üzerine Bir Pilot Çalışma. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi, 59, 11-15.
  • Serpell, J. (2004). Factors Influencing Human Attitudes to Animals and Their Welfare, Animal Welfare. 13.
  • Simpleview (2021). https://www.simplevieweurope.com/blog/read/2018/09/pet-tourism-and-the-rising-value-of-the-hound-pound-b102 adresinden 02.08.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Tlapa, C.A., Miller, R.K., and Washington, K. (2011). The 2011 Restaurant, Food & Beverage Market Research Handbook. USA: Richard K Miller & Associates. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (11. Basım), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zhang, Y. (2012). People’s Attitudes towards Dogs in Hotel Settings, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Purdue University, ABD.

The Analysis of Pet Policies of Food and Beverage Outlets: The Case of Çeşme

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 3, 601 - 614, 15.12.2021
https://doi.org/10.24010/soid.981146

Öz

There are different regulations regarding the acceptance of pets to businesses such as restaurant, cafeteria etc. where food and beverage services are provided. Some businesses adopt animal-friendly policies and accept customers with cats or dogs, while others restrict the acceptance of these animals to the business with different practices. Even the attitudes of animal friendly businesses differ from business to business. In addition, there are free-roaming homeless animals fed and deployed within the boundaries of the business. Considering that businesses that accept guests with cats or dogs also serve customers who do not have pets, it is critical that the business should follow a policy in this regard. Investigating the current attitudes of businesses towards cats and dogs and free-roaming homeless animals in restaurants and cafes, the study aims to guide the pet policy making process of food and beverage business owners. An effective, actionable and open restaurant pet policy is also a requirement for cat and dog friendly restaurants and cafes. Qualitative research approach was adopted in the study. The sample of the research consists of sixteen food and beverage businesses in different categories located in Cesme district. The data obtained from the face-to-face interviews were interpreted with the help of descriptive analysis. Although most food and beverage outlets participating in the research accept pets at their own initiative, depending on the changing consumer trends, local and national regulations are needed on this issue. The results of the research will also guide on the policy making process of the enterprises.

Kaynakça

  • American Pet Products Association (APPA) (2020). https://www.americanpetproducts.org/press_industrytrends.asp adresinden 27.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Barker S.B., and Barker, R.T. (1988), The Human-Canine Bond: Closer than Family Ties? Journal of Mental Health Counseling, 10, 46-56.
  • Boya, U., Dotson, M., and Hyatt, E. (2012). Dimensions of The Dog–Human Relationship: A Segmentation Approach. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 20, 133-143.
  • Brown, D.(1985). Cultural Attitudes Towards Pets. The Veterinary Clinics of North America. Small Animal Practice, 15 (2), 311-317.
  • Carr, N. (2014). Dogs in The Leisure Experience. Wallingford: CABI UK.
  • Carr, N. (2017). Recognising The Position of The Pet Dog in Tourism, Annals of Tourism Research, 62, 112-113.
  • Chen, A. H., Peng, N., and Hung, K. P. (2014). Developing a Pet Owners’ Tourism Constraints Scale–The Constraints to Take Dogs to Tourist Activities. International Journal of Tourism Research, 16 (4), 315-324.
  • Chen, A.H., Hung, K.P., and Peng, N. (2011). Planned Leisure Behaviour and Pet Attachment, Annals of Tourism Research, 38 (4), 1653-1657.
  • Chen, Y. (2018). Accommodating Travellers with Pets: Is Auckland Ready? Yayımlanmamış Doktora Tezi, Auckland University of Technology. Retrieved from https://openrepository.aut.ac.nz/bitstream/handle/10292/11867/ChenY.pdf?sequence=3&isAllowed=y adresinden 28.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Creswell, J. W. ve Creswell, J. D. (2021). Araştırma tasarımı: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları, (5. Basımdan Çeviri), E. Karadağ (Çev.), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Çetin, E. (2017). Tüketim Toplumunda Evcil Hayvanların Sahiplenilmesi: Sosyolojik Bir Analiz, Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 20 (2), 89-107.
  • Denizer, D. (2012). Yiyecek İçecek Hizmetleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Dilek, S., Kulakoğlu Dilek, N., and Fennell, D. (2020). Travelling Companions: A Constraint Analysis of Pet Owners in Turkey, Journal of Tourism Leisure and Hospitality, 2 (1) , 4-13.
  • Dotson, M. and Hyatt, E. (2008). Understanding Dog–Human Companionship. Journal of Business Research, 61, 457-466.
  • Dugswelcome (2020). https://www.dugswelcome.com/dogfaq_tips_advice/dogs-environmental-health/ adresinden 28.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Ellson, T. (2008). Can we live without a dog? Consumption life cycles in dog–owner relationships, Journal of Business Research, 61 (5), 565-573.
  • FDA (2017). https://www.fda.gov/media/110822/download adresinden 29.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Galvin, S. L., and Herzog, H. A. (1998). Attitudes and Dispositional Optimism of Animal Rights Demonstrators, Society & Animals, 6 (1), 1-11.
  • Griffis, G. (2020). The most (and least) Dog-frıendly Countrıes in Europe. https://gigigriffis.com/least-dog-friendly-countries-europe/ adresinden 29.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Hirschman, E.C. (1994). Consumers and Their Animal Companions, Journal of Consumer Research, (20) 4, 616–632.
  • Hultsman, W. Z. (2012). Couple Involvement in Serious Leisure: Examining Participation in Dog Agility, Leisure Studies, 31(2), 231-253.
  • Hung, K.P., Chen, A. and Peng, N. (2012). The Constraints for Taking Pets to Leisure Activities, Annals of Tourism Research, 39 (1), 487-495. Insure Information Institute (III) (2020). https://www.iii.org/fact-statistic/facts-statistics-pet-statistics adresinden 01.08.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Johnson, J. (2009). Dogs, Cats, and Their People: The Place of the Family Pet and Attitudes about Pet Keeping. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. University of Waterloo, Canada. https://uwspace.uwaterloo.ca/bitstream/handle/10012/4379/Johnson_Jill.pdf;sequence=1 25.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Krause-Parello, C.A. (2012). Pet Ownership and Older Women: The Relationships Among Loneliness, Pet Attachment Support, Human Social Support, and Depressed Mood, Geriatric Nursing, 33 (3), 194-203,
  • Resmi Gazete (2011). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/12/20111217-5.htm adresinden 27.07.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Salgırlı, Y., Emre, B., Besgül, K., Öztürk, H. Ve Sagmanlıgil, V. (2012). Köpek Sahiplerinin Köpeklerine Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi Üzerine Bir Pilot Çalışma. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi, 59, 11-15.
  • Serpell, J. (2004). Factors Influencing Human Attitudes to Animals and Their Welfare, Animal Welfare. 13.
  • Simpleview (2021). https://www.simplevieweurope.com/blog/read/2018/09/pet-tourism-and-the-rising-value-of-the-hound-pound-b102 adresinden 02.08.2021 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Tlapa, C.A., Miller, R.K., and Washington, K. (2011). The 2011 Restaurant, Food & Beverage Market Research Handbook. USA: Richard K Miller & Associates. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (11. Basım), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zhang, Y. (2012). People’s Attitudes towards Dogs in Hotel Settings, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Purdue University, ABD.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selcen Seda Türksoy 0000-0003-1842-0858

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Türksoy, S. S. (2021). Yiyecek ve İçecek Hizmeti Sunan İşletmelerin Evcil Hayvan Politikalarının Analizi: Çeşme Örneği. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 18(3), 601-614. https://doi.org/10.24010/soid.981146

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.